dziwne plamy w oczach

1. Data: 2004-08-05 13:10:33

Temat: dziwne plamy w oczach
Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie z dziedziny okulistycznej

od około 8 lat mam plamy w polu widzenia
na poczatku byla to malutka kropeczka w jednym oku
teraz w obu oczach mam zupelnie ",matowe" obszary;
widze to jakbym patrzyla przez brudne okulary z ta roznica
ze oczywiscie plamy przemieszczaja sie gdy przesuwam wzrok

Rozni okulisci maja rozne opinie na ten temat
czesc nie wierzy poniewaz nie widza tego patrzac w moje oczy
jedna lekarz natomiast uznala, ze sa to zmetnienia w ciele szklistym
typowe dla starszenia sie .... tylko ze mam 25lat

nikt nie potrafi mi powiedziec jak bede widziala za 10 czy za 30lat
nie znam rowniez sposobow leczenia tego
a tymczasem coraz trudniej mi z tym poniewaz na przyklad
podczas czytania plamki "skacza" i czasem trudno
mi sie skupic

Czasami widze w oczach dziwne polyskujace plamy;
jakbym dlugo patrzykla na zarowke; lekarz jest zdania, ze
to wskutek odbijania sie swiatla od tych miejsc ktore sa
w ciele szklistym zmetniałe. Nie zdarza sie to jednak gdy jestem na sloncu
lecz najczesciej w domu. Te "błyskające" plamy widze okolo 2 minut
a nastepnie samoistnie znikaja

Nie jest to mroczek jak w migrenie! Wyglada to zupelnie inaczej
(mialam w okresie dojrzewania kilka razy migrenowy bol glowy
wlasnie z mroczkami przed lecz bylo to zupelnie inne)

Pytanie:
czy mozna przewidziec jak bede widziala za 10 czy 20 lat?
czy mozna to jakos leczyc?
czy lekarz mogl pominac jakas kwestie w diagnozie?

PS Poniewaz "błyski" były konsultowane z neurologiem
z powodu podejrzenia SM wiem ze raczej nie chodzi o
zaburzenia neurologiczne choc oczywioscie lekarz
powiedzial tylko ze na dzien dzisiejszy nie mam objawow SM

Z gory dziekuje

2. Data: 2004-08-05 13:37:34

Temat: Re: dziwne plamy w oczach
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 5 Aug 2004 15:10:33 +0200, thuringwethil wrote:

> [...]
> jedna lekarz natomiast uznala, ze sa to zmetnienia w ciele szklistym
> typowe dla starszenia sie .... tylko ze mam 25lat

Ja pierwsze swoje "męty" zauwazyłem mając lat kilkanaście. Bez przesady.
A starzeć się zaczynamy od urodzenia:)

A co do reszty niech wypowie się ktoś mądrzejszy ode mnie:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

3. Data: 2004-08-05 18:07:02

Od: "lens" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ja tez tak mam! widze takie robaczki jakby bakterie w powiekszeniu... heh
maciek

4. Data: 2004-08-05 19:42:59

Od: kakrysa <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ja tez tak mam! widze takie robaczki jakby bakterie w powiekszeniu... heh

oj ja kiedys bylem przekonany, ze to mikroorganizmy, w koncu tak blisko
oka to duze powiekszenie jest :D

5. Data: 2004-08-05 21:57:30

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jedna lekarz natomiast uznala, ze sa to zmetnienia w ciele szklistym
> typowe dla starszenia sie .... tylko ze mam 25lat

Wg Twojego opisu mozna wnioskowac, ze mamy do czynienia z metami w ciele
szklistym. Powstaja z roznych przyczyn i nie sa uzaleznione od wieku. O
metach w szklistce napisalem kiedys tutaj bardzo duzo i szczegolowo -
proponuje poszukac w archiwum.

> [...]
> nie znam rowniez sposobow leczenia tego
> a tymczasem coraz trudniej mi z tym poniewaz na przyklad
> podczas czytania plamki "skacza" i czasem trudno

I nikt Ci na to nie odpowie. Jezeli mety beda jedynie plamkami i punktami,
to nie spowoduja zaburzenia widzenia ostrosci wzroku. Moze to lakonicznie
zabrzmi, ale jezeli metow nie jest wiele, to nalezy sie do nich
przyzwyczaic. Leczenie farmakologiczne lub operacyjne stosuje sie w
powazniejszych przypadkach.

> [...]
> w ciele szklistym zmetniałe. Nie zdarza sie to jednak gdy jestem na sloncu
> lecz najczesciej w domu. Te "błyskające" plamy widze okolo 2 minut

Mety powoduja uginanie sie swiatla wpadajacego do oka, stad takie doznania.

> Pytanie:
> czy mozna przewidziec jak bede widziala za 10 czy 20 lat?

tego nikt nie jest w stanie przewidziec

> czy mozna to jakos leczyc?

male sie nie leczy, wieksze - kroplami do oczu, bardzo duze - operacyjnie.

> czy lekarz mogl pominac jakas kwestie w diagnozie?

nalezy zrobic jakosciowe pole widzenia - u okulisty.

> PS Poniewaz "błyski" były konsultowane z neurologiem
> z powodu podejrzenia SM wiem ze raczej nie chodzi o
> zaburzenia neurologiczne choc oczywioscie lekarz
> powiedzial tylko ze na dzien dzisiejszy nie mam objawow SM

blyski bywaja tez efektem pociagania siatkowki lub zaburzeniami
krazeniowymi. Nie masz przypadkiem krotkowzrocznosci?

casus
spec. ch. oczu

6. Data: 2004-08-05 23:29:47

Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz
czuje sie uspokojona

niestety dopiero sie zapisałam i nie mam archiwum
dlatego nie mogłam przeczytać o zmętnieniach

7. Data: 2004-08-06 07:30:13

Od: Paweł Muszyński <p...@b...org> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-08-06 01:29, Użytkownik thuringwethil napisał:

> bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz
> czuje sie uspokojona
>
> niestety dopiero sie zapisałam i nie mam archiwum
> dlatego nie mogłam przeczytać o zmętnieniach

http://groups.google.pl - masz dostęp do dużego archiwum mgrup
dyskusyjnych, m.in. tej właśnie :-)

--
Paweł Muszyński

8. Data: 2004-08-06 11:54:07

Od: "thuringwethil" <oliwia@_wytnij_.w3crew.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> http://groups.google.pl - masz dostęp do dużego archiwum mgrup
> dyskusyjnych, m.in. tej właśnie :-)

no tak wydała sie moja netowa ignorancja
dzięki wielkie zaraz poszukam

9. Data: 2004-08-06 15:31:44

Od: "Szachysta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> oj ja kiedys bylem przekonany, ze to mikroorganizmy, w koncu tak blisko
> oka to duze powiekszenie jest :D

Ja tez widze takie pantofelki i eugleny!
A poza tym mam podobne objawy, co Thuringwethil, tylko w mniejszym nasileniu
(mam dopiero 19 lat...).

pozdrawiam
Szachysta

gastroskopia - powiklania
Prosze o wyjaśnienie rozpoznania - nowotwór piersi
xylometazolin i pseudoefedryna
krew
Testy plodnoci badajace poziom hormonow??