dzem z brzoskwin

1. Data: 2002-09-25 10:04:09

Temat: dzem z brzoskwin
Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem w trakcie robienia takowego, po prostu mialam za duzo brzoskwin
dzialkowych.
Co z tego wyjdzie???

Magda

1. Data: 2002-09-25 10:10:16

Temat: Re: dzem z brzoskwin
Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisała:
> Jestem w trakcie robienia takowego, po prostu mialam za duzo brzoskwin
> dzialkowych.
> Co z tego wyjdzie???

Jak masz dobry przepis, to wyjdzie dobry dzem :)

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-25 10:36:58

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lilla" <l...@f...krasnik.pl> wrote in message

> Jak masz dobry przepis, to wyjdzie dobry dzem :)

Robie bez przepisu... Tak na oko ;-)))

Magda

1. Data: 2002-09-25 10:43:58

Od: "Sabina" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam przepisa na marmolade z brzoskiwn
ale jeszcze go nie wyprobowalam (mam go z gazety)

na 3 sloiki 0,33 l gotowac okolo 10 minut

skladniki:
kg brzoskwin, opakowanie cukru zelujacego 3:1 dr. Oetkera, sok i skorka z
cytryny, kieliszek likieru cytrynowego lub kilka kropli aromatu cytrynowego
tez oetkera.

1. owoce umyc, sparzyc, obrac. Usunac pestki i pokroic w kawalki.
2 przelozyc dogarnka wsypac cukier zelujacy . gotowac ok 10 minut caly czas
mieszajac. na koncu wlac likier lub aromat cytrynowy i wymieszac
3 owocowa mase przelozyc do wyparzonych sloikow, sloiki zamknac dokladnie
dokrecic. ustawic do gory dnem na okolo 5 minut.

malo pracy i szybko

ja jeszcze tego nie probowalam:)))
jak sprobujesz to mam nadzieje ze powiesz czy byly smaczne :)))

pozdrawiam

1. Data: 2002-09-25 10:51:13

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisała:
> Robie bez przepisu... Tak na oko ;-)))

Mam taki przepis na dzem z brzoskwin:

Sliwki lub brzoskwinie kroi sie na polowki i po usunieciu pestek
zalewa w garnku niewielka iloscia wody (1 szkl. wody na 1 kg owocow),
a nastepnie podgrzewa do wrzenia i smazy przez 5-10 min., az owoce
zmiekna. Podczas gotowania dodaje sie stopniowo cukier (1,2-1,5 kg cukru
na 1 kg owocow bez pestek) i ciagle mieszajac smazy sie do uzyskania
cech gotowego dzemu.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-09-25 10:55:23

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sabina" <s...@2...pl> wrote in message news:ams3sf$pge$1@news.tpi.pl...
> [...]
>
> malo pracy i szybko
>
> ja jeszcze tego nie probowalam:)))
> jak sprobujesz to mam nadzieje ze powiesz czy byly smaczne :)))

Dzieki. Wlasnie sie zalamalam, bo robilam inaczej, po prostu dlugo (czyli
kilka dni) go dusilam, az sam zgestnial. Czy teraz tej cytryny dodac???
Chgw...

Magda

1. Data: 2002-09-25 10:56:30

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zmiekna. Podczas gotowania dodaje sie stopniowo cukier (1,2-1,5 kg cukru
> na 1 kg owocow bez pestek) i ciagle mieszajac smazy sie do uzyskania

O! To juz realniejsze.... Dzis wkladam do sloika, bo tylkojeden sie zrobil.
Zobaczymy...

Magda

1. Data: 2002-09-25 11:04:43

Od: "Sabina" <s...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

w sumie to nie wiem bo jeszcze nie robilam dzemu:)))
ale ja bym zagotowala te brzoskwinie i dodala teraz tej cytryny i wymieszala
wszystko i do sloikow:))

1. Data: 2002-09-25 11:06:20

Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Sabina" <s...@2...pl> wrote in message news:ams584$5e9$1@news.tpi.pl...
> w sumie to nie wiem bo jeszcze nie robilam dzemu:)))
> ale ja bym zagotowala te brzoskwinie i dodala teraz tej cytryny i
wymieszala
> wszystko i do sloikow:))

No to chyba tak zrobie ;-) Ale sprobuje teraz jak to smakuje na zimno ;-))

Magda

1. Data: 2002-09-26 16:14:13

Od: "Catalina" <c...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> Jestem w trakcie robienia takowego, po prostu mialam za duzo brzoskwin
> dzialkowych.
> Co z tego wyjdzie???

Mi wyszedl pyszny dzem choc moze to powidla ;-)
ja mialam pokrojone na kawalki brzoskwinie (bez skorki) przesypane cukrem -
postalo to troche zeby owoce puscily sok a potem jak tradycjne powidla
smazyly sie tydzien chyba, jako ze czesc brzoskwin nie chciala sie rozpsc a
konsystencja mi sie nie podobala to wzielam to i zmiksowalam ;-)
A ze bylo kapke za slodkie to wcisnelam do tego sok z cytryny
Dzis w pracy razem z kolezanka zajadalysmy sie tymze dzemem z bialym serkeim
na sniadanie ;-)
Wyglada inaczej niz te kupne ale wyszedl bardzo smaczny

--
Catalina
icq #54287160

Mój pierwszy raz (powidła)