ekspres do kawy na kilka filiżanek

1. Data: 2005-01-01 15:16:21

Temat: ekspres do kawy na kilka filiżanek
Od: "alfik" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam z góry, jeśli to nie ta grupa, ale czy ktoś mógłby polecić jakiś
ekspres do kawy o takiej charakterystyce:

- robi kawę z elegancką pianką

- sensowna cena (cokolwiek to znaczy, na pewno nie 2-3 tys zł)

- robi za jednym zamachem jedną filiżankę (ok. 100 ml) lub - jeśli się
chce - dwie filiżanki (2 x 100 ml)

Mam teraz DeLonghi Treviso, ze zbiornikiem na wodę, kawa jest dobra, ale
nawet jedną filiżankę 100 ml muszę robić na dwa takty (podgrzewam, puszczam,
lampka gasnie, wyłączam na chwilę puszczanie wody, podgrzewam i dopuszczam
resztę wody)

- ma jakiś sensowny system spieniania mleka - te systemy z rurką, którą się
samemu podpuszcza parę w celu spienienia mleka sa ogólnie nieużywalne.

Czy jest gdzieś w Warszawie sklep, w którym można obejrzeć ekspres w
działaniu przed zakupem?

Pozdrawiam noworocznie,
Piotr

1. Data: 2005-01-01 15:56:09

Temat: Re: ekspres do kawy na kilka filiżanek
Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

alfik wrote:
> [...]
> lampka gasnie, wyłączam na chwilę puszczanie wody, podgrzewam i dopuszczam

a dlaczego tak? To normalne że lamka ("podgrzewanie") gaśnie. Kawę
należy robić wtedy, gdy woda już jest zagrzana, czyli gdy lamka
"podgrzewanie" już zgasła. Chyba, że u Ciebie ta lamka ma inne znaczenie
niż w moim ekpresie (AEG). Dobrym sposobem na poprawienie jakości kawy
jest "wypuszczenie" wody (rurką do spieniania) z maszynki zanim
zaczniesz parzyć (już po podgrzaniu wody)

B.

1. Data: 2005-01-01 17:08:19

Od: "alfik" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bronek Kozicki" <b...@r...pl> napisał w wiadomości
com...

> [...]
> ekpresie (AEG). Dobrym sposobem na poprawienie jakości kawy jest
> "wypuszczenie" wody (rurką do spieniania) z maszynki zanim zaczniesz

Ja mam oczywiście ten sam system.
Mam jednak takie subiektywne wrażenie, że jeśli dogrzeję, to kawa jest
smaczniejsza,
na pewno pianka jest ładniejsza :-)
Ale i tak szukam ekspresu, który pozwoli zrobić 2 normalne filiżanki kawy na
raz - przez normalne mam na myśli nie takie dwie miniaturki do espresso, ale
zwykłe filiżanki.

1. Data: 2005-01-02 13:07:52

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

alfik wrote:
> [...]

> raz - przez normalne mam na myśli nie takie dwie miniaturki do espresso, ale

Ja mam Krupsa, nie pamiętam dokładnie ale chyba 12 barowy (dokładnie
model moge sprawdzić gdzieś w papierach jak Ci zależy). Robi 1 lub 2
filiżanki na raz z przepyszną pianką w systemie rzeczywiście ekspresowym
a nie osobowym jak DeLonghi ;-) (moi znajomi też mają DeLonghi i
postępują dokładnie tak jak Ty przy robieniu kawy). Niestety Krups też
ma ten analogowy sposób z dyszą na robienie cappuccino i nam już nie
działa nie wiedzieć czemu (parę razy zadziałało i przestało, może rurka
się zapchała?). Ogólnie jesteśmy zadowoleni, polecam, do kupienia pewnie
w każdym większym AGD.

Pozdrawiam
Ewa

1. Data: 2005-01-02 13:39:52

Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

alfik wrote:
> Ale i tak szukam ekspresu, który pozwoli zrobić 2 normalne filiżanki kawy na
> raz - przez normalne mam na myśli nie takie dwie miniaturki do espresso, ale
> zwykłe filiżanki.

No cóż, ja swoim AEG bez problemu robię 2 filiżanki (z 3 łyżeczek kawy)
na raz. Albo jedną mocną ;)

B.

1. Data: 2005-01-05 18:38:15

Od: "alfik" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> moge sprawdzić gdzieś w papierach jak Ci zależy). Robi 1 lub 2 filiżanki
> na raz z przepyszną pianką w systemie rzeczywiście ekspresowym a nie

Jeśli to nie sekret, to poproszę o nazwę modelu :-)
Pozdrawiam,
Piotr

1. Data: 2005-01-15 20:59:05

Od: "alfik" <a...@...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kupiłem sobie w końcu Krupsa Novo Plus, spełnia wszystkie moje wymagania a
cena jest zupełnie OK.
Jakość wykonania wyższa, niz w Delongi, kawa jest smaczniejsza a i pianka
rewelacyjna.
Polecam przy okazji zakupy przez internet - wyszło mi ok. 120 zł taniej, niż
w sklepie Euro AGD.

Wyszukane i proste potrawy z shiitake
sałatka - może postać?
Calvados