ekg wysiłkowe czy potrzebne ekg spoczynkowe

1. Data: 2007-05-11 07:00:21

Temat: ekg wysiłkowe czy potrzebne ekg spoczynkowe
Od: "del" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Z pewnych powodów wykonuje sobie ekg wysiłkowe ale
robię to jeszcze przed wizytą u lekarza,żeby iść z gotowymi wynikami.
W związku z tym mam pytanie, czy w tej sytuacji jest zasadne
wykonanie jeszcze ekg spoczynkowego?
Gdy pójdę na wyzytę chce mieć komplebadań a przynajmniej badania
najważniejsze, ponieważ nie mam zbyt wiele czasu na bieganie
do lekarza.
Może jednak ekg wysiłkowe pokazuje wszystko co ekg spoczynkowe
+ jeszcze więcej - co wskazywało by na brak zasadności wykonywania
ekg spoczynkowego?

Pozdrawiam
del

2. Data: 2007-05-14 18:08:38

Temat: Re: ekg wysiłkowe czy potrzebne ekg spoczynkowe
Od: "p47" <p...@l...ru> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "del" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
[...]

przy próbie wysiłkowej przeciez na początku masz ekg w spoczynku!

p47

3. Data: 2007-05-14 20:23:11

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 14 May 2007, p47 wrote:

> + jeszcze więcej - co wskazywało by na brak zasadności wykonywania
> ekg spoczynkowego?

dyskusja jest akademicka. EKG spoczynkowe jest wykonwyane zawsz w ramach
tzw. elektrokardiograficznego testu wysiłkowego przed testem.
Test wysiłowy służy do oceny serca na podstawie analizy ekg wysiłkowego
oraz w trakcie 10-minutowej powysiłkowej obserwacji - w praktyce
najczęściej w celu rozpoznania wysiłkowego niedokrwienia serca
czyli dusznicy bolesnej wysiłkowej - to tak w skrócie

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

4. Data: 2007-05-15 20:09:53

Od: "Darek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> przy próbie wysiłkowej przeciez na początku masz ekg w spoczynku!

teraz już wiem, ponieważ jestem po, ale skąd mogłem wiedzieć skoro
na badaniach byłem z 10 lat temu i to nie na wysiłkowych :-).

Pozdrawiam
del

Ilu pacjentów powinno przypadac na lekarza
zrobił mi się jakby wrzód na nosie :(((
bóle w kolanie
Candida albicans a badania krwi
Leczenie prywatnie, a rehabilitacja jak ?