epidemiczne zapalenie rogówki

1. Data: 2005-02-17 21:13:06

Temat: epidemiczne zapalenie rogówki
Od: " Tomek" <t...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie- przebyte/nabyte w 2002 roku. Leczone do sierpnia ub. roku
sterydami (dicortinef,prednisolon), potem NLPZ /indocollyre/. Nie udało się
doprowadzić do choćby miesięcznej remisji.Podczas sterydoterapii rogówki
prawie czyste, po odstawieniu stan się natychmiast pogarsza. Od sierpnia
/września 2004 lekarz postanowił zrezygnować ze sterydów na rzecz NLPZ.
Kilkakrotnie w okresie zaostrzeń duża dawka przynosiła poprawę. Generalnie
nacieki w obrębie rogówek pojawiają się i resorbują, wzrok raz lepszy, raz
gorszy. Teraz zaostrzenie choroby. Niestety lekarz się zmienił, widział mnie
pierwszy raz.Sympatyczna, rzeczowa i wyważona pani. Są nacieki, jest też
nieznaczne uszkodzenie nabłonka rogówki. Dostałem steryd
/flucon:3*dziennie/+antybiotyk + corneregel+ nawilżanie /lacrimal/. Kontrola
za tydzień w przychodni. Czy mając na uwadze uszkodzenie
nabłonka+sterydoterapia nie byłoby dobrze pokazać się lekarzowi wcześniej
/choćby prywatnie/ ? Co ewentualnie powinienem traktowac jako sygnał alarmowy?
I może jeszcze jedno. Co dalej ? Co jeszcze można zrobić w walce z chorobą,
jakie badania choćby dla kontroli należałoby zrobić. Może któryś ze szpitali w
Polsce ma tu szczególne doświadczenia. Który ?

Dodam, że pracuję jako informatyk, do tego pechowo w bardzo silnie
nasłonecznionym biurze (jakieś "wściekłe" energooszczędne szyby zamieniają
pokój w piekarnik-w słoneczne dni pieką oczy,piecze skóra twarzy
/zaczerwienienie/)
Tomek
PS. W razie odpowiedzi na priv prosze usunąć wstawkę antyspamową z adresu.

2. Data: 2005-02-18 17:45:34

Temat: Re: epidemiczne zapalenie rogówki
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tomek
> PS. W razie odpowiedzi na priv prosze usunąć wstawkę antyspamową z adresu.

wedlug mnie leczenie sterydami przez ponad 2 lata prawie caly czas to
morderstwo dla oka i zastanawiam sie, czy ktos zmierzyl cisnienie w galce
ocznej, bo moze smierdziec jaskra sterydowa.
Druga sprawa jest, ze nie jest mozliwe, ze mamy do czynienia z zapaleniem
epidemicznym przez tak dlugi okres. Mozna sie zgodzic, ze na poczatku bylo
zapalenie epidemiczne, a potem powstalo z tego zapalenie rogowki lub inne
schorzenie. Poza tym nacieki czesto sa objawem silnego zespolu suchego oka,
a niekoniecznie musza oznaczac zapalenie. Prawda jest, ze czesto mozna sie w
tej diagnostyce pomylic. Sadzac z tego co piszesz problemy masz na okraglo,
pracujesz przy komputerze i w suchym naslonecznionym srodowisku.
Zaryzykowalbym odstawienie wszystkiego i podanie tylko i wylaczenie lekow
nawilzajacych, ale w duzej ilosci i czesto - nawet co 1/2 - 1 godzine.
Nacieki bardzo lubia sie pokazywac przy suchym oku i sa mylone i traktowane,
jako zapalenie epidemiczne.
To co napisalem jest na podstawie wywiadu i opisu. Dopiero po konkretnym
badaniu okulistycznym w realu mozna zajac jednoznaczne stanowisko.

pozdr.
casus

nie moze sie przebic-zabkowanie
[spam]
skolioza u 9-latka nie wiem co robić? [długie}
jak to się nazywa
niedoczynność tarczycy