Re: dyskopatia - rehabilitacja

From: "Karolina" <f...@p...fm>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: dyskopatia - rehabilitacja
Date: Sat, 10 Jun 2006 23:01:09 +0200

> Dziś jest apogeum bólu - nie mogę siedzieć, leżeć, stać... No i nie wiem
co robić.
> Podejrzewam, że przydałaby się jakaś rehabilitacja ale kompletnie nie wiem
> do kogo się z tym zwrócić. Najchętniej rozpoczęłabym ją już teraz bo
> kręgosłup i nogi bolą mnie niesamowicie.

Mysle, ze w takim przypdku jak Twoim (ostra rwa kulszowa czyli bol
spowodowany usiskiem nerwu kulszowego biegnacego wzdluz tylnej powierzchni
nogi od biodra do samej stopy) nalezaloby zaczac od fizykoterpaii, ktora
zlagodzilaby bole (krio, jonoforeza etc.) + jakies srodki przeciwbolowe
(najpiewniej z grupy NLPZ - niesteroidowych lekow przeciwzapalnych).
Dopiero jak ten najwiekszy bol minie mozna zaczac faktyczne cwiczenia. W
fazie takiego ostrego bolu cwiczenia chyba nie sa wskazane.