e-konsultacja - gdzie ? - lekarz

1. Data: 2002-02-05 21:32:07

Temat: e-konsultacja - gdzie ? - lekarz
Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie głównie do kolegów-praktyków:
gdzie mozna uzyskać wiążącą konsultację pediatryczną poprzez internet (myslę
głównie o USA , ale oczywiście polski namiar byłby preferowany...).
Chodzi o nawrotową goraczkę u 2,5 letniego dziecka po operacji
kardiochirurgicznej (całkowity nieprawidłowy spływ zylny) leczoną doraźnie z
powodzeniem antybiotykoterapią - podejrzewam przewlekłe zapalenie wsierdzia -
ale dziecko było wielokrotnie konsultowane i hospitalizowane, jest pod stała
opieka poradni k-ch w Łodzi i brak jak dotad wyjasnienia.
Myślę o ew diagnostyce z użyciem PCR - czy jest to stosowane i jakie koszty?
Proszę o kontakt na maila.

2. Data: 2002-02-06 08:46:16

Temat: Re: e-konsultacja - gdzie ? - lekarz
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On 5 Feb 2002 k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
> opieka poradni k-ch w Łodzi i brak jak dotad wyjasnienia.
> Myślę o ew diagnostyce z użyciem PCR - czy jest to stosowane i jakie koszty?

Polskie prawo nie przewiduje mozliwosci wykonania takiej konsultacji,
ktora potem moglaby byc uznana jako wiazaca oficjalnie. Ponadto
jesli mialaby to byc pelna konsultacja musialby sie w Polsce znajdowac
osrodek wyposazony w odpowiedni sprzet, kamery zdalne stetoskopu
i urzadzenia, ktore moglyby zapewnic wykoananie takiej konsultacji
telekardiologicznej na odpowiednim poziomie. Nie ma tez u nas w Polsce
odpowiednio przeszkolonych demonstratorow, czyli osob, ktore
na miejscu przedstawialyby pacjenta zdalnemu konsultantowi.

Propozycje stworzenia takich systemow sa w Polsce przedstawiane
od 1997 roku - proponuje zagladnac
http://www.uni.torun.pl/~pekasz/dorota.html
ale trzeba jeszcze nad tym poporacowac -
http://www.am.torun.pl/~pekasz/telemedycyna.pdf

Pozdrowienia

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

3. Data: 2002-02-06 21:42:26

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości -

> ale dziecko było wielokrotnie konsultowane i hospitalizowane, jest pod
stała
> opieka poradni k-ch w Łodzi i brak jak dotad wyjasnienia.

Witam!
Przyszedł mi na myśl test prokalcytoninowy - może coś by wniósł w
diagnostyce gorączki ?
Pozdrawiam

regen

Najstarszy student medycyny.
chlamydia
Analiza pierwiastkowa włosów?
Osad na zebach
pobieranie i przechowywanie krwi pępowinowej