eksperyment - pamietacie?

1. Data: 2004-03-30 22:58:05

Temat: eksperyment - pamietacie?
Od: "Hadaar" <hadaar@WYTNIJ_TO.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam prosbe o pomoc. Kojarzy mi sie eksperyment ktorego potrzebuje do pracy
mag. Chodzi w nim o to ze ludzie ktorzy byli anonimowi sprawiali innym
ludziom wieksza przykrosc niz ci ktorzy dzialali otwarcie. Nie pamietam czy
to chodzilo o razenie pradem czy o inne swinstwo ale chodzilo o sytuacje
anonimowosci i zwiazana z tym wieksza sklonnosc do wyrzadzania krzywdy.
Pamietacie cos takiego?

A moze pamietacie wogole jakis innych ekperyment ktory pokazywal ze ludzie
wykazuja bardziej skrajne postawy w sytuacji anonimowosci?

Pozdrawiam, Haddar

1. Data: 2004-04-04 18:10:45

Temat: Re: eksperyment - pamietacie?
Od: "born2C" <f...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem czy myslimy o tym samym, ale faktycznie bylo cos takiego. Sprawa
dotyczyla eksperymentu w ktorym podzielono grupe studentow na wiezniow i
straznikow. Wiezniowie mieli etykietki ze swoimi imionami a straznicy byli
anonimowi. Eksperyment mial trwac tydzien, ale zostal przerwany w polowie ze
wzgledow etycznych. Studenci odgrywajacy role straznikow byli tak brutalni
jak gdyby zapomnieli, ze sa przeciez studentami a nie prawdziwymi
straznikami w wiezieniu. Nie pamietam niestety nazwiska badacza ktory to
zorganizowal. Ale moze po tym opisie ktos inny skojarzy ;)

Czyli podaj dalej, narazie! :)

1. Data: 2004-04-04 22:50:34

Od: Wojciech Kocjan <h...@k...org> szukaj wiadomości tego autora

born2C wrote:
> [...] Nie pamietam niestety nazwiska badacza ktory to
> zorganizowal. Ale moze po tym opisie ktos inny skojarzy ;)

To moze ja wtrace swoje 5 groszy:
Philip G. Zimbardo
A opis eksperymentu znajduje sie na http://www.prisonexp.org/

--
WK

1. Data: 2004-04-05 20:00:47

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"born2C" <f...@p...pl> wrote in message
> [...]
> straznikami w wiezieniu. Nie pamietam niestety nazwiska badacza ktory to
> zorganizowal. Ale moze po tym opisie ktos inny skojarzy ;)

Zimbardo...

Ale dalabym sobie glowe uciac, ze to nie byli studenci.

Kania

1. Data: 2004-04-06 07:58:58

Od: nonnocere <madziach1@_bezspamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kania wrote:

> Ale dalabym sobie glowe uciac, ze to nie byli studenci.

a jednak w autentycznym eksperymencie byli to studenci...

W filmie "wzorowanym" na eksperymencie Zimbardo, nie byli to studenci.
Widać chcieli bardziej ubarwnić postacie ;)

--
Pozdrawiam, Magdalena S. (dzidzia ~IX,X 2004)

Przylacz sie!!! (trole poszukiwane)
Grupa trolli czeka na ciebie!
Dla zlosliwych i s_k_u_r_w_i_e_l_i
Lubisz robic dym? Przylacz sie...
rozwój społeczno - emocjonalny dzieci głuchych ?ZAPYTANKO?