dziwne powidoki

1. Data: 2005-11-05 23:01:17

Temat: dziwne powidoki
Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

czasami zdarzaja mi sie powidoki, a ostatnio jakby czesciej (kiedys raz na
pare miesiecy, teraz raz na pare tygodni). Ale nie sa to zwykle powidoki
powstale po bardzo jasnym swietle - zaczyna sie od niewielkiego punktu,
gdzies kolo srodka obrazu, a potem sie rozszerza - czasem w formie
polksiezyca, czasem okregu - tak przez kilkadziesiat minut, az bedzie taki
ten okrag rozlegly, ze wychodzi poza obszar widzenia.
Jest to bardzo upierdliwe, bo zakloca widzenie w miejscach, gdzie to jest.
Czasami towarzyszy temu bol glowy, ale to raczej rzadziej, niz czesciej.
Cisnienie mam w normie.

Czy ktos sie z czyms takim juz spotkal?

--
Olleo

2. Data: 2005-11-06 01:27:07

Temat: Re: dziwne powidoki
Od: "Jan" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czasami towarzyszy temu bol glowy, ale to raczej rzadziej, niz czesciej.

Ja się spotkałem, ostatnio nie miałem tego z 10 lat, niestety 10 dni temu
jak się obudziłem miałem końcuwkę powidoku. Myślę że to coś z krążeniem i
niedotlenieniem mózgu. Dlatego ok. 10 lat temu zaczołem stosować technikę
bardzo głębokiego oddychania tak głębokiego aż się robi słabo, wtedy małe
kropeczki znikają nie rozrastają się. Niestety w nocy człowiek nie jest w
stanie kontrolować co widzi i dlatego przydażyło mi się w nocy.

Jak się zaczyna pojawiać mały należy też zmienić pozycje ciała z
przygarbionej na bardziej wygodną. Nie sypiać na lewym boku. Czytałem kiedyś
że to przy chorobie serca tak jest że to rodzaj migreny i może być połaczony
z niedowładem połowy ciała.

Przeważnie przydaża się przy nagłym wysiłku fizycznym po długim siedzeniu w
jednym miejscu. Należy unikać ciągłego siedzenia w tej samej pozycji lecz do
wiekszego ruchu przyzwyczajać orgaznim powoli.

Powidoki przypominają to co widać po spojrzeniu na słońce lub żarówkę,
możemy zamknąć oczy i nadal tą żarówkę widzimy. Jak się rozrosną to zajmują
pół pola widzenia i mamy wtedy ogromną ślepą plamkę. Każdy ma małą ślepą
plamkę wystarczy spojrzeć się jednym prawym okiem w prawo od diody w
monitorze by ta znikła.

Pierwszy raz przydażyło mi sie w szkole, byłem w szoku, nie wiedziałem że za
pół godziny samo przejdzie, myślałem że całkowicie oślepnę i nie dojdę do
domu. Przedostatni powidok ten 10 lat temu był potrójny i też byłem w szoku
bo myślałem że już przechodzi, a tu pojawilł się drugi potem trzeci.
Myślałem że będzie ich 100.

3. Data: 2005-11-06 01:33:55

Od: "Jan" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

pół pola widzenia i mamy wtedy ogromną ślepą plamkę. Każdy ma małą ślepą
plamkę wystarczy spojrzeć się jednym prawym okiem w lewo od diody w

4. Data: 2005-11-06 01:47:14

Od: "Jan" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha czasem sie zdaża że jak serce zakłuje to wywołuje żarówkę w oku, już
dawno taką zalezność zauważyłem.

5. Data: 2005-11-06 08:39:45

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie sypiać na lewym boku.

Ja od jakiegos czasu staram sie spac wlasnie na lewym boku - mam problem z
refluxami i tak mi lekarz zalecil - albo gorna polowa ciala wyzej wyraznie
od dolnej, albo spac na lewym boku.

> Czytałem kiedyś
> że to przy chorobie serca tak jest że to rodzaj migreny i może być
połaczony
> z niedowładem połowy ciała.

No to zes mnie postraszyl. Z tym, ze twoja wersja jest jakby bardziej
drastyczna od mojej. Ja na przyklad nie miewam tak, zebym mial duza plame -
raczej jesli juz to rosnace (ale nadal waskie) C.
Nie zauwazylem rowniez, zeby bylo to zwiazane z wysilkiem, nawet naglym -
czasem mam tak, ze siedze w pracy, slepie sie na monitor i nagle zauwazam,
ze juz sie zaczelo. Dotlenienie organizmu tez nie zauwazylem, zeby pomagalo.

ps. wlasnie przed chwila znow mi sie przydarzylo - zaraz po obudzeniu juz
wiedzialem, ze bedzie, bo chyba bylo na razie malusienkie, ale za to boli
mnie nieco glowa - ale tak dziwnie, jakby pod lewym okiem (wczoraj jak
mialem ten powidok, to nie bolala mnie glowa w ogole).
--
Olleo

6. Data: 2005-11-06 08:40:40

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze Casus zajrzy do mojego tematu?
--
Olleo

7. Data: 2005-11-06 12:26:58

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze Casus zajrzy do mojego tematu?
> --
> Olleo

a zajrzal. Mysle, ze powinienes skonsultowac okuliste (wraz z badaniem pola
widzenia i monitroingiem cisnienia wewnatrzgalkowego), neurologa i bardzo
mozliwe, ze specjaliste chorob naczyn (chirurg naczyniowy, internista -
Doppler tetnic szyjnych, kapilaroskopia). Smierdzi mi tu zaburzeniami
krazenia, ale trudno powiedziec czy mysle w dobra strone, moze migrenami
ocznymi. Pomierzyc cisnienie krwi przez pare dni tez wskazane. No i
wykluczyc podklad psychiczny (np. stres). Generalnie trudno zajac stanowisko
bez badania i dalsze opisywanie objawow ze szczegolami pozostawilbym na
wizyty w realu u specjalistow, jak rowniez oczekiwania dalszych odpowiedzi
via internet.

pozdr.

casus

8. Data: 2005-11-06 15:40:50

Od: "Jan" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mnie nieco glowa - ale tak dziwnie, jakby pod lewym okiem (wczoraj jak
> mialem ten powidok, to nie bolala mnie glowa w ogole).
Widzę że masz to codziennie, jak zrobisz te badania to napisz pod
batmanek4(at)wp.pl

9. Data: 2005-11-06 15:53:33

Od: "Jan" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzę że masz to codziennie, jak zrobisz te badania to napisz pod
> batmanek4(at)wp.pl

Napisz ile masz lat, ja mam 28.

10. Data: 2005-11-06 16:47:34

Od: "olleo" <o...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Widzę że masz to codziennie, jak zrobisz te badania to napisz pod
> batmanek4(at)wp.pl

pierwszy raz mialem tak pod rzad
--
Olleo