dynie giganty

1. Data: 2013-12-29 11:26:40

Temat: dynie giganty
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
yn-odc-476,odcinek.html

Pozdrawiam Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

2. Data: 2013-12-29 15:59:39

Temat: Re: dynie giganty
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Krycha napisała:

> Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
> http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
yn-odc-476,odcinek.html

To aż się w głowie nie mieści!

--
Jarek

3. Data: 2013-12-29 17:26:03

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Dec 2013 11:26:40 +0100, Krycha napisał(a):

> Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
> http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
yn-odc-476,odcinek.html

Bardzo piękne dynie. Ta odmiana gigant zawsze mnie kusiła, ale nie siałam,
bo kto to będzie dźwigał :-)
Największa moja dynia to jak do tej pory podłużna Lunga di Napoli,
ogromniasta doprawdy, no ale taka, że dało radę unieść.
A do podtrzymywania owoców świetne są stare rajstopy, tzn odcięte fragmenty
ich nogawek, plus sznurek - stosuję do moich melonów.
:-)

--
XL

4. Data: 2013-12-29 19:07:00

Od: Andrzej S <a...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-29 11:26, Krycha pisze:
> Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
> http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
yn-odc-476,odcinek.html

> Pozdrawiam Krycha.

To chyba plotka, ale slyszalem, ze je cierpliwie nastrzykuje sie czyms.
M.in. końskim moczem.
--
A S

5. Data: 2013-12-29 19:57:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Dec 2013 19:07:00 +0100, Andrzej S napisał(a):

yn-odc-476,odcinek.html

> To chyba plotka, ale slyszalem, ze je cierpliwie nastrzykuje sie czyms.
> M.in. końskim moczem.

To są specjalne odmiany, a nie zabiegi :-D
http://tiny.pl/qd57m
--
XL

6. Data: 2013-12-29 22:15:46

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-29 19:07, Andrzej S pisze:
yn-odc-476,odcinek.html

> To chyba plotka, ale slyszalem, ze je cierpliwie nastrzykuje sie czyms.
> M.in. końskim moczem.

Żadne naszczykiwania.
Dobre nasiona, odpowiednio wcześnie posadzone, nawożona ziemia, woda i
ciepło, ciepło jak najdłużej.
No i pasja, aby ciągle się tym zajmować.
Ten facet zaczął przygodę z dyniami, gdy przeszedł na emeryturę.
Takie hobby.

Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

7. Data: 2013-12-29 22:30:46

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 29 Dec 2013 22:15:46 +0100, Krycha napisał(a):

> Żadne naszczykiwania.
> Dobre nasiona, odpowiednio wcześnie posadzone, nawożona ziemia, woda i
> ciepło, ciepło jak najdłużej.

A przede wszystkim specjalna odmiana giant - bez tego nie ma przeproś,
wyżej Boskiego przydziału nic nie urośnie 3-)

PS. Przy okazji - krótkie lecz treściwe opisy odmian dyni, może się komuś
przydadzą:
http://fabrykadyn.blogspot.com/
--
XL

8. Data: 2013-12-29 23:29:10

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-29 22:30, Ikselka pisze:
> Dnia Sun, 29 Dec 2013 22:15:46 +0100, Krycha napisał(a):

(...)

> PS. Przy okazji - krótkie lecz treściwe opisy odmian dyni, może się komuś
> przydadzą:
> http://fabrykadyn.blogspot.com/

Fajne, ale tylko literki bez zdjęć, to za mało jak na internetowe
możliwości.

Może ktoś chce nasiona takiej dyni?
https://plus.google.com/photos/110636404017483245604
/albums/5962942477019651425?banner=pwa

Dostałam nasiona w tym roku i urosło co widać na linku powyżej.
Na wierzchu zielona, delikatna skórka, a wewnątrz pomarańczowy miąższ,
bardzo soczysty. Widać spływające krople.
Nasiona cienkie, nie nadają się do wyłuskiwania ziaren.

Krycha.

---
ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

9. Data: 2014-01-02 01:16:00

Od: Tadeusz Smal <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2013-12-29 11:26, Krycha pisze:
> Tych którzy interesują się uprawą dyń zapraszam na stronę:
> http://majawogrodzie.tvn.pl/190,Krolestwo-wielkich-d
yn-odc-476,odcinek.html

By nie denerwować się tym co gada Maja,
programy jej oglądam najczęściej z wyłączonym dźwiękiem
ale ten odcinek obejrzałem w pełnej wersji:
Pan , który opowiadał jest nie tylko wielkim pasjonatem ale ma wiele
ciekawych spostrzeżeń i doświadczeń w uprawie dyni.
W tym roku też miałem u siebie posadzone dynie olbrzymie ale w sumie
zastanowię się, czy jeszcze kiedyś posadzę u siebie tę odmianę bo
smakowo ta odmiana jest jedną z gorszych.

--
z pozdrowieniami i uśmiechami
smal

10. Data: 2014-01-03 00:15:02

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 02 Jan 2014 01:16:00 +0100, Tadeusz Smal napisał(a):

> czy jeszcze kiedyś posadzę u siebie tę odmianę bo
> smakowo ta odmiana jest jedną z gorszych.

Tak własnie przypuszczałam. Jak coś szybko rośnie taaaakie wielkie, to na
smak czasu już nie ma. Z doświadczenia wiem.
--
XL

Radosnych Świąt!
Piła akumulatorowa - doradźcie zakup