Re: dzika kaczka i co dalej - pilne.

From: Magdalena Bassett <m...@w...net>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: dzika kaczka i co dalej - pilne.
Date: Wed, 28 Aug 2002 13:01:16 -0700

dawnakuchnia wrote:
> Nie silić się na jakieś extra ordynaryjne przepisy
> bo w rzeczy samej, kaczka dzika na stole jest dzisiaj rzadkim rarytasem
> więc parę kartofelków pieczonych, ja może dorzuciłabym borówki,
> i zrobić z tego ucztę zaprawioną miłymi opowiadaniami o dawnych smakach
> ewa
> ps. pamiętaj, że tak naprawdę to z kaczki nie ma wiele jedzenia, także
> przygotuj awaryjnie jakieś małe dojadanko, które mieściłoby się w
> charakterze i wydźwięku kaczki, zwłaszcza jeśli będziesz gościć
> zapoznane żarłoki :-))

Pyszna jako dodatek do kaczki jest czerwona (modra) kapusta, zaprawiona
tluszczem z tejze kaczki i octem z marynowanych gruszek lub sliwek.
Mozna do duszenia dodac jablka lub gruszki.

Pani Albinowska, w swojej ksiazce kucharskiej pt. Dom oszczedny z 1918
roku pisze:
"Dzika kaczka
2-3 mlode kaczki skubie sie, oczyszcza i tak musza kilka dni polezec.
Soli sie, polewa maslem i piecze albo wewnatrz naciera posolonem i
popieprzonem maslem, zmieszanem z sokiem cytryny; piekac, polewa sie
maslem i lyzka zimnej wody. mozna je podac z naturalnym, albo rumianym sosem.
Uwaga. Swieza dzika kaczka ma koniec brzucha bialy, jezeli tam
upierzenie jest zielonkawe, to oznacza, ze kaczka nie jest swieza i nie
do spozycia

Kaczki dzikie z sosem z kaparkow
2-3 oczyszczone, nasolone i naszpikowane swieza slonina kaczki piecze
sie, przekrawuje wzdluz przez piers na dol, uklada na polmisku i zalewa
mocnym bulionowym sosem z kaparkami, korniszonami lub marynowanymi
grzybkami. Z kazdej upieczonej zwierzyny w ten sposob zrobiona potrawka
jest smaczna, (na 6 osob)."

Magdalena Bassett