dzisiejszy obiad ... (pstrag w tymianku)

1. Data: 2000-02-27 18:18:12

Temat: dzisiejszy obiad ... (pstrag w tymianku)
Od: "Marcin M" <h...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

2 pstragi ok. 500 gr
tymianek swiezy (koniecznie!) - sporo, najlepiej tak z dwie pelne garscie
sol (rzecz jasna morska :) - tzw. duza szczypta
oliwa z oliwek - dwie lyzki
cytryna - jedna
lisc laurowy - cztery (najlepiej swieze, acz zyczenie malo realne)

Pstragi wypatraszamy, myjemy, obcinamy skrzela. Dokladnie suszymy. W
mozdzierzu rozcieramy tymianek z sola i oliwa. Smarujemy pstraga wewnatrz i
z zewnatrz otrzymana mikstura. Do srodka mozna wstawic galazki tymianku.
Cytryne przecinamy i scianamy czubek, aby stala. Podcinamy miazsz i wkladamy
po dwa listki laurowe (bede troche wystawac).

Rozgrzewamy piekarnik do maksimum. Na blasze wstawiamy pstargi i cytryny.
Pieczemy 10 - 15 minut (pstrag mam miec biale oczy i odchodzic od osci).
Wyjmujemy. Podajemy pstraga i cytryne na talerzu (najlepiej porzadna
porcelana :) - cytryna jest slodka i bardzo fajnie zaromatyzowana. Polewamy
nia pstraga i jemy.

Do tego bylo chardonnay Mondaviego. Ale Chablis Grand Cru tez jest OK :))

Smacznego.

1. Data: 2000-02-28 13:31:54

Temat: Re: dzisiejszy obiad ... (pstrag w tymianku)
Od: "ostry" <o...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jutrzejsza kolacja : filet z soli

Klka filetów z soli ( mrożonych - no chyba, że ktoś ma dostęp do świeżych -
to zazdroszczę:)
Wkładamy do naczynia żaroodpornego ( jak większ impreza może być brytfanka i
więcej masła )
posypujemy tymiankiem i bazylią ( nie za dużo, delikatnie czarnym pieprzem )
ucieramy na to płatki zamrożonego masło i sru do piekarnika na 20 minut - na
pieć minut przed końcem możemy skropić sokiem z cytryny na dziesięc minut
prze końcem możemy zalać gęstą kwaśną śmietaną śmietaną z przyprawami jak do
samej soli.
A najlepiej będzie zrobić sos - sporóbuję na podstawie własnego smku opisać
jak zrobić. Ale to za chwilę
--
-----IZBA PRZYJEC PSS-----
OS3 - 28752610

1. Data: 2000-02-28 13:58:54

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A najlepiej będzie zrobić sos - sporóbuję na podstawie własnego smku
opisać
> jak zrobić. Ale to za chwilę
> --

Holenderski z estragonem swietnie sie nadaje do soli.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-28 17:38:38

Od: "tea" <b...@d...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mniamusne !!! Smacznosciowe !! Ten numer z cytryna bardzo interesujacy. Ja
przyrzadzam pstragi podobnie, tylko napycham im brzuszki mieszanka tartej
bulki, czosnku, soku z cytryny, koperku, natki pietruszki, swiezego oregano,
majeranku i rozmarynu (ale to latem, oczywiscie, kiedy mam swieze ziola z
ogrodka)
Herbatka

Hotel Copernicus w Krakowie
I Koktajle na słodko