dzialalnosc gospodarcza

11. Data: 2001-05-09 22:05:08

Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza
Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

robercikus napisał(a):

> Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości

> Zauwaz, ze okreslenie niezdolny do pracy i samodzielnej egzystencji stosuje
> sie do celow rentowych w zusie, do celow nierentowych uzywa sie okreslenia
> lekki, umiarkowany, czy znaczny st. niepelnosprawnosci...

Tak zgadza się - ale jest też przepis mówiący (Ustawa o Reh. ...):
Art. 4. 1. Do znacznego stopnia niepełnosprawności zalicza się osobę mającą
naruszoną sprawność organizmu:

1) niezdolną do podjęcia zatrudnienia,

2) zdolną do wykonywania zatrudnienia w zakładzie pracy chronionej albo
w zakładzie aktywizacji zawodowej,

wymagającą niezbędnej w celu pełnienia ról społecznych stałej lub
długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze
znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji.

Zgodnie z powyższym - orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności - jest
jednoznaczne z rentowym (ta sama ustawa):

Art. 5. Orzeczenie lekarza orzecznika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o:

1) całkowitej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art.
23 ust. 2 ustawy z 14 grudnia 1982 r. o zaopatrzeniu emerytalnym pracowników i ich
rodzin
(Dz. U. nr 40, poz. 267, z 1984 r. nr 52, poz. 268 i 270, z 1986 r. nr 1, poz. 1, z
1989
r. nr 35, poz. 190 i 192, z 1990 r. nr 10, poz. 58 i 61, nr 36, poz. 206, nr 66, poz.
390
i nr 87, poz. 506, z 1991 r. nr 7, poz. 24, nr 80, poz. 350 i nr 94, poz. 422, z 1992
r. nr 21,
poz. 84 i nr 64, poz. 321, z 1994 r. nr 74, poz. 339 i nr 108, poz. 516,
z 1995 r. nr 4, poz. 17, z 1996 r. nr 100, poz. 461, nr 136, poz. 636 i nr 147, poz.
687
oraz z 1997 r. nr 28, poz. 153, nr 93,
poz. 569 i nr 111, poz. 725), traktowane jest na równi z orzeczeniem o
znacznym stopniu niepełnosprawności,

2) niezdolności do samodzielnej egzystencji, ustalone na podstawie art. 24 ust. 5
ustawy wymienionej w pkt 1, traktowane jest
na równi z orzeczeniem o znacznym stopniu niepełnosprawności,

3) częściowej niezdolności do pracy, ustalone na podstawie art. 23 ust. 3 ustawy
wymienionej w pkt 1, traktowane jest na
równi z orzeczeniem o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności,

4) celowości przekwalifikowania, o którym mowa w art. 901 ust. 2 i 3 ustawy
wymienionej w pkt 1, traktowane jest na równi z orzeczeniem o lekkim stopniu
niepełnosprawności.

> To, ze ktos ma
> orzeczony znaczny st. niep. nie oznacza jeszcze, ze jest on niezdolny do
> pracy i samodzielnej egzystencji, bo gdyby tak bylo powinien otrzymywac z
> zusu rente. Jezeli ktos legitymuje sie "tylko orzeczeniem o stopniu niep.
> nie powinno sie go dyskryminowac przy rejestracji w UP.

Te artykuły twierdzą co innego - zanzaczny stopień niepełnosprawności to
taki który jest niezdolny do pracy :-(

> Mozesz w zamian zainwestowac w swoja przyszlosc kupujac polise
> ubezpieczeniowa z odpowiednio dobranym funduszem inwestycyjnym i to zapewni
> Ci w przyszlosci o wiele korzystniejsza emeryture od tej, ktora otrzymalbys
> z zusu solidnie oplacajac wszelkie skladki.

Dokładnie tak jest :-))
Tutaj podpisuję się obydwiema rękami

> To moze okazac sie bardzo trudne, zwlaszcza jezeli startuje sie z pozycji
> dawnej I grupy, bo wtedy tym trudniej jest udowodnic pogorszenie... I grupa
> to juz najwyzszy stopien niep. i nie mozna chyba orzec czegos
> powazniejszego, zatem jak udowodnic pogorszenie???

Nie chodzi o rzeczeie czegoś gorszego bo się nie da - ale zgodnie z jakimś
rozporządzeniem ministra pracy (niestety nie wie którym) - prawo do renty otrzymuje
się po pogorszeniu stanu zdrowia podczas okresu składkowego (to musiałeem udowadniać
w sądzie).
Wiem że to jest kompletna bzdura na kółkach - al nestety tak mi wytłumaczyła pani
Sędzina
na pierwszej rozprawie, kierują mnie na dodatkowe badania celem ustalenia czy
"nastąpiło
pogorszenie stan zdrowia w okresie zatrudnienie".

> Cos mi sie wydaje, ze do renty socjalnej nie mozna dorobic ani grosika...
> Tak przynajmniej bylo przed kilku laty... chyba, ze sie ostatnio cos w tym
> zakresie zmienilo.

Może i tak - z tym nigdy nie miałem do czynienia

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

12. Data: 2001-05-10 12:13:40

Temat: Odp: dzialalnosc gospodarcza
Od: "robercikus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Kruszniewski" <j...@p...pl> napisał w wiadomości
/.../

| Tak zgadza się - ale jest też przepis mówiący (Ustawa o Reh. ...):

****
/.../

| Te artykuły twierdzą co innego - zanzaczny stopień niepełnosprawności to
| taki który jest niezdolny do pracy :-(

Coz... pozostaje mi jedynie schylic czola przed Twoja znajomoscia przepisow
w tym zakresie.;-) To prawda, logika nie zawsze idzie w parze z
obowiazujacymi przepisami.:-(

--
pozdr.

robercikus
r...@p...onet.pl

13. Data: 2001-05-10 20:14:58

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

robercikus napisał(a):

> [...]
>
> Coz... pozostaje mi jedynie schylic czola przed Twoja znajomoscia przepisow
> w tym zakresie.;-) To prawda, logika nie zawsze idzie w parze z

Ot leży to u mnie na dysku - to i skorzystać trzeba :-))

A to że jest to nielogiczne jest przyczyną takiego a nie innego stanu rzeczy
:-((

--
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

14. Data: 2001-05-17 08:12:39

Od: "Spider" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Przeczytalem pana list i musze powiedziec ze mam ten sam problem.
Chcialem otworzyc skladanie zestawowo komputerowych po cenach atrakcyjnych
na sam poczatek no jeszcze ich naprawa ale o co mi chodzi jak by mi mogl pan
podpowiedziec czy PFRON oplaca skladki zus bo jednak ta oplata na sam
poczatek jest duza. pozdrawiam. p...@i...pl
Użytkownik Przemyslaw Osuch <r...@g...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9cvfkk$5ii$...@n...tpi.pl...

15. Data: 2001-05-17 09:53:00

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Spider napisał(a):

> [...]
> podpowiedziec czy PFRON oplaca skladki zus bo jednak ta oplata na sam

Jeżeli masz prawo do renty (pobieresz ją z ZUS) - do skladki na ZUS nie
musisz
płacić - jest nieobowiązkowa - pozostaje ci tylko Kasa Chorych od
podstawy naliczania składki

Z pozdrowieniami

Jacek K.

| http://www.proinfo.pl/jacek.k |

Najnowoczesniejszy system w Europie :-o
Nie czytaj. Stulejka robiona specjalnie!!!!
nowy
stronka tej grupy?
Koncert dla dzieci