dziwne plamy - na co alergia? - długie

1. Data: 2008-03-06 09:06:38

Temat: dziwne plamy - na co alergia? - długie
Od: "EwaP" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie!

Pod konic grudnia na ciele Pawła pojawiły się takie dziwne owalne plamy
(średnica do 1 cm) z łuszczącą się skórą. Były w kolorze skóry, a po kąpieli
robiy się ciemniejsze. Umiejscowione były przede wszystkim od tyłu na udach
i ramionach.
Pierwszy dermatolog stwierdził uczulenie na ... robaki lub bakterie w
dziurawym zębie (dziura uwidoczniła się poprzedniegodnia po wypadnięciu
sąsiedniego zęba).

Badania kału (w tym enzymatyczne) nic nie wykazały, ząb został zapląbowany
Dermatologa zmieniłam na prywatnego superpolecanego. Ten potwierdził
uczulenie (ale nie wiedział na co), dał leki antyalergiczne (Amertil i
Clemastin) oraz maści ze sterydami. W ciągu 2 tygodni plamy zeszły, ale po
kolejnych 3 znów się pojawiły.

W tej chwili Paweł ma ich mnóstwo - przede wszystkim na przedramionach i
dłoniach oraz na łydkach i stopach. Po treningach piłkarskich (getry ?)
niektóre plamy zamieniają się w ranki. Wygląda to strasznie. Co gorsza plamy
zaczynają pojawiać się też na buzi (m.in. wokół ust). Na polecenie lekarki
natłuszczamy skórę i smarujemy Laticortem, ale nie ma żadnych efektów.
Robiliśmy też posiew moczu - lekarz podejrzewał infekcję, ale jest ok.

Do tej pory nie miał żadnych problemów z alergią (z 5 lat temu robione miał
testy ze względu na częste infekcje i ieg z krwi). Na polecenie dermatolog
na 2 tygodnie odstawiliśmy miód, orzechy, czekoladę, jajka i pastę do zębów,
ale żadnej różnicy nie widać.

Spotkaliście się z czymś takim? Co robić? Kolejny raz zmienić lekarza? Do
alergologa idziemy za tydzień.

Ewa + Paweł (9,7)

2. Data: 2008-03-06 10:23:34

Temat: Re: dziwne plamy - na co alergia? - długie
Od: "Dorota Sosnowska" <dorota.sosnowska@_wywal_to_cos_wezyr.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "EwaP" <e...@b...wroc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pastę do zębów, ale żadnej różnicy nie widać.
>
> Spotkaliście się z czymś takim? Co robić? Kolejny raz zmienić lekarza? Do

Kuba jest zdecydowanie młodszy od Pawła bo ma niecały rok, ale bardzo
podobnie objawia sie u niego uczulenie na produkty mleczne ... zauwazyłam,
że nasila się to gdy dodatkowo jest nawet lekko przeziębiony. Co ciekawe je
kaszki na mleku modyfikowanym i nie ma problemu, ale wystarczy podać jogurt
i od razu pojawiaja się punkty na ciele.

Nie wiem czy pomogę, ale dziele sie moimi obserwacjami. Daj znac co
powiedziła lekarz.

Dorota
http://autumn.blog.pl/

3. Data: 2008-03-06 10:50:13

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uhuha, uhuha idzie zima sroga... a *EwaP* takie rzeczy gada:
> Na
> polecenie dermatolog na 2 tygodnie odstawiliśmy miód, orzechy,
> czekoladę, jajka i pastę do zębów, ale żadnej różnicy nie widać.

Odstawcie na więcej niż 2 tygodnie. Zmiany po orzechach czy maku potrafią
się ujawnić nawet po 2-3 tygodniach i utrzymuja się po 2-3 m-ce. Zmiany w
postaci takiego liszaja pojawiaja się też po mleku i produktach mlecznych.
Czytajcie składniki na wszystkich atrykułach spożywczych by wykluczyć
składniki podejrzane.
Zmieńcie może też proszek do prania (lovela, yelp) i zamiast płynu do
płukania dodatkowe płukanie odzieży, pościeli i ręczników.

> Spotkaliście się z czymś takim? Co robić? Kolejny raz zmienić
> lekarza? Do alergologa idziemy za tydzień.

Dajcie sobie czas. Jak już pisałam, zmiany takie moga się pojawić z dużym
opóźnieniem i długo się utrzymywać.

*gdaMa*
Mysz 27.02.2000 oraz inszy Szkodnik 22.04.2005
http://picasaweb.google.pl/MMMMKi/BACHORKI2008

4. Data: 2008-03-06 11:10:21

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> robiy się ciemniejsze. Umiejscowione były przede wszystkim od tyłu na udach i
[...]
> Spotkaliście się z czymś takim? Co robić? Kolejny raz zmienić lekarza? Do
> alergologa idziemy za tydzień.

Nawilżać, natłuszczać skórę. Odstawić nabiał (co już zasygnalizowały
przepiśczynie) oraz większość owoców (zwłaszcza cytrusy, kiwi, banany). Zmienić
mydło, proszek do prania, zrezygnować z płynów do płukania. Czekać, czekać,
czekać.
Czy Paweł ma kontakt ze zwierzętami?

Qra

5. Data: 2008-03-06 13:07:49

Od: "EwaP" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przepiśczynie) oraz większość owoców (zwłaszcza cytrusy, kiwi, banany).
> Zmienić mydło, proszek do prania, zrezygnować z płynów do płukania.

Cytrusy odstawione. Proszek zmieniony na Jelpa. Płynów niestosuję.

Kontaktu ze zwierzętami nie ma, ale zmiany pojawiły się w trakcie
kilkudniowego pobytu w naszym domu psa. Paweł miał już wcześniej kilka razy
kontakt z tym zwierzakiem u teściów.

A teraz głupie pytanie - moje dziecko nie lubi wędlin. Jeśli odstawię mleko
we wszystkich postaciach i jajka, to czym go żywić? Co dawać do szkoły?

Ewa

6. Data: 2008-03-06 13:25:16

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Kontaktu ze zwierzętami nie ma, ale zmiany pojawiły się w trakcie
> kilkudniowego pobytu w naszym domu psa. Paweł miał już wcześniej kilka razy

Moim alergia na zwierzaki wylazła właśnie skórą. Dopiero potem doszły objawy
oskrzelowe.

> A teraz głupie pytanie - moje dziecko nie lubi wędlin. Jeśli odstawię mleko
> we wszystkich postaciach i jajka, to czym go żywić? Co dawać do szkoły?

Rośliny strączkowe, orzechy (jeśli będzie można), kasze i przetwory zbożowe z
grubego przemiału. Dużo warzyw zielonych.
Pogrzeb w sieci na temat weganizmu, na pewno znajdziesz sporo wskazówek.

Qra

7. Data: 2008-03-06 18:54:10

Od: "Dorota ***" <d...@W...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (średnica do 1 cm) z łuszczącą się skórą. Były w kolorze skóry, a po
> kąpieli robiy się ciemniejsze. Umiejscowione były przede wszystkim od tyłu

Hejka
Mój Andrzej (10 lat skończy w grudniu) ma podobne objawy - tylko plamy nieco
większe. Raz znikają, raz pojawiają się, najczęściej w zupełnie innych
miejscach. Dermatolog kazał do kąpieli dodawać olejku (Bambino) albo kąpać w
Balneum (czy jakoś tak), żeby skórę natłuszczać. Nie smarujemy niczym, choć
jeśli objawy się nasilają (ma kilka plam) mamy robioną maść natłuszczającą z
dodatkiem antygrzybiczym (chyba Clotrimazolem). W tym roku będziemy robić
testy - na razie Andrzej nie trzyma żadnej diety. Ograniczyłam stosowanie
chemii w domu, Dosia bez płynów do płukania, generalnie my się
przyzwyczailiśmy. Najtrudniej było przekonać na basenie mamusie dzieci z
klasy Andrzeja, że to alergia, a nie grzybica :-D.

D.

8. Data: 2008-03-06 20:40:48

Od: Gabi <g...@c...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

EwaP wrote:

> [...]
> robiy się ciemniejsze. Umiejscowione były przede wszystkim od tyłu na udach
/ciach/

Dawno, dawno temu, w dziecinstwie mialam cos podobnego.
Starej daty dermatolog tez okreslil to jako alergie.
Dal do smarowania cos robionego (wygladem i konsystencja
przypominalo "rozbabziana" krede - zaden steryd!),
na przyszlosc zalecil wapno, w tym zwlaszcza musujace
(dawano mi natychmiast po wystapieniu pierwszych objawow).
Wkrotce przeszlo i to na stale.

B.

9. Data: 2008-03-07 09:52:01

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gabi" <g...@c...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Dal do smarowania cos robionego (wygladem i konsystencja
> przypominalo "rozbabziana" krede - zaden steryd!),

Maść cynkowa?

> na przyszlosc zalecil wapno, w tym zwlaszcza musujace
> (dawano mi natychmiast po wystapieniu pierwszych objawow).
> Wkrotce przeszlo i to na stale.

Wapno podawać dobra rzecz. Nawet podwójną dawkę.

Qra

10. Data: 2008-03-07 10:28:28

Od: "Katarzyna" <k...@u...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pierwszy dermatolog stwierdził uczulenie na ... robaki lub bakterie w
> dziurawym zębie (dziura uwidoczniła się poprzedniegodnia po wypadnięciu

To może być uczulenie na cokolwiek. Danusia miała takie po witaminie C i po
cytrusach.
Kasia

Tekst do "Zwierzat Dr. Dolittle"
Czy usunąć mleczną czwórkę u 8-latki?
Wrzaskliwa agresja nie zabije tej prawdy, że macica należy tylko i wył?cznie do poczętego dziecka
Program do nauki czytania i matematyki...
Coś dla mieszkańców Lądka