łemkowska wigilia

1. Data: 2002-11-04 11:03:32

Temat: łemkowska wigilia
Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Czy macie może jakieś przepisy (lub wiecie, gdzie takowe można znaleźć)
na łemkowskie potrawy wigilijne, bądź też jakieś smakołyki łemkowskie?"

Takie oto pytanie "wpłynęło " do mnie. Nie znam żadnej strony z takim
jedzonkiem, więc pyatm dalej :-)

Krycha

1. Data: 2002-11-04 11:21:07

Temat: Re: ?emkowska wigilia
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 04 Nov 2002 12:03:32 +0100, Krystyna Chiger
<k...@p...pl> wrote:

>"Czy macie mo?e jakie? przepisy (lub wiecie, gdzie takowe mo?na znale??)
>na ?emkowskie potrawy wigilijne, b?d? te? jakie? smako?yki ?emkowskie?"
>
>Takie oto pytanie "wp?yn??o " do mnie. Nie znam ?adnej strony z takim
>jedzonkiem, wi?c pyatm dalej :-)
>
>Krycha

czy mozesz przetlumaczyc to slowo, bo mi do niczego nie pasuje -
Zemkowskie, Lemkowskie, Bemkowskie, Demkowskie, Semkowskie?

Trys
i co to znaczy
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-04 11:41:28

Od: aniab <a...@p...pulawy.pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> czy mozesz przetlumaczyc to slowo, bo mi do niczego nie pasuje -
> Zemkowskie, Lemkowskie, Bemkowskie, Demkowskie, Semkowskie?

To chyba o ile sie nie mylę chodzi o potrawy z okolic Jasła
z pozdrowkami
Aniab

1. Data: 2002-11-04 12:01:46

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Nov 2002 13:02:54 +0100, "Basia"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Krysiu ta pierwsza litera to , jakny Ci to wyjasnic " uy"
>, to samo co w slowie lyzka, lozko, lawka ;-))
>

>pozdrowka
>Basia

za wszystkie wyjasnienia dziekuje, czuje sie zaintrygowana, zem
Polka i tego....moze dlatego, ze od Jasla daleko mieszkalam i w
tamtych okolicach nigdy w zyciu nie bylam

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-04 12:02:54

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-11-04 12:02:58

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aniab" <a...@p...pulawy.pl> napisała:

> To chyba o ile sie nie mylę chodzi o potrawy z okolic Jasła

Zgadza sie, chodzi o Lemkow, czyli narodowosc, ktora mieszkala
w Karpatach na obecnym pograniczu Polski, Ukrainy i Slowacji.
O kulturze lemkowskiej mozna cos znalezc, ale na temat ich potraw
nie znalazlam nic w Internecie.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-11-04 12:31:24

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson:
> za wszystkie wyjasnienia dziekuje, czuje sie zaintrygowana, zem
> Polka i tego....moze dlatego, ze od Jasla daleko mieszkalam i w
> tamtych okolicach nigdy w zyciu nie bylam

Krysia, ten, tego. Siadaj dwója! Z Wrocławia jesteś, a Łemków nie znasz?
Łemkowie to naród, który mieszkał w okolicach Jasła, dopóki Świerczewski
i inni zbóje ich nie wyrżnęli i przepędzili w ramach akcji Wisła. Po
prostu dostało im się tak, jak i Ukraińcom. W Świdnicy było chyba Liceum
Łemkowskie.
Niestety zwyczajów wigilijnych Łemków nie znam.

Waldek

1. Data: 2002-11-04 13:06:09

Od: "emc" <e...@t...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Polka i tego....moze dlatego, ze od Jasla daleko mieszkalam i w
> tamtych okolicach nigdy w zyciu nie bylam

Pare odsylaczy do L/emkowskich stron:
http://www.tccweb.org/rusynback.htm
http://www.carpatho-rusyn.org/

O kuchni chyba nic tam znajdziesz ale o zwyczajach
i o histori jest troche.

Ewa (emc)

1. Data: 2002-11-04 13:22:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 04 Nov 2002 13:31:24 +0100, Waldemar Krzok
<w...@u...fu-berlin.de> wrote:

>Krysia Thompson:
>
>Krysia, ten, tego. Siadaj dwója! Z Wroc?awia jeste?, a ?emków nie znasz?
>?emkowie to naród, który mieszka? w okolicach Jas?a, dopóki ?wierczewski
> i inni zbóje ich nie wyr?n?li i przep?dzili w ramach akcji Wis?a. Po
>prostu dosta?o im si? tak, jak i Ukrai?com. W ?widnicy by?o chyba Liceum
>?emkowskie.
>Niestety zwyczajów wigilijnych ?emków nie znam.
>
>Waldek

do Swidnicy nie jezdzilam tez...rany...... co do Ukraincow to
kolo Jelcza sa wsie z ludzmi z tamtych okolic, a do Jelcza na
rowerze jezdzilam

Trys, z dwoja :(
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-11-04 13:33:39

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 4 Nov 2002 13:06:09 -0000, "emc" <e...@t...net>
wrote:

> [...]
>http://www.tccweb.org/rusynback.htm
>http://www.carpatho-rusyn.org/
>
>O kuchni chyba nic tam znajdziesz ale o zwyczajach

aaale to ciekawe, dzieki wielkie - tam w drugim adresie jest
troche o Swietach, ale bez przpeisow i ogolnie -
http://www.carpatho-rusyn.org/customs/c&ny.htm

i za ciosem - Krysia - znalazlam takie cos - link ma linki...sa
jakies oipsy swiat i jedzenia. moze pomoze, jakby trzeba
tlumaczyc to moge pozniej

Trysa

http://www.iarelative.com/xmas/
K.T. - starannie opakowana