dziwny chwast

1. Data: 2000-04-13 09:55:39

Temat: dziwny chwast
Od: "Piotr D." <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam i pozdrawiem
Mam problem z chwastem na ogrodku, ktorego nie potrafie zidentyfikowac, ani
tym bardziej zwalczyc -roundop go nie niszczy. Wysokosc dojrzalego
osobnika - do 30 cm. Posiada "3 czesciowe" liscie i co najistotniejsze
rozmnaza sie przez klacza, bardzo podobne do perzowych tylko nieco grubsze i
bardziej kruche. Problem o tyle trudny, ze paskud upodobal sobie granice z
sasiadem i koniecznie chce nas poroznic.
Widly rozwiazuja problem jedynie doraznie.
Pozdrowionka - Piotr Domagala

2. Data: 2000-04-13 11:15:55

Temat: Re: dziwny chwast
Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Fakt, ze Roundup go nie niszczy, jest co najmniej dziwny. bylby to
pierwszy opisany w swiecie przypadek. masz szanse opublikowac sie w
naukowej prasie :-)). mowiac powaznie, musiales popelnic jakis blad, na
przyklad popryskac mokre liscie. albo on systematycznie przechodzi od
sasiada. popryskaj tez u niego!
Dorota

3. Data: 2000-04-13 11:38:48

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dorota Nowicka napisała:

> Fakt, ze Roundup go nie niszczy, jest co najmniej dziwny. bylby to
> pierwszy opisany w swiecie przypadek. masz szanse opublikowac sie w
> naukowej prasie :-)).
Bo to chyba jest podagrycznik, trudny do usunięcia nie-chemicznie.
Często pomaga nie pryskanie, a mazanie stężonym Rundupem.
Jest jeden chwast którego R. nie bierze - skrzyp. Ale tego można osłabić
Starane.
Krzysztof

4. Data: 2000-04-14 06:57:15

Temat: Odp: dziwny chwast
Od: "Piotr D." <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Dotarlem do encyklopedii roslin - to rzeczywiscie podagrycznik - pierwszy
krok to okreslic wroga, potem to juz normalnie, trzeba go zniszczyc.
Dzieki Piotr
=============================

5. Data: 2000-04-14 12:33:54

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 13 Apr 2000, Dorota Nowicka wrote:

> [...]
> naukowej prasie :-)). mowiac powaznie, musiales popelnic jakis blad, na
> przyklad popryskac mokre liscie. albo on systematycznie przechodzi od
Tez mam ten chwast na dzialce. Nie pomogl roundup (dwa opryski), jedynie
worki po cemencie poskutkowaly. Przykrylem nimi na lato te miejsca gdzie
ow chwast wystepowal.

D.P.

6. Data: 2000-04-18 19:22:40

Od: "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie pierwszy.
W Polsce spotyka sie np taka wierzbownice gruczolowata, tez nie bardzo daje
sie Roundopowi.
Sa tez odmiany roslin uprawnych genetycznie uodporniane na Roundup.

Dorota Nowicka napisał(a) w wiadomości: <3...@n...gov.pl>...

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-04-19 09:50:43

Od: d...@n...gov.pl (Dorota Nowicka) szukaj wiadomości tego autora

Owszem, ale nie sa to chwasty. pojawienie sie genetycznie odpornych na
roundup chwastow byloby kleska. powrot do mechanicznego odchwaszczania
tysiecy hektarow upraw. byly jakis czas temu doniesienia
z australii o pojawieniu sie trawy odpornej na ten herbicyd. na
razie nic wiecej nie slyszalam. odpornosc o ktorej mowisz, jest pewnie
rodzaju "mechanicznego", czyli gruba warstwa ochronna woskow na
powierzchni, wloski ochronne czy cos takiego. ale to mozna ominac dodajac
detergent albo dajac duze stezenie. jak juz sie substancja dostanie do
powierzchni rosliny to zadziala.
oczywiscie dla ogrodnikow nie ma znaczenia jakiego rodzaju to jest
odpornosc, wazne ze po opryskaniu chwast pozostaje :-)))
Dorota

8. Data: 2000-04-20 04:52:05

Od: "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wierzbownica to nie tylko problem "mechaniczny".
Geny tolerancji na glifosat sa, polecam np:
http://www.monsanto.com/monsanto/agriculture/current
_products/rr_soybeans/rr
_soy_free_weeds.html

A definicja chwastu to sliska sprawa. pszenica w plantacji rzepaku to chwast
i podobnie rzepak w plantacj pszenicy tez chwast.
Wiec co jest chwastem, rzepak i pszenica ?

A i nie martwmy sie tak, nie bylo Roundupu a swiat mial sie dobrze. To nie
jest jedyny herbicyd na swiecie. Nawet gdyby, o tak zniknal to nie ma mowy o
mechanicznym odchwaszczaniu upraw.

Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

9. Data: 2000-04-20 08:11:07

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A definicja chwastu to sliska sprawa.
Nie aż tak śliska, że nie da się określić.
Rośliny niepożądane lub takie, których wartości negatywne przeważają nad
pozytywnymi w danej sytuacji.
Pozdrawiam Jerzy

10. Data: 2000-04-20 08:21:26

Od: "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czyli nie mozna powiedziec ze perz jest chwastem.
(bo sa plantacje na cele medyczne).
To nazwalem morze nieco nieszczesliwie "sliskoscia".
Chwast jest pojeciem wzglednym.

Jerzy napisał(a) w wiadomości: <8dme31$28a$1@sunsite.icm.edu.pl>...

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

Ukorzeniony cis - co dalej
perz i walka z nim
elektroniczny straszak kretow i myszy na dzialce.
Kto wie
Darmowy program do projektowania ogrodów