elektroniczne podzielniki ciepła - jak grzać

1. Data: 2008-09-15 07:20:25

Temat: elektroniczne podzielniki ciepła - jak grzać
Od: "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Niedawno kupiłem mieszkanie gdzie są na kaloryferach elektroniczne
podzielniki i mam w związku z tym pytanie: Jak "grzać" żeby z torbami
nie pójść bo słyszałem wiele różnych opinii i opowieści jak to ludzie po
rozliczeniu dostali w setkach złotych dopłaty. Czy ustawić zawór w
jednej pozycji i tak zostawić czy jak słyszałem inną opinię odkręcić na
max i jak się nagrzeje skręcić? Ale co wtedy w nocy jak te grzejniki stalowe
sie
wystudzą? Pytam bo nie miałem z tym ustrojstwem nigdy do czynienia.

--
Pzdr
Artur

2. Data: 2008-09-15 07:51:19

Temat: Re: elektroniczne podzielniki ciepła - jak grzać
Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Wrz, 09:20, "Funaki" <T...@v...pl.TNIJ> wrote:
> [...]
> sie
> wystudzą? Pytam bo nie miałem z tym ustrojstwem nigdy do czynienia.

Grzać tak aby nie było za gorąco.
Największą oszczędność na cieple będziesz miał jak wszystkie zawory
zakręcisz, ale co z tego jak trzeba będzie płacić za ciepłe ubrania i
lekarstwa.
Jak kręcić zależy od tego jakie masz zawory. Jeśli sensownie
działające to ustawiasz komfortową temperaturę dla siebie w
pomieszczeniu i zapominasz o istnieniu ustrojstwa.
Jeśli nieco starsze to warto jest zakręcić przy wietrzeniiu i odkręcić
z powrotem po zamknięciu okien.
Jeśli nie masz sterowania centralnego to o pomysłach typu obniżanie
temperatury w czasie pracy czy na noc raczej nie ma co mówić.

--
ZZ@private

3. Data: 2008-09-15 08:03:16

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie pójść bo słyszałem wiele różnych opinii i opowieści jak to ludzie po
> rozliczeniu dostali w setkach złotych dopłaty.

Przede wszystkim nie otwierać okien podczas grzania...
Te czujniki działają na różnicę temperatury, jak zawieje
zimnym powietrzem z okna to licznik wariuje.
Przynajmniej tak mają te, co ja mam. Może jakieś
nowe wynalazki nie mają tej wady.

Pzdr.
L.

4. Data: 2008-09-15 09:09:04

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Lisciasty pisze:

> Przede wszystkim nie otwierać okien podczas grzania...
> Te czujniki działają na różnicę temperatury, jak zawieje
> zimnym powietrzem z okna to licznik wariuje.
> Przynajmniej tak mają te, co ja mam.

a gdyby je przykryc jakims kawalkiem welny mineralnej? ;)

>Może jakieś
> nowe wynalazki nie mają tej wady.

tia.. zakladane na rurze CO przed mieszkaniem... liczy jakie cieplo
wchodzi, jakie wychodzi, ile tego przeplywa... i tam pewnie jeszcze pare
innych rzeczy liczy
na koncu przychodzi smutny pan, mowi, ze zuzylo sie tyle GJ i ..
poniewaz co miesiac w czynszu jest pobierana oplata na poczet tego
grzania, to mamy trzypiecdziesiat do zwrotu ;)

--
przetestuj to: http://benefi.pl i kontroluj swoje finanse

5. Data: 2008-09-15 10:32:42

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Wrz, 11:09, doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> wrote:
> a gdyby je przykryc jakims kawalkiem welny mineralnej? ;)

Hehe myślałem nad tym, ale jakoś nie mam serca robić
w wała sąsiadów, poza tym blok jest ciepły a ja nie lubię się
przegrzewać toteż mało kiedy odpalam grzejniki ;)

> na koncu przychodzi smutny pan, mowi, ze zuzylo sie tyle GJ i ..
> poniewaz co miesiac w czynszu jest pobierana oplata na poczet tego
> grzania, to mamy trzypiecdziesiat do zwrotu ;)

No to jak jeszcze za to płacą, to rewela ;P

Pzdr.
L.

6. Data: 2008-09-15 18:56:42

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co miesiac w czynszu jest pobierana oplata na poczet tego grzania, to mamy

A co to ma wspólnego z podzielnikami?

7. Data: 2008-09-16 02:15:39

Od: "Jackare" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stalowe sie
> wystudzą? Pytam bo nie miałem z tym ustrojstwem nigdy do czynienia.

Jeżeli to tylko podzielniki to grzać na maksa. Inni zapłacą za twój maks na
swoich oszczędnościach. Taku urok i idea podzielnika.
Na podstawie jego wskazań dzieli się koszt na wszystkich a nie wylicza
indywidualne zużycie.
Przypodzielniku nie opłaca się oszczędzać bo zapłaci się wtedy za innych.
--
Jackare

8. Data: 2008-09-16 05:19:19

Od: Dominik & Co <D...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

ZbyszekZ napisał(a):

> Jeśli nie masz sterowania centralnego to o pomysłach typu obniżanie
> temperatury w czasie pracy czy na noc raczej nie ma co mówić.

Nie musi być zaraz centralne sterowanie, jak za dobrych starych czasów :-)
Wystarczą elektroniczne głowice termostatyczne na grzejnikach.

--
Dominik (& kąpany)
RP

9. Data: 2008-09-16 06:00:41

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Dominik & Co" <D...@i...com> wrote in
message news:ganfkn$kg$1@inews.gazeta.pl...

> Nie musi być zaraz centralne sterowanie, jak za dobrych starych czasów :-)
> Wystarczą elektroniczne głowice termostatyczne na grzejnikach.

Nie muszą być elektroniczne - można ręcznie ustawić głowice mieszkowe - w
domu nie ma 100 kaloryferów... dwa razy dziennie.

10. Data: 2008-09-16 07:15:44

Od: Maciej Kulawik <m...@m...x.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 16 Sep 2008 04:15:39 +0200, Jackare napisał(a):

> [...]
> indywidualne zużycie.
> Przypodzielniku nie opłaca się oszczędzać bo zapłaci się wtedy za innych.

U was w bloku wszyscy stosują się do tej rady? :-)))

Piec gazowy - średnia półka
Czy drewno do kominka na ziemi?
ogrzewanie- spoldzielnia CO
naprawdę głośny budzik