ekstrakcja ósemki pare pytań

1. Data: 2005-02-20 17:42:41

Temat: ekstrakcja ósemki pare pytań
Od: "łukasz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie

W czwartek poddałem się zabiegowi
usunięcia dolnej ósemki ząbek siedział
prawie cały w dziąśle bolał , był ułożony poziomo
również korzenie
obecnie rana w dziąśle "rwie mnie"
nie jest to ból nie do zniesienia ale jednak
dosc dokuczliwy na rance pojawil sie bialy nalot
ile trwają takie bolesci ?tzn czy długo goją się dziąsełka

stomatolog po usunięciu zęba wsadził
mi w to miejsce jakąś brązową watke
mówiąc ze to lekarstwo i ma to zostac
gdyz z czasem samo "wyjdzie"
co to za specyfik i jak on się
usunie z tej ranki

obecnie biorę pabitan (paracetamol)
czy jest jakis skuteczniejszy/zdrowszy/lepszy
antyból
wczesniej tzn do wczoraj
i przed zabiegiem dostawalem
antybiotyk klimicin

oraz czy palenie tytoniu
mocno opóźnia kurację dziąsła
ograniczylem się do 3 dymków dziennie

dziękuję i pozdrawiam

2. Data: 2005-02-20 18:07:53

Temat: Re: ekstrakcja ósemki pare pytań
Od: "Ania B-J" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

łukasz wrote:
> ile trwają takie bolesci ?tzn czy długo goją się dziąsełka

Mnie nie bolało wcale po, za to w trakcie rwania strasznie :(

> stomatolog po usunięciu zęba wsadził
> mi w to miejsce jakąś brązową watke
> mówiąc ze to lekarstwo i ma to zostac
> gdyz z czasem samo "wyjdzie"

Mi nic nie wsadzono, za to przed miałam dern bo wokół dziąsła zebrała się
ropa. Ząb nie był zepsuty ale wokół niego robił się co jakiś czas stan
zapalny z powodu torbielki - jak określiła to stomatolog.

> obecnie biorę pabitan (paracetamol)
> czy jest jakis skuteczniejszy/zdrowszy/lepszy
> antyból

Zaraz po połknęłam 1 x mefacit i to już wystarczyło, rano w pracy już nic
nie bolało tylko odczuwałam lekki dyskomfort.

> wczesniej tzn do wczoraj
> i przed zabiegiem dostawalem
> antybiotyk klimicin

Ja Dalacin przed i po.

> oraz czy palenie tytoniu
> mocno opóźnia kurację dziąsła
> ograniczylem się do 3 dymków dziennie

Tu nie pomogę nie palę :(

pzdr.
Ania

3. Data: 2005-02-20 18:14:17

Temat: Odp: ekstrakcja ósemki pare pytań
Od: "łukasz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zaraz po połknęłam 1 x mefacit i to już wystarczyło, rano w pracy już nic
> nie bolało tylko odczuwałam lekki dyskomfort.

oj patrzac na siebie to mysle
że w pracy zobaczą mnie najwczesniej za tydzien :)
nie dosyć że ciężko ruszać mi szczęką
to do tego wysypało mnie na ustach
4 x wielgachne zimno
obawiam się że w takim stanie skutecznie odstraszałbym klientów

4. Data: 2005-02-21 13:50:46

Od: "Jacek Tusuński" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

łukasz <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
> usunie z tej ranki
>
> obecnie biorę pabitan (paracetamol)
> czy jest jakis skuteczniejszy/zdrowszy/lepszy

Witam miałem usuwane 4 usemki ( 2 w warunkach przyszpitalnych i te się
najlepiej goiły ) 1 górna była blisko zatoki no i po usunięciu sam
dojechałem do domu wypiłem chyba 2 Veramidy i spałem chyba 17
godzin
Na nastepny dzień nic mnie nie bolało ,troszeczke było kłopotów po zdjeciu
szwóch ale i dało się przeżyć

więc mam pytania
1- czy to było usuwane w ośrodku ,prywatnie czy przez chirurga stomatologa
2- czy dziąsło było rozcinane i zeszywane

A co do papierosów nie pal nie pal nie pal człowieku nie pal
kiedy wypaliłeś 1 papierosa po usunięciu zęba

5. Data: 2005-02-21 14:15:48

Od: "łukasz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szwóch ale i dało się przeżyć

> więc mam pytania
> 1- czy to było usuwane w ośrodku ,prywatnie czy przez chirurga
przez stomatologa -nie ma specjalizacji chirurgii ,ale jest
swietnym specjalistą -ponoc

> 2- czy dziąsło było rozcinane i zeszywane
dziaslo nie bylo zszywane wsadzil mi w rane jakies lekarstwo
brązowa watke i zacisnol palcami rane"dziurę" po zebie
> A co do papierosów nie pal nie pal nie pal człowieku nie pal
> kiedy wypaliłeś 1 papierosa po usunięciu zęba

jakieś 5-6 godzin po wyrwaniu

6. Data: 2005-02-23 11:09:46

Od: Dunia <d...@n...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

łukasz wrote:

> W czwartek poddałem się zabiegowi
> usunięcia dolnej ósemki ząbek siedział
> prawie cały w dziąśle bolał , był ułożony poziomo
> również korzenie
> obecnie rana w dziąśle "rwie mnie"

To troche dlugo. ZTCW normalny jest bol do dwoch, trzech dni po
ekstrakcji. Czy masz przewidziana jakas kontrole ? Jesli nie, to ja bym
sie jednak wybrala do stomatologa.
Ja po trzech dniach bylam juz w dobrej formie, a po tygodniu wszystko
bylo na top zagojone.

> obecnie biorę pabitan (paracetamol)
> czy jest jakis skuteczniejszy/zdrowszy/lepszy
> antyból

Mnie stomatolog zalecil ibuprofen, ktory ma rowniez dzialanie
przeciwzapalne, ale afaik ma jakies przeciwwskazania (np. po innej
operacji zabronili mi go brac), wiec trzeba sie doinformowac.

> oraz czy palenie tytoniu
> mocno opóźnia kurację dziąsła

Na karteczce, ktora dostalam po ekstrakcji, bylo napisane, ze do
zagojenia w ogole nie powinno sie palic, bo groza jakies powiklania. Nie
wglebialam sie w temat, bo nie pale.

D. (juz tylko z jedna osemka :) )
44

7. Data: 2005-02-24 23:00:48

Od: "Piotr" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Samo palenie nie powinno mieć wpływu na gojenie, ale podczas palenia
zaciągasz się (wytwarzasz podciśnienie) a to może spowodować wyssanie
skrzepu z rany, który jest warunkiem gojenia się. Dotyczy to głównie
pierwszej doby po zabiegu, kiedy skrzep jest jeszcze delikatny i łatwo jest
się go pozbyć. Wydaje mi się, że bez wizyty u dentysty się nie obejdzie.
Tabletki zwykle nie pomagają wtedy.
Piotr

8. Data: 2005-02-27 19:08:59

Od: "Jacek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na "zimno" polecam Ranviran lub Zovirax (maść). U mnie dziąsło goiło się
ponad tydzień. Przciwbólowy może być też Ketonal (silny jest i tylko
recepta) ewentualnie Pyralgin (na pewno silniejszy niż wszystkie leki z
Paracetamolem).
JAck

15tc - Silne bóle głowy
guzki Schmorla