dżem

1. Data: 2003-06-20 15:40:38

Temat: dżem
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ile dżemu wychodzi z kg owoców?
ewentualnie ile owoców mam wziasc zeby wyszlo mniej wiecej 4-5 sloiczków
dżemowych?
acha, chodzi o truskawki ;)

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-20 17:08:01

Temat: Re: dżem
Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

To zależy, jakie słoiczki. Mnie ostatnio na cukrze żelującym wyszło 6
słoiczków, ale nie polecam, smak niezbyt dobry, strasznie słodkie. Lepszy
jest wg mnie żelfix , takie małe saszetki. Jak dodasz trochę soku z cytryny
do owoców, smak będzie wyraźniejszy i kolor ładniejszy.

Dorota>

1. Data: 2003-06-20 17:15:12

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorota*** napisał:
> [...]
> jest wg mnie żelfix , takie małe saszetki. Jak dodasz trochę soku z cytryny
> do owoców, smak będzie wyraźniejszy i kolor ładniejszy.

ja mam żelfix wlasnie, a sloiczki mi chodzi takie jak kupujesz dzem w
sklepie. i wyszlo Ci 6 sloiczkow z 1 kg owocow?

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-20 19:55:09

Od: "Dorota***" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha. Szósty niepełny.

Dorota

1. Data: 2003-06-21 11:28:28

Od: "Marta MJ" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

"walkie!" <w...@w...net.pl> wrote in message
> ile dżemu wychodzi z kg owoców?
> ewentualnie ile owoców mam wziasc zeby wyszlo mniej wiecej 4-5 sloiczków
> dżemowych?
> acha, chodzi o truskawki ;)

Robilam z truskawek dzem, tylko problem polega na tym, ze nie wiem, ile tych
truskawek bylo - dosypywalam w trakcie, bo mi sie sypnelo za duzo cukru. Ale
sadze, ze okolo 2,5 kg - wyszly mi 4 sloiki ok 300-350 ml - takie wieksze
dzemowe. Z tym, ze moj dzem to bardziej marmolada, bez zadnych zelfixow.
Najpierw gotuje owoce, a jak odparuje troche, dosypuje cukier - wszystko
bardziej na oko i jezyk.

Pozdrawiam,

Marta MJ

1. Data: 2003-06-21 11:53:10

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marta MJ napisał:

> [...]
> dzemowe. Z tym, ze moj dzem to bardziej marmolada, bez zadnych zelfixow.
> Najpierw gotuje owoce, a jak odparuje troche, dosypuje cukier - wszystko

Ja tez na oko i w ogole. Tylko chce uniknac sytuacji ze na 2 osoby
wyjdzie mi 20 sloikow dzemu zwlaszcza ze chce jeszcze brzoskwiniowy
zrobic, malinowy i jagodowy. Moze morelowy no i wisniowy. I tak z
kazdego rodzaju 4 -5 sloiczkow to bedzie optymalnie.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-24 09:16:35

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> [...]
> zrobic, malinowy i jagodowy. Moze morelowy no i wisniowy. I tak z
> kazdego rodzaju 4 -5 sloiczkow to bedzie optymalnie.

Pewnie juz za pozno, ale mi wyszly 3 sloiczki (+ troche "luzem" do
biezacego spozycia) z 1kg truskawek
na Zelfixie 3:1

Pozdrawiam
Maria

1. Data: 2003-06-24 09:32:54

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maria napisał:

> Pewnie juz za pozno, ale mi wyszly 3 sloiczki (+ troche "luzem" do
> biezacego spozycia) z 1kg truskawek
> na Zelfixie 3:1
>
> Pozdrawiam
> Maria

Nie, dopiero ide po truskawki ;) Ja mam zelfic 1:1 :) A powiedz mi czy
pakowalas dzem do goracych sloikow? Czy obracalas je do gory dnem? Jak
mocno zakrecalas? Czy gotowalas pozniej? Czy zasypalas wczesniej owoce
cukrem i zelfixem? hyh, sorka za grad pytan ale to moj debiut w
dziedzinie przetworow.

ooo walkie!
o http://walkie.cegla.art.pl
+ Nawet ząb bywa wstawiony

1. Data: 2003-06-24 10:16:03

Od: Maria <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> [...]
> mocno zakrecalas? Czy gotowalas pozniej? Czy zasypalas wczesniej owoce
> cukrem i zelfixem? hyh, sorka za grad pytan ale to moj debiut w

He, he, stal sie cud i wyjatkowo trzymalam sie instrukcji :-). A na moim
zelfixie
(dr.Oetkera) bylo napisane, zeby pokrojone i zwazone owoce wymieszac z
zelfixem, zagotowac, wsypac odwazony cukier, zagotowac i gotowac 2 min.,
zestawic z ognia i mieszac az znikna szumowiny, przekladac gorace do
sloikow, zakrecic, przekrecic do gory dnem na 5 min., nie pasteryzowac.
I tak tez wszystko zrobilam. Faktycznie robi sie taki dzem blysk ciupaga
:-). Ale wiesz, mam wrazenie, ze taki dzem 1:1 moze byc za slodki? Na
moim zelfixie bylo napisane, ze mozna dodac soku z cytryny lub kwasku
cytr., mysle, ze w takim 1:1 jest to wskazane

Milego dzemowania :-)
Maria

tupperware
klimatyzacje sprzedam nową na 40 m
Bób
Mieso na grilla - czy mozna zamrazac?
Czy ktoś już był na letniej wyprzedaży w Ikea i coś ciekawego znalazł ?