eutanazja

31. Data: 2000-12-04 05:42:09

Temat: Re: eutanazja
Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa po prostu" <p...@g...pl> wrote in message
news:90ebvk$of7$1@news.tpi.pl...

> [...]
> zabić? zeby uratować drugie życie? i jeszcze żeby oszczędzić cierpień?
> czy to też zabójstwo z litości?
> czy może zasugerować, że cierpiący może przeżyć - w ciele innego
człowieka...
> lub zapytać rodziny..... jak chory nie jest w stanie wyrazić swojej
opinii....
> już nie wspominam o materialnych pobudkach... pozostańmy przy ''czystych''
intencjach
> Mam coraz mocniejsze wrażenie, że zalegalizowanie eutanazji może mieć dużo
> większe znaczenie i powodować większe skutki niż tylko pomoć w godnym

Przyklad jaki podajesz jest naprawde dylematem. Mowa byla otym, ze eutanazje
mozna stosowac tylko kiedy choroba jest nieuleczalna i nie mozna juz
usnierzyc straszne bole chorego i to pod warunkami, jakie podalem w
porzednich postach.
I rozwazamy teraz podana przez Ciebie sytuacje. Lezy chory, ktorego juz w
zaden sposob wyleczyc nie mozna. Blaga o smierc aby ukrocic jego bole. Jemu
juz nic nie pomoze. Lezy drugi czlowie, ktoremu przeszczep przywroci zycie.
Co jest lepsze: ilzyc czlowiekowi w bolach, ktorego i tak juz nic nie
uratuje i dac szanse drugirmu czlowiekowi zyc, czy nic nie robic i pozwolic,
by odwaj ludzie umierali w wielkich cierpieniach.
Niech kazdy sam sobie odpowie wedlug jego sumienia.

> A'propos - czy pomoć lekarska okazywana niedoszłemu samobójcy bez pytania
go
> o zgodę nie jest pogwałceniem jego prawa do decyzji i sobie?
> jakaś odwrotność prawa do eutanazji....

Obowiazkiem lekaza jest pomoc czlowiekowi niezaleznie czy on na to pozwala
czy nie. Jezeli chory chce umrzec i przestaje jesc aplikuje mu sie stuczne
karmienie, nie pytajac sie go o zgode.
Obowiazkiem lekarza jest ratowac czlowieka nawet brew jego woli.
Znaw wypadek, gdzie samobojca powyskoczeniu z jakiegos pietra jeszcze zyl i
blagal ludzi, by go ratowali.
jednak nie rozwazamy tutaj wypadkow odwrotnych do eutanazji, lecz sama
eutanazje.
Przy dobrze opracowanym prawie o eutanazji nie moze byc wiekszych naduzyc
niz w innych dziedzinach. Kto zlamie prawo, bedzie sadzony, jak zwylky
zabojca czy nawet morderca.
Byly (i napewno sa) wypadki, gdzie jakas siostry zabijaly zabiegami
mieszkancow domu starcow, z premedytacja. Czy znaczy, ze trzeba zniesc domy
starcow. Siostry te po wykryciu przestepstwa poniesli kare.

Dawniej czytalem o polskiej parze w Paryzu. W swoim czasie ta sprawa
byla bardzo glosnia. A mianowicie dotyczyla zabojstwo kochanka z litosci.
Ta para sie bardzo kochala, lecz zly los chcial, ze ukochany zachorowal na
nieuleczalna chorobe (chyba raka) i nie wrozono mu juz dlugiego zycia. Rzecz
jednak w tym, ze on strasznie cierpial i blagal swoja kochana, by go zabila.
Mozna sobie wyobrazic z jakim uczuciem ona to przyjela. Ale z dnia na dzien
bole sie staly okropniesze, nie do wytrzymania. Ta jego kochana osoba zyla w
dylemacie: czy lepiej by zyl, poniewaz go strasznie kocha, czy lepiej
zakonczyc jego cierpienia. Gdy jego bole osiagnely szczytu, nie mogla juz
panowac nad soba i go zastrzelila.
Ma sie rozumiec, ze oskarzono ja o zabojstwo.
Na rozprawie sadowej opowidziala o ich wielkiej milosci , jak jej kochany
sie meczyl w ostatnim okresie i blagal ja, by zakonczyla jego meki.
Przezywala wielki dylemat. Dlugo wahala sie, az juz nie mogla zniesc jego
meczarni.
Kiedy to opowiadada, nie tylko cala sala szlochala z nia razem, ale i
siedziowie. Zostala uniewiniona.

Jak myslicie, winna ona byc potepiona z punktu widzenia moralnego?

Pozdrawiam,
jakub

32. Data: 2000-12-04 09:38:03

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

jacob bekker wrote:
[..]
> Wielce upraszczasz.
> Nie tak, jak ty opisujesz, ma wygladac prawo eutanazji, jesli bedzie wydane.
> Podalem juz na grupie, jak uwazam, ze to powinno wygladac i mam nadzieje, ze
> to czytales.

Nie upraszczam tylko dostrzegam także inne skutki tegoż prawa.
W dodatku eutanazja wg definicji to zabicie człowieka na jego wyraźne
życzenie i pod wpływem współczucia z powodu jego cierpień.
W momencie gdy staje się to uregulowane prawnie przestaje być zabójstwem
spowodowanym głębokim współczuciem, a staje się po prostu prawem do zabijania
ludzi bez ponoszenia za to kary. :((

pozdrawiam
Arek

--
500 złotych nagrody na http://www.eteria. net
Wpisz szukane słowo i popatrz na liczbę znalezionych stron -jeśli

33. Data: 2000-12-04 18:57:45

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

"Astec SA" <b...@a...pl> wrote in message

> [...]
> W momencie gdy staje się to uregulowane prawnie przestaje być zabójstwem
> spowodowanym głębokim współczuciem, a staje się po prostu prawem do

Zapomiales tylko dodac, ze to "zabijanie" musi odpowiadac scisle okreslonym
warunkom zawartych w tym prawie. W innym wypadku wykonawca bedzie zwyklym
zbrodniarzem i poniesie za to kare, jak pospolity przestepca.

Pozdrawiam,
jakub

34. Data: 2000-12-04 18:57:46

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

<r...@m...uni-mainz.de> wrote in message

> Z zadnym dogmatem nie mozna dyskutowac, ale z kazdym czlowiekiem, jesli
sie
> potrafi.

Wiec powiedz mi, jak bedzies dyskutowac z czlowiekie, ktory na twoje
twierdzenie poda ci, jako argument: jestem przeciw temu, bo tak mowi moja
religia? Czy zechcesz go przekonac, ze jego religia jest bledna? Nawet jesli
tak, nie bedzie to dyskuja na sporny temat, tylko na temat religii.
Nie chodzi wiec o niedyskutowanie z czlowiekiem, jak ty to podjelas, ale
niedyskutowanie z dogmatem, ktory dany czlowiek wyznaje.
Mysle, ze czlowiek wierzacy w dogmaty, nawet sam nie zechce dyskutowac na
temat dogmatow.

Pozdrawiam,
jakub

35. Data: 2000-12-05 21:28:16

Od: e...@f...foto.ch.pwr.wroc.pl (emes) szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 02 Dec 2000 18:34:05 +0100, Astec SA <b...@a...pl> wrote:

>Po drugie - z powodu niewybrażalnych spustoszeń wśród ludzi jakie wywoła
>prawo do eutanazji, nie może być ona legalna.

zdelegalizujmy więc też samobójstwa.

--
[ www.kanaba.prv.pl ]

36. Data: 2000-12-05 21:42:23

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

emes wrote:
> zdelegalizujmy więc też samobójstwa.

Są nielegalne ;)

pozdrawiam
Arek

--
500 złotych nagrody na http://www.eteria.net
Wpisz szukane słowo i popatrz na liczbę znalezionych stron -jeśli
zawiera w sobie ciąg __8875__ to... wygrałeś. Już są nagrodzeni!

37. Data: 2000-12-05 22:18:04

Od: "Ewa po prostu" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacob bekker"
> [...]

> czy nie. Jezeli chory chce umrzec i przestaje jesc aplikuje mu sie stuczne

------------- Jakubie, czy to nie przeczy jedno drugiemu???
jednym pomaga sie umrzeć zgodnie z ich wolą
drugich się ratuje wbrew ich woli?
raz lekarz ma obowiązek ratować, raz ma pomóc umrzeć?
gdzie jest granica i jakie kryteria?
Ewa

38. Data: 2000-12-06 00:47:39

Od: "jacob bekker" <j...@f...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jednym pomaga sie umrzeć zgodnie z ich wolą
> drugich się ratuje wbrew ich woli?
> raz lekarz ma obowiązek ratować, raz ma pomóc umrzeć?

Ewo, dlaczego nie odrozniasz jedno od drugiego
Obowiazkiem lekarza jest ZAWSZE okazac pomoc potrzebujacemu.
Eutanazja moze byc stosowana tylko i wylacznie w wyjatkowych wypadkach i nie
tylko na zadanie chorego. Lekaz (a najlepiej konsyljum lekarskie) musi
uznac, ze spelnione sa warunki wyszczegolnionw w prawie. Wiec nie jest
wystarczajaca tylko prosba chorego, by zastosowac eutanazje, musza byc
spelnione tez pozostale warunki.

jakub

39. Data: 2000-12-06 07:42:32

Od: "Piotrek. M" <p...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

--
Piotrek. M.
Astec SA napisał(a) w wiadomości: <3...@a...pl>...

>Są nielegalne ;)

Nie zauważyłem ażeby samobójca (szczególnie ten którego próba się nie
powiodła ) został skazany i np. osadzony w więzieniu.

Piotrek. M.

40. Data: 2000-12-06 12:54:48

Od: Astec SA <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Piotrek. M" wrote:
> Nie zauważyłem ażeby samobójca (szczególnie ten którego próba się nie
> powiodła ) został skazany i np. osadzony w więzieniu.

Bo jest traktowany jako chory.
Natomiast spróbuj pomóc samobójcy a przekonasz się czy jest to legalne :)

pozdrawiam
Arek

--
500 złotych nagrody na http://www.eteria.net
Wpisz szukane słowo i popatrz na liczbę znalezionych stron -jeśli
zawiera w sobie ciąg __8875__ to... wygrałeś. Już są nagrodzeni!

Milosc w sensie ewolucyjnym.
CFV1: pl.soc.homoseksualizm (glosowanie)
new site
Znowu
NLP-trening