dziwne EEG-pomocy!

1. Data: 2005-03-16 18:02:56

Temat: dziwne EEG-pomocy!
Od: "kasia" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzien dobry mam prosbe- czy ktos moglby pomoc w interpretacji tego eeg? juz 2
lekarzy to ogladalo i nic a ja naprawde zle sie czuje:(chodzi glownie o jakis
pomysl na wyjasnienie czemu zapis eeg moze byc taki a nie inny...w opisie jest:
w zapisie spoczynkowym wystepuje dosc regularny rytm fal alfa 9-10/s o
amplitudzie do 36 uv z wyrazna przewaga w odprowadzeniach tylno-skroniowych i
ciemieniowo-potylicznych z grupami fal beta 14-25/s. w odprowadzeniach
przednich widoczny jest niskonapieciowy rytm fal beta z nielicznymi grupami fal
alfa. na tym tle w odprowadzeniach tylno-skroniowych obustoniie rejestruje sie
nieliczne pojedyncze srednionapieciowe synchroniczne fale ostre. rz- obecna fs-
rytm wodzenia slabo wyrazony hw (3min)- kilkakrotnie w odprowadzeniach
czolowych i tylno-skronioych ze zmienna przewaga stron rejestruje sie grupy i
serie srednionapieciowych fal theta 5-7/s z pojedynczymi srednionapieciowymi
falami ostrymi. zmiany te wielokrotnie wykazuja tendencje do synchronizacji
oraz synchronizuja sie. orzeczenie: zapis spoczynkowy na pograniczu normy.
podczas hw zapis nieprawidłowy ze zmianami napadowymi pod postacia fal theta i
ostrych w odprowadzeniach czolowych i tylno-skroniowych z tendencja do
uogolniania sie.

poza tym eeg mam prawie zupelny brak widzenia przestrzennego i obuocznego (bez
zeza) schodzac po schodach musze bardzo bardzo uwazac zeby trafic noga w
stopien nie potrafie nawlec igly itd.. 4 lata temu mialam lekki wstrzas mozgu w
wyniku uderzenia glowa o terakote ale badania wykonane w szpitalu (byle jak)
nic nie wykazaly tyle ze dopiero po tym zaczely sie problemy ze wzrokiem (aha
uderzylam sie w czolo). stopniowo podczas tych kilku lat pogarszal sie wzrok i
rownowaga zaczely sie napadowe drzenia konczyn a czasem tulowia i mimowolny
wzrost napiecia miesni (jesli chce moge je rozluznic ale napinaja sie bez mojej
woli). 1,5 r temu latem podczas ogromnego goraca przewrocila sie lawka na
ktorej siedzialam i poczulam silne uderzenie krwi do glowy po ktorym przez ok
godzine mialam bol glowy w tym jednym konkretnym miejscu (okolice skroniowe po
lewej stronie dosc wysoko) . od tego czasu czesto boli mnie tam glowa
(ogniskowo). niedawno z powodu zaburzenia rownowagi spadlam ze schodow i
zwichnelam kostke wiec to sie robi niebezpieczne. mam coraz wieksze problemy z
wyslowieniem sie myle znaczenie slow albo nie potrafie przypomniec nazwy
prostej rzeczy. lewa zrenica jest permanentnie rozszerzona i nadpobudliwa. od
kilku dni strasznie boli mnie szyja (szczegolnie przy ruchu przyciagania glowy
do klatki piersiowej) i czuje jakbym mi sie gotowal mozg:( tzn czuje goraco w
glowie szczogolnie w okolicy uczu boli mnie cala slysze szum jestem chwilami
senna ale nie mam temperatury. odruchy prawidolowe badanie "wyciagnij rece
przed siebie i zamknij oczy" oraz dotykanie do koniuszka nosa w porzadku. dno
oka w normie. tomografii nigdy nie mialam. co to moze byc!!?? prosze o pomoc bo
lekarz stwierdzil ze nie wie i wypisal mi ketonal na bol karku a ja czuje ze
naprawde cos jest nie tak...moze jakies niewiazace pomysly?...

2. Data: 2005-03-16 18:50:01

Temat: Re: dziwne EEG-pomocy!
Od: "K" <konrad-w[wytnijto]@hot.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kasia" <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> dzien dobry mam prosbe- czy ktos moglby pomoc w interpretacji tego eeg?
juz 2
> lekarzy to ogladalo i nic a ja naprawde zle sie czuje:(chodzi glownie o
jakis
[...]
> [...]
ze
> naprawde cos jest nie tak...moze jakies niewiazace pomysly?...

Sugeruje natychmiast udac sie do jakiegos wiekszego, referencyjnego osrodka,
kliniki lub oddzialu neurologii w celu dokladnej diagnostyki bo wlos mi sie
jezy jak to wszystko czytam. Sam mialem przyjemnosc zdawac neurologie u
prof. Stelmasiaka w Lublinie i jestem w szoku jak to czytam...

K.

3. Data: 2005-03-16 22:23:04

Od: "dino" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Łap te wyniki, bierz stosowne skierowanie i leć galopem do dobrej kliniki
neurologicznej, a, jak sądzę, nie zaszkodziłaby i konsultacja neurochirurgiczna!
!!
Pozdrowienia <dino>

4. Data: 2005-03-17 09:04:30

Od: "kasia" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

juz czekam na tomografie choc podejrzewam ze jesli nie uda mi sie zalatwic po
znajomosci (bo tego tez probuje) to poczekam..bole karku mi przechodza bol
glowy tez sie jakby uspokaja-myslicie wiec ze warto zawracac glowe neurologom?:)
najbardziej chccialabym poznac wasze zdanie (jesli ktos sie na tym zna) na
temat tego eeg bo zaden lekarz nie potrafil mi powiedziec co to moze byc i
mowili "nie wiem co to ale na pewnio nic groznego"...skoro nie wiadomo z czym
ma sie do czynienia to jak mozna mowic ze na pewno nic takiego?..nie wiem nie
jestem lekarzem tylko fizjoterapeutka wiec na eeg sie nie znam no ale skoro
nawet w opisie jest ze spoczynkowe NA POGRANICZU normy a podczas Hw
nieprawidlowe (a kiedys jak po wstrzasie mozgu robili mi eeg to podobno bylo
zupelnie normalne) no to z czegos to sie bierze! slyszalam sugestie ze to moze
byc padaczka jakas niespecyficzna..co o tym myslicie?

5. Data: 2005-03-17 09:08:24

Od: "RobertSA" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

6...@n...onet.pl,
kasia <k...@i...pl>:

> mi przechodza bol glowy tez sie jakby uspokaja-myslicie wiec ze warto
> zawracac glowe neurologom?:)

Nie bagatelizuj problemu - oczywiscie, ze neurologom, bo to ich domena.

> slyszalam sugestie ze to moze byc padaczka jakas niespecyficzna..co o
> tym myslicie?

Skoro nie ma atakow, to raczej o padaczce trudno mowic - poczytaj w archiwum
wypowiedzi na ten temat sygnowane "Marek Bieniek".

--
Robert

6. Data: 2005-03-17 09:29:14

Od: "zbyszek" <z...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomografia, obawiam sie, wiele nie da... konieczne jest MRI!!! i naprawde do
neurologa i to bardzo dobrego! Może tam gdzie mi9eszkasz, w pobliżu jest
klinika?? Albo "mocny" oddział neurologiczny??
Pozdrowienia Zbyszek
> [...]
> glowy tez sie jakby uspokaja-myslicie wiec ze warto zawracac glowe neurologom?
:)

7. Data: 2005-03-17 10:00:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 16 Mar 2005 19:50:01 +0100, K wrote:

> [...]
> jezy jak to wszystko czytam. Sam mialem przyjemnosc zdawac neurologie u
> prof. Stelmasiaka w Lublinie i jestem w szoku jak to czytam...

A mnie się włos jerzy jak czytam, gdy ktoś kto ponoć zdawał neurologię u
prof Stelmasiaka pisze takie rzeczy.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

8. Data: 2005-03-17 10:01:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Mar 2005 10:29:14 +0100, zbyszek wrote:

> Tomografia, obawiam sie, wiele nie da... konieczne jest MRI!!!

A dlaczego? Choć jeden powód poproszę.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

9. Data: 2005-03-17 10:04:32

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Mar 2005 19:02:56 +0100, kasia wrote:

> [...]
> pomysl na wyjasnienie czemu zapis eeg moze byc taki a nie inny... [...]

Bodaj około 20% zdrowych ludzi ma w jakiś sposób nieprawidłowy zapis
EEG. Tak po prostu.

> poza tym eeg mam prawie zupelny brak widzenia przestrzennego i obuocznego [...]

Trzeba się pokazać neurologowi. Tomografia na początek to bardzo dobry
pomysł. Może warto pomyśleć o poszerzeniu diagnostyki EEG.

10. Data: 2005-03-17 10:07:17

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 17 Mar 2005 10:08:24 +0100, RobertSA wrote:

> Skoro nie ma atakow, to raczej o padaczce trudno mowic - poczytaj w archiwum
> wypowiedzi na ten temat sygnowane "Marek Bieniek".

To prawda - jeśli nie ma napadów, to nie ma padaczki. Ale napady mogą
wyglądać bardzo różnie. W razie wątpliwości co do tego czy incydenty
obserwowane u chorego to napady, czy nie, można się posiłkować na
przykład EEG 24godzinnym czy telemetrycznym, ale do tego niezbędna jest
już pomoc neurologa.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

Niski poziom testosteronu
prosze o obiektywna opinie-czy to mozliwe?
Kamienie nerkowe niecieniujące - jak usunąć ?
badanie krwi
ślinianki