dziwny chwast

11. Data: 2000-04-21 04:26:11

Temat: Odp: dziwny chwast
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Kawalec" <M...@a...com.pl> napisał w
wiadomości news:8dmff5$se2$1@aquarius.webcorp.com.pl...
> Czyli nie mozna powiedziec ze perz jest chwastem.
> (bo sa plantacje na cele medyczne).

Mozna, jeżeli wystepuje w miejscu "niechcianym".
Na plantacji jest rosliną uprawną.
W moim ogrodzie, licznie wystepujacymi chwastami sa cebulice.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

12. Data: 2000-04-21 04:28:14

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
> Nie aż tak śliska, że nie da się określić.
> Rośliny niepożądane lub takie, których wartości negatywne przeważają nad
> pozytywnymi w danej sytuacji.

Z pierwsza częścią tego zdania należy się zgodzić ale ta druga część jest
nieco przeintelektualizowana.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

13. Data: 2000-04-21 18:19:24

Temat: Re: dziwny chwast
Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z pierwsza częścią tego zdania należy się zgodzić ale ta druga część jest
> nieco przeintelektualizowana.
Najpierw podziel to zdanie bo nie bardzo wiem do czego mam się ustosunkować?
Jerzy
PS
...lub po prostu podaj swoją wersję.

14. Data: 2000-04-22 05:25:55

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw podziel to zdanie bo nie bardzo wiem do czego mam się
ustosunkować?

Sam podzieliłeś go przecinkiem.
Chwasty to rośliny niepożądane.
Zastanawiałem się i doszedłem, że w/g mnie nic nie należy tu dodawać.
Nie rozumiem co chciałeś powiedzieć pisząc "lub takie, których wartości
negatywne przeważają nad
pozytywnymi w danej sytuacji."
Ta część jest wieloznaczna i w tej formie chyba nie do obronienia.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

15. Data: 2000-04-25 05:41:58

Temat: Re: Odp: dziwny chwast
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:
> nad
> Chwasty to rośliny niepożądane.
> Zastanawiałem się i doszedłem, że w/g mnie nic nie należy tu dodawać.

Mysle, ze Jerzowi chodzilo tu o to, ze jakis gatunek rosliny w pewnych
sytuacjach moze byc pozadany, a w pewnych nie. Wezmy tu np. rabate
kwiatowa na ktorej sa zasiane (uwaga! - to tylko przyklad) nagietki
lekarskie (wdzieczna roslina nawiasem mowiac). Rok pozniej ten sam
nagietek lekarski jest nadal w tym samym miejscu - tu jest pozadany -
ale jest tez w innych czesciach ogrodu miedzy innymi roslinami i tu juz
jest niepozadany czyli chwast.

Okreslenie: "chwasty to rosliny niepozadane" jest okresleniem zbyt
ogolnym - moim wlasnym, prywatnym i nieprzymuszonym zdaniem.

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

P.S. Krzysiu, jak ja lubie miec odmienne zdanie od Twojego ;-)

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

16. Data: 2000-04-25 06:27:24

Temat: Odp: Odp: dziwny chwast
Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

> P.S. Krzysiu, jak ja lubie miec odmienne zdanie od Twojego ;-)

..ale nie bardzo to Ci się udaje :-) bo ja tu nie widzę konfliktu.
Nagietek, w miejscu gdzie jest pożądany, nie jest chwastem. Tam gdzie nie
jest pożądany, jest chwastem.
Jeżeli sam się rozsieje w miejscu gdzie rosną aksamitki to jest chwastem
mimo że posiada właściwości lecznicze ale tworzy kolorystykę niezgodną z
koncepcją ogrodnika.

Spróbuj zaznaczyć co nie podoba Ci się w określeniu Jerzego "chwast to
roślina niepożądana".
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
25MB e-mail, 10MB WWW, PHP, Perl, SSI - WEB Pack - http://rubikon.pl

17. Data: 2000-04-25 16:24:00

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mysle, ze Jerzowi
Jerzemu,

> [...]
> Pozdrawiam serdecznie :-)
> Krzysiek Koterba
> P.S. Krzysiu, jak ja lubie miec odmienne zdanie od Twojego ;-)
Krzysztofie dziękuję, tak to właśnie miało zabrzmieć. Dlaczego ty
zrozumiałeś?
Pozdrawiam, Jerzy.

18. Data: 2000-04-25 16:30:50

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> jest
> ustosunkować?
> Sam podzieliłeś go przecinkiem.
przed przecinkiem jest jeszcze spójnik i w tym momencie...

> [...]
> negatywne przeważają nad
> pozytywnymi w danej sytuacji."
> Ta część jest wieloznaczna i w tej formie chyba nie do obronienia.
Jest do obronienia, pójdź za śladami taczki którą niedawno wywiozłeś
[dlaczego to uczyniłeś?] miskanta i zobacz jak rośnie w nowym środowisku, za
pół roku zdaj relację z tego jak się w nim poczuł [dlaczego to uczyniłeś?].
Pozdrawiam Jerzy.

19. Data: 2000-04-26 06:53:48

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
za
> pół roku zdaj relację z tego jak się w nim poczuł [dlaczego to

Napisz co chciałeś przez to powiedzieć.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

20. Data: 2000-04-26 07:12:30

Temat: Definicja (Re: dziwny chwast)
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest pożądany, jest chwastem. [...]
> Spróbuj zaznaczyć co nie podoba Ci się w określeniu Jerzego "chwast to

Alez mi sie okreslenie Jerza/ego bardzo podoba. Ale z druga czescia tego
okreslenia. Wlasnie ta druga czesc: "lub takie, których wartości
negatywne przeważają nad pozytywnymi w danej sytuacji" oddaje to co Ty w
zdaniu o nagietku ubrales w slowa: "w miejscu gdzie" i "tam gdzie".

Jesli powiesz: nagietek to chwast, to ja Ci powiem: alez skad, to piekny
i mily kwiat. A jak powiesz: nagietek w moim ogrodku to chwast, wtedy
moge Ci powiedziec jedynie: Twoj ogrodek i Ty decydujesz, w moim to
piekny i mily kwiat. :-)

Jesli napiszesz: "chwast to roslina niepozadana w danym miejscu" to moim
zdaniem bedzie to to samo co napisal Jerz w obu czesciach i sie z ta
definicja moge zgodzic, z tym, ze, jak to z wszelkimi definicjami bywa
mozna znalezc w niej luki.

A nawiasem mowiac znam goscia (na tej grupie :-) ), ktory twierdzi, ze
wszystkie byliny to chwasty.

Pozdrawiam serdecznie :-)
Krzysiek Koterba

--
Przyznajemy się do niskich cen - http://rubikon.pl

Ukorzeniony cis - co dalej
perz i walka z nim
elektroniczny straszak kretow i myszy na dzialce.
Kto wie
Darmowy program do projektowania ogrodów