eukaliptusy i inne proby

1. Data: 2006-03-17 04:41:26

Temat: eukaliptusy i inne proby
Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Chcialbym ozywic nieco Grupe w temacie innym niz liczenie dni do wiosny ;)
Czy ktos z Was przymierza sie w tym roku do posadzenia eukaliptusa w
ogrodzie?
A jesli nie eukaliptus, to jaki inny ryzykowny jak na nasze warunki
gatunek macie w planach na ten sezon?
Moze ktos z Was chce posadzic w tym roku rosline, o ktorej na Grupie nie
bylo jeszcze mowy?
W jednym katalogu, jaki dwa razy w roku przychodzi do mnie poczta (firmy
nie ma sensu wymieniac, bo niewarta reklamy) pojawila sie kurkuma. Czy
ktos juz ja uprawial, a moze zamierza?

Pozdrawiam,
Bpjea

2. Data: 2006-03-17 07:51:05

Temat: Re: eukaliptusy i inne proby
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W jednym katalogu, jaki dwa razy w roku przychodzi do mnie poczta (firmy
> nie ma sensu wymieniac, bo niewarta reklamy) pojawila sie kurkuma. Czy

Przezimował u mnie w namiocie Eucalyptus pauciflora.Mam nadzieję,że jeszcze
jest.Eukaliptus cytrynowy nie przetrzymał próby, ale strata niewielka, bo mam
jeszcze trochę nasion.
Kurkuma jest na Allegro.Siałem dwa razy, nie wzeszła.Z powodu jej niechęci
do współpracy, przestała mi się podobać.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-03-17 08:36:15

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:dvdf5a$106$1@nemesis.news.tpi.pl...
> A jesli nie eukaliptus, to jaki inny ryzykowny jak na nasze warunki
> gatunek macie w planach na ten sezon?

Po tej zimie może się okazać, że co drugi gatunek jest ryzykowny ;)
Być może SZALEŃCZO zaryzykuję z Abies nordmanniana 'Golden Spreader', ale
chyba nie o to chodziło w pytaniu :)

Pozdrawiam
Baśka

4. Data: 2006-03-17 09:20:24

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dobranoc" <a...@a...art.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Po tej zimie może się okazać, że co drugi gatunek jest ryzykowny ;)
> Być może SZALEŃCZO zaryzykuję z Abies nordmanniana 'Golden Spreader', ale

Nie musisz ryzykować osobiście, jak zejdzie śnieg (kiedy??!!), to będę miała
_duuużo_ doświadczeń. Oby pozytywnych - parę zim przeżyła, ale ten rok...

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-03-17 09:59:02

Od: "Dobranoc" <a...@a...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie musisz ryzykować osobiście, jak zejdzie śnieg (kiedy??!!), to będę
> miała
> _duuużo_ doświadczeń. Oby pozytywnych - parę zim przeżyła, ale ten rok...

Zatem trzymam kciuki :)
Ze swojej strony mogę powiedzieć, że mój Ilex aquifolium kpi sobie z tej
zimy.

Pozdrawiam
Baśka

6. Data: 2006-03-17 19:45:21

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> W jednym katalogu, jaki dwa razy w roku przychodzi do mnie poczta (firmy
> nie ma sensu wymieniac, bo niewarta reklamy) pojawila sie kurkuma. Czy

Witam!
A ja własnie kupiłam dereń kwiecisty -Cornus florida rubra. Tak sie zastanawiam
, kiedy go bedzie mozna wsadzić do ziemi , czy raczej trzymać jako
tarasowy.Wiem , ze musi być raczej dorosły , aby przetrzymał zimę na dworze.
Moze ktos ma takie cudo i cos podpowie?

Pozdrawiam , Elzbieta

7. Data: 2006-03-17 21:41:20

Od: "Maria Maciąg" <maria@NO_SPAM_ciekawe-rosliny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
> A ja własnie kupiłam dereń kwiecisty -Cornus florida rubra. [...].
> Moze ktos ma takie cudo i cos podpowie?

Ja miałam, ale czy jeszcze mam, to odpowiem za jakiś czas. Zimował w
ogrodzie, a jak to zniósł, to się okaże.

Pozdrawiam wciąż zimowo, Maria

--
www.ciekawe-rosliny.pl

8. Data: 2006-03-17 21:46:55

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"mirzan" <l...@o...pl> wrote in message

> [...]
jeszcze
> jest.Eukaliptus cytrynowy nie przetrzymał próby, ale strata niewielka,

Mialem miec takze troche nasion jakiegos rzadkiego eukaliptusa ale kontakt
sie urwal z gosciem, ktory je mial. W Twoim namiocie temperatura zblizona
do tej na polu? Ile stopni tam bylo?

> Kurkuma jest na Allegro.Siałem dwa razy, nie wzeszła.Z powodu jej
niechęci
> do współpracy, przestała mi się podobać.

Moze nasiona wadliwe?

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2006-03-17 21:50:51

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Dobranoc" <a...@a...art.pl> wrote in message

> Być może SZALEŃCZO zaryzykuję z Abies nordmanniana 'Golden Spreader',
ale
> chyba nie o to chodziło w pytaniu :)

Zgadlas :)
Rosliny z Kaukazu moga przemarzac ale sporo z nich rosnie dobrze w Polsce.
Mam na mysli rosliny z jeszcze cieplejszych rejonow, ktore przy minimalnej
pomocy beda u nas rosly.
(wiadomo, ze Kaukaz nie jest jednolity; sa cieple rejony i zimne - mowmy
wiec o tych cieplych)

Pozdrawiam,
Bpjea

10. Data: 2006-03-17 22:08:35

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

!
> [...]
> , kiedy go bedzie mozna wsadzić do ziemi , czy raczej  trzymać jako
> tarasowy.Wiem , ze musi być raczej  dorosły , aby przetrzymał zimę na dworze.

Nie przeżył ubiegłej zimy, a był już porządnie zdrewniały.Nie wiem
czy taka jego uroda, czy go ktoś podkopał.
Pozdrawiam.mirzan

Colocasia esculenta
Budki dla ptaków
Powojnik-poradżcie!