dzisiaj

1. Data: 2002-05-25 09:56:31

Temat: dzisiaj
Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem sobie :
- 2 krzaki borówki wysokiej "northland"
- kolkwicja chińska
- dławisz
- pęcherznica kalinolistna "diabolo" - czerwona
- irga płożąca zimozielona - bardzo malutka krzewinka ;-))
- jałowiec J.procumbens "Nana"
- jałowiec J.horizontalis "Golden Carpet"
- jałowiec J.communis "Depressa Aurea"
- tawulec okrywowy - tu niewiele wiem

No i wysłałem dalie Tadeuszowi.
A zaraz do roboty ,do ogrodu ;-))

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

2. Data: 2002-05-25 18:45:45

Temat: Re: dzisiaj
Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

To mi sie udalo wydac zdecydowanie mniej kasy, kupilam heliotrop i
portulake - po 6 szt (heliotrop na balkon ) i jalowca "Kuriwao Gold".
Moja kolkwicja zakwitla w tym roku po raz pierwszy, myslalam, ze bedzie
miala wieksze kwiatki.
Pozdrawiam serdecznie Wiesia

3. Data: 2002-05-27 10:47:13

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." napisal:

> Kupiłem sobie :
> - 2 krzaki borówki wysokiej "northland"

Posadziłam dwa krzaki w zeszłym roku i nie spodziewałam się owoców
wcześniej, niż za trzy lata. A tu już w tym roku na każdym krzaczku jest

po gastce jagód, oczywiście jeszcze niedojrzalych. Wspaniałe
krzaki :-)

Krycha&Co(ty)

4. Data: 2002-05-27 15:17:31

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger <k...@p...pl> writes:

> [...]
> wcześniej, niż za trzy lata. A tu już w tym roku na każdym krzaczku jest
>
> po gastce jagód, oczywiście jeszcze niedojrzalych. Wspaniałe

Dokładnie to samo mam na swoich, sadziłem na początku
kwietnia... Zresztą, na winoroślach też są już zawiązki kwiatowe, choć
one dopiero miesiąc mają.

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Przez połacie obydwu Ameryk
Wysyłają oba płuca me ryk:

5. Data: 2002-05-28 11:42:21

Temat: Odp: dzisiaj
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> portulake - po 6 szt (heliotrop na balkon ) i jalowca "Kuriwao Gold".
> Moja kolkwicja zakwitla w tym roku po raz pierwszy, myslalam, ze bedzie

Moja w ogóle nie zakwitła... przesadzić czy przyciąć?

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-05-28 11:44:51

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Too old..." <j...@p...pl> napisał w wiadomości
> Kupiłem sobie :

> - tawulec okrywowy - tu niewiele wiem

Taka krzewinka o liściach troszkę podobnych do klonu jawora? Po paru latach
robi się z tego "kopczyk" na 50-60 cm, rozrastający się wszerz. Przycinanie
temu nie szkodzi, acz lepiej byłoby pozwolić na swobodne rozrastanie się.
Kwitnie - teraz - małymi białymi kwiatkami w dużych ilościach. Liście nieźle
się przebarwiają jesienią. Roślinka miła, niewymagająca, odporna na choroby
i szkodniki, nie "wystrzałowa", ale pożyteczna - chwasty się pod nią nie
uchowają.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2002-05-28 18:31:40

Od: "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja nie przycinam bo chce zeby byla wyzsza, ma ok. 1 metra, wycinam tylko te
pedy, ktore sie klada na ziemi. Moze nie przesadzaj, poczekaj jeszcze z rok.
Pozdrawiam zerdecznie Wiesia

8. Data: 2002-05-28 19:36:27

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
choroby
> i szkodniki, nie "wystrzałowa", ale pożyteczna - chwasty się pod nią nie

Ano taka . Wielkości tawuły - małej oczywiście .
W książce jest tawulec japoński i nie wiem czy to to samo.

9. Data: 2002-05-29 10:12:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> Ano taka . Wielkości tawuły - małej oczywiście .
> W książce jest tawulec japoński i nie wiem czy to to samo.

O ile pamiętam, to są dwa gatunki. Tawulec japoński to "zwykły" krzew -
podobny do Twojego, ale w skali makro, no i nieokrywowy. Okrywowy to bodajże
tawulec pogięty albo zatokowy? (skleroza, nazwy polskiej nie jestem pewna,
choć łacinę akurat pamiętam - Stephanandra incisa).

Pozdrawiam, Basia.

10. Data: 2002-06-03 11:08:33

Od: "Majka" <m...@z...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Wiesia Karpowicz" <w...@p...pl> napisał w wiadomości
>
> Moja w ogóle nie zakwitła... przesadzić czy przyciąć?

Kolkwicję mam trzeci rok. W pierwszym roku w ogóle nie kwitła, ale uprzedzał
mnie o tym szkółkarz. W drugim zakwitła prześlicznie. Po kwitnieniu wycięłam
kwitnące gałązki, a ona nie tylko się rozgałęziła, ale dodatkowo wypuściła
sporo nowych, mocnych pędów prosto z ziemi. Były dużo wyższe niż stare
gałęzie. W tym roku oblepiona jest kwiatami i znowu ma nowe wysokie pędy.
Myślę więc, że trzeba chyba poczekać. Niestety, ogrodnik musi być cierpliwy.
Kwiaty nie są duże, ale jest ich mnóstwo i są urocze, szczególnie z bliska.
Życzę sukcesów
Majka

Pooglądajmy
oczyszczenie wody w oczku i kaskadzie