eutanazja

21. Data: 2000-12-01 22:27:00

Temat: Re: eutanazja
Od: "Coenve" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

widać

> Bo to praktyka się liczy a nie idea!

Zgoda.

> Zresztą na temat samej idei też pisałem i powtórzę: uważam, że powoduje
> upadek moralności, które będzie skutkować zbrodniami porównywalnym
> z ludobójstwem :((

Idea decydowania o własnym losie? Cóż mogę Ci rzec?

> Do tej pory zabijanie chorych w Holandii nie było legalne a... miało
miejsce
> nawet bez ich zgody i NIKT nie poniósł za to odpowiedzialności.
> Jak sobie wyobrażasz respektowanie prawa gdy eutanazja jest legalna? To
już
> totalnie lekarze sobie będą to olewać. :(((

Może i nie było legalne, ale dobrze wiesz, że istniało ciche przyzwolenie na
takie praktyki uznające niedoskonałość prawa. Przyznam się- nie znam
dokładnych danych dotyczących tego jak w praktyce wyglądał proceder
eutanazji (tak, tutaj możesz przestać czytać jeśli uważasz, że dzięki temu
nie mogę mieć nic do powiedzenia), jednak wydaje mi się, że próbujesz
nakreślić obraz czarniejszy niż on jest. Widzę to tak- jeżeli zdarzało się,
że lekarze podejmowali taką decyzję bez wiedzy pacjenta- nie ma tu mowu o
eutanazji i jest to ewidentnie zabójstwo. Oczywiście inne niż zabójstwo
człowieka na ulicy nożem, ale wciąż zabójstwo. Wniosek- uważam, że warunki
możliwości przeprowadzania eutanazji powinny być bardzo ostre i
rygorystycznie przestrzegane. Ale nie zrzucaj winy na prawo, tam gdzie winią
ludzie!

> Dobrze - w liście pytałem się Ciebie o samobójców. Co z nimi? Oni też chcą
> się zabić i też to ich ciało i ich wolny wybór. Więc jak? Wprowadzamy
prawo,
> że lekarz nie odpowie za zabójstwo jeśli uśmierci takiego samobójcę ?

Masz na myśli lekarza, który ma do czynienia z nieudanym zamachowcem na
własne życie? Jeśli tak to nie ma prawa go zabić. Samobójca zadecydował o
losie- zrobił to- nie wyszło mu- może zmienił zdanie. Jeśli będzie chciał
spróbować znowu- wolna droga. Jeśli nie- jego sprawa.

> Nie oponuję przeciw produkcji papierosów, nie oponuję przeciw legalności
narkotyków,
> nie oponuję przeciw alkoholowi itp. itd. bo jak zauważyłeś - każdy ma
prawo
> do decydowania o sobie.
>
> Oponuję przeciwko systemowym rozwiązaniom pozwalającym
> KOMUKOLWIEK zabić KOGOKOLWIEK.

A jeśli ktoś chce się zabić, ale bez pomocy nie może? Ma się męczyć wbrew
swojej woli?

> pozdrawiam
> Arek

Nie wiem czy rozmowa ta do czegoś nas prowadzi. Ja jestem przeciwny
zabijaniu innych, ale wyżej życia stawiam wolność i prawo wyboru.
Najwyraźniej jakieś szczątki dziwnego idealizmu tlą się we mnie. Bardzo
słabym punktem mojej argumentacji jest rzeczywiście to, że bierze pod uwagę
raczej stan idealny niż realistyczny.

Kontynuowałem tą rozmowę pewnie dlatego, że podczas gdy Ty widzisz ludzi
zabijanych bez ich wiedzy i zgody ja widzę człowieka, który cierpi, jedyne o
czym myśli to szybka śmierć, a nikt nie chce jej mu ofiarować. Gdy w jakimś
artykule czytałem wypowiedź księdza, że "cierpienie uszlachetnia" aż krew we
mnie kipiała. Gdyby taki tylko znalazł się w takiej sytuacji, ciekawe na ile
starczyłoby mu jego wiary. Może jeden na tysiąc (optymista ze mnie) nie
okazał by się zwierzęciem dużo szybciej niż myślał.

Pozdrowienia,
Coenve

22. Data: 2000-12-02 01:24:35

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> Bezdyskusyjnie jest to i zabójstwo i pogwałcenie etyki lekarskiej
> i nie zmienia tego nawet to gdy jest to miłosierny uczynek :(((

Pewnie, ze jest to zabojstwo, ale z litosci. Bardzo mozliwe, ze sie nie
zgadza z etyka lekarska. Ale jak to jest z punktu widzenia humanitarnego i
moralnego?
Jesli czlowiek jest beznadziejnie chory i srtasznie cierpi. Lekarze daja mu
kilka miesiecy zycia. Zadne leki juz nie pomagaja, by usmierzyc bole. Blaga,
by sie nad nim zlitowano i pomoglo zakonczyc bole. Czy z punktu humanitanego
i moralnego jest dac mu cierpiec katiusze, czy wyzwolic go z tych cierpien?

Pozdrawiam,
jakub

23. Data: 2000-12-02 17:34:05

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

jacob bekker wrote:
[..]
> i moralnego jest dac mu cierpiec katiusze, czy wyzwolic go z tych cierpien?

Powiem tak - po pierwsze jestem przekonany, że medycyna może teraz wyłączyć
każdy ból, jeśli tylko lekarz zechce.
Po drugie - z powodu niewybrażalnych spustoszeń wśród ludzi jakie wywoła
prawo do eutanazji, nie może być ona legalna.
Po trzecie - z powodu ogromu nadużyć, nie może być ona legalna.

pozdrawiam
Arek

24. Data: 2000-12-02 20:42:33

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Astec SA" <b...@a...pl> wrote in message
> Po trzecie - z powodu ogromu nadużyć, nie może być ona legalna.

Nawet, gdyby o tym musialoby decydowac konsylium lekarskie?
Powtore, jakie naduzycia moga byc? Lekarz by podrobil podpis pacjenta z
prosba o eutanazje?

Pozdrawiam,
jakub

25. Data: 2000-12-03 00:59:34

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

jacob bekker wrote:
> Nawet, gdyby o tym musialoby decydowac konsylium lekarskie?
> Powtore, jakie naduzycia moga byc? Lekarz by podrobil podpis pacjenta z
> prosba o eutanazje?

Cóż - poczytaj sobie o tym co się do tej pory działo w Holandii mimo,
że eutanazja NIE BYŁA legalna a będziesz wiedzieć co się będzie
działo teraz.
Natomiast nie wyobrażam sobie jak niektórzy pacjęci mogliby złożyć podpis???

pozdrawiam
Arek

26. Data: 2000-12-03 02:08:09

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> Cóż - poczytaj sobie o tym co się do tej pory działo w Holandii mimo,
> że eutanazja NIE BYŁA legalna a będziesz wiedzieć co się będzie
> działo teraz.

Moze lepiej podawac jakies przyklady zamiast tak uogolniac?
Jedna z gropowiczek pisala, ze kazda taka decyzja musi byc potwierdzona
przez specjalnie powolana komisje.

> Natomiast nie wyobrażam sobie jak niektórzy pacjęci mogliby złożyć
podpis???

Jezeli chory nie jest w stanie podpisac, moze to wyrazic w obecnosci
swiadkow, albo najblizsza rodzina musi wyrazic zgode.
Ale to jeszcze nie wystarczy, bo ostateczny glos nalezy do lekarza a
najlepiej do konsylium lekarzy.
Kto chce szukac dziure w calym, zawsze ja znajdzie.

Jesli ktos jest przeciw eutanazji ze wzgledow religijny, ma sie rozumiec, ze
zadna dyskusja z takim czlowiekiem nie bedzie miala sensu i najlepiej odrazu
to powiedziec.

Pozdrawiam
jakub

27. Data: 2000-12-03 12:52:18

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> przez specjalnie powolana komisje.
[..]
> Ale to jeszcze nie wystarczy, bo ostateczny glos nalezy do lekarza a

I znowu włos mi się na głowie zjeżył "ostateczny głos należy do... [ i tutaj
brak pacjenta!]"
Decyduje komisja, to lekarz, to rodzina.... szok!
Oczywiście, teraz faktycznie pokazuję - a nie szukam - dziurę w systemie,
ale ona istnieje.

> Jesli ktos jest przeciw eutanazji ze wzgledow religijny, ma sie rozumiec, ze
> zadna dyskusja z takim czlowiekiem nie bedzie miala sensu i najlepiej odrazu
> to powiedziec.

Nie wiem dlaczego przywołujesz tu na ratunek religię. Ja swoje powody sprzeciwu
podałem i nie są to powody religijne lecz:
1. Medyczny (medycyna może teraz wyłączyć każdy ból, jeśli tylko lekarz zechce)
2. Społeczny (niewyobrażalnych nawet spustoszeniach jakie wywoła takie prawo
w życiu społecznym i kulturze)
3. Moralne (danie "licencji na zabijanie")
4. Naruszenie prawa równości (dlaczego samobójcy nie mogą być na swoje życzenie
poddawani eutanazji?)
5. Pragmatyczne - bo otwiera się furtkę do ogromu nadużyć, aż wolę nie myśleć jak
lekarze będą decydować o śmierci młodych pacjentów ciężko rannych w wypadkach.
W końcu ich organy bardzo by się przydały...

pozdrawiam
Arek

28. Data: 2000-12-03 19:26:34

Od: "Ewa po prostu" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacob bekker" napisał:
> Pewnie, ze jest to zabojstwo, ale z litosci. Bardzo mozliwe, ze sie nie
> zgadza z etyka lekarska. Ale jak to jest z punktu widzenia humanitarnego i
> moralnego?

------------- Witaj Jakubie - to co napisałeś powyżej, brzmi - strasznie.
I prawdziwie. Ale Jakub, czy litość może być usprawiedliwieniem dla zabójstwa?
i co w sytuacji, gdy jest ktoś, kto ma kilka miesięcy życia - tylko - i obok
czekający
na przeszczep. Też kilka miesięcy życia..... jeden może być dawcą, drugi biorcą...
zabić? zeby uratować drugie życie? i jeszcze żeby oszczędzić cierpień?
czy to też zabójstwo z litości?
czy może zasugerować, że cierpiący może przeżyć - w ciele innego człowieka...
lub zapytać rodziny..... jak chory nie jest w stanie wyrazić swojej opinii....
już nie wspominam o materialnych pobudkach... pozostańmy przy ''czystych'' intencjach
Mam coraz mocniejsze wrażenie, że zalegalizowanie eutanazji może mieć dużo
większe znaczenie i powodować większe skutki niż tylko pomoć w godnym
odejściu tym, którzy tego chcą.

A'propos - czy pomoć lekarska okazywana niedoszłemu samobójcy bez pytania go
o zgodę nie jest pogwałceniem jego prawa do decyzji i sobie?
jakaś odwrotność prawa do eutanazji....
Kłaniam się Ewa

29. Data: 2000-12-04 03:59:08

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

<r...@m...uni-mainz.de> wrote in message

> To ja o tym pisalam, ale ta komisja sprawdza to dopiero po "fakcie"

???????
Czy po to, by sprawdzic czy nie dokonano naduzycia prawa?
To dziwne.

Jaka widzisz w tym dyskryminacje?
A nie ma sensu dlatego, ze jest to dogmat, a z dogmatem religijnym, nie
mozna dyskutowac.

Pozdrawiam,
jakub

30. Data: 2000-12-04 04:14:12

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem dlaczego przywołujesz tu na ratunek religię.

Zle odczytujesz sens tego co pisalem. Gdzie tu widzisz, ze przywoluje cos na
ratynek?
Nic nie przywoluje, tylko twierdze.

Ja swoje powody sprzeciwu
> podałem i nie są to powody religijne lecz:

Wiec dlaczego bierzesz to do siebie. Pisalem ogolnie o wszystkich, ktorzy sa
przeciw eutanazji ze wzgledow religijnych.

> 1. Medyczny (medycyna może teraz wyłączyć każdy ból, jeśli tylko lekarz
zechce)

Naprawde? To dlaczego jest tyle niemylosiernie cierpiacych w koncowym
stadium raka? Czy tylko dlatego, ze lekarze nie chca im
ulzyc?
Moze jakis lekarz (jesli jest na grupie) by sie wypowiedzial?

> [...]
wypadkach.
> W końcu ich organy bardzo by się przydały...

Wielce upraszczasz.
Nie tak, jak ty opisujesz, ma wygladac prawo eutanazji, jesli bedzie wydane.
Podalem juz na grupie, jak uwazam, ze to powinno wygladac i mam nadzieje, ze
to czytales.

Pozdrawiam,
jakub

> pozdrawiam
> Arek

Milosc w sensie ewolucyjnym.
CFV1: pl.soc.homoseksualizm (glosowanie)
new site
Znowu
NLP-trening