dziwny pomarańczowy robak

1. Data: 2006-05-29 20:34:48

Temat: dziwny pomarańczowy robak
Od: "cudaczek" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam do czynienia z ogródkiem od lat 30 i po raz pierwszy spotykam (od
tamtego roku) sie z nagłym usychaniem niemalże wszystkich roslin na rabatce.
Zawsze mają one pomarańczowego małego robaka, cos na kształt malutkiej
glisty ,w łodydze, tam gdzie łodyżka roslinki styka sie z ziemią, a w tym
miejscu jest ona sucha i "pusta".
Robak niszczy wszystko : flance aksamitek, astrów, szałwi, i to zarówno małe
roslinki jak i duże ( zeszłego roku). Czy cos na to jest?
Pozdrawiam
Ela

2. Data: 2006-05-30 00:09:35

Temat: Re: dziwny pomarańczowy robak
Od: i...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

cudaczek napisał(a):
> [...]
> Zawsze mają one pomarańczowego małego robaka, cos na kształt malutkiej
Drutowiec , whhhhh.... :-((( Ale nie walczyłam z nimi gremialnie ,
więc nie wiem , co skutkuje :-( Trzeba pogooglać :-(

3. Data: 2006-05-30 13:59:18

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cudaczek" <e...@n...pl> napisał w
wiadomości news:e5fm07$t13$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
zarówno małe
> roslinki jak i duże ( zeszłego roku). Czy cos na to jest?

Elu nieco wyżej był podany link:
http://www.republika.pl/podszarotka/index1.html?http
%3A%2F%2Fwww.repub
lika.pl%2Fpodszarotka%2Fszkodnik.html

A tam "stoi" napisane: Zwalczamy drutowca tak jak pędraki i larwy
rolnic.

Skocz pod ten link i sama się dowiesz.

:-)

Pozdrawiam pogodnie

skryba

4. Data: 2006-05-30 20:28:15

Od: "cudaczek" <e...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "skryba" <z...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
%3A%2F%2Fwww.repub
> lika.pl%2Fpodszarotka%2Fszkodnik.html
>
> A tam "stoi" napisane: Zwalczamy drutowca tak jak pędraki i larwy

Dopiero teraz dowiedziałam się, że ten robak nazywa sie drutowiec - teraz
znacznie łatwiej miszukac coś na ten temat.
Pozdrawiam
Ela

rododenron - opadają pąki
Pirimor i okres przechowywania?