eutanazja

1. Data: 2016-06-18 21:01:12

Temat: eutanazja
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Kanada wprowadziła ustawę o wspomaganym samobójstwie dla chorych
2. Część senatorów chciała rozszerzenia listy uprawnionych do pomocy
3. Sama dopuszczalność eutanazji nie budziła kontrowersji
Ustawa przeszła w formie zaproponowanej przez rząd Justina Trudeau, co
oznacza, że prawo do wspomaganego samobójstwa będzie przysługiwać tylko
osobom świadomym swoich decyzji, cierpiącym "nie do zniesienia" i tak
chorym, że ich śmierć może nastąpić w "przewidywalnej przyszłości".

Moim zdaniem to krok w dobrym kierunku

2. Data: 2016-06-18 21:49:43

Temat: Re: eutanazja
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Jun 2016 21:01:12 +0200, Dirko napisał(a):

> Moim zdaniem to krok w dobrym kierunku

"Dobrym" - dla kogo? //ret.

3. Data: 2016-06-18 22:43:59

Od: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu sobota, 18 czerwca 2016 21:49:47 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> "Dobrym" - dla kogo? //ret.

Dla ludzi, którzy nie chcą nadmiernie cierpieć?
To prawo do eutanazji jest znacznie bardziej ograniczone niż w jewropce i na tym
można i powinno się spokojnie poprzestać. Chodzi o kompromis, który ochroni
interesy chorych zarówno przed cierpieniem z powodu choroby, jak i nadużyciami
różnych "łowców skór".

Przy czym zaznaczam, że nie jestem bynajmniej entuzjastą eutanazji, ani nawet
jej zwolennikiem, a tylko "ze względu na zatwardziałość serc" ludzi cierpiących
zaledwie ją toleruję. Jak tak głośno chorzy nieuleczalnie wyją i domagają się
skrócenia swoich cierpień, to "i herkules dupa" - trzeba okazać współczucie.
Kiedyś na polu bitwy stosowano nóż "mizerykordia" do dobicia cierpiących
pokonanych wrogów, którego nazwa jest bezpośrednio od współczucia czy też
dosłownie: miłosierdzia i z tego co pamiętam, to była decyzja jak najbardziej
chrześcijańska, chociaż dłużej zachowała się na Dalekim Wschodzie niż w Europie.

4. Data: 2016-06-18 23:19:46

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-18 o 21:49, Ikselka pisze:

> "Dobrym" - dla kogo? //ret.

Dla duszy cierpiącego. Przecież w raju będzie miał lepiej, to po co ma
się męczyć (albo po co lekarze mają go męczyć) i cierpieć na ziemi?

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

5. Data: 2016-06-18 23:44:51

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Eutanazja to pojscie na latwizne -zahamuje postep medycyny, bo po co pracowac nad
drogimi (i skutecznymi) lekami skoro prosciej zamiast morfiny przez kilka dni podawac
komus sol fizjologiczna i pacjent sam poprosi o smierc...
Jak nie wiadomomomco chodzi znaczy ze chodzi o kase...pod plaszczykiem promowania
(anty)humanitaryzmu

6. Data: 2016-06-19 13:35:47

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Jun 2016 13:43:59 -0700 (PDT), Jakub A. Krzewicki napisał(a):

> Dla ludzi, którzy nie chcą nadmiernie cierpieć?

To pytanie, czy odpowiedź? - czyżbyś jednak bał się ZA NICH mówić O NICH ex
cathedra?
:->

7. Data: 2016-06-19 13:36:09

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 18 Jun 2016 14:44:51 -0700 (PDT), m...@g...com
napisał(a):

> [...]
komus sol fizjologiczna i pacjent sam poprosi o smierc...
> Jak nie wiadomomomco chodzi znaczy ze chodzi o kase...pod plaszczykiem promowania

100%

8. Data: 2016-06-19 14:01:27

Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Wcale nie przypadkiem, dnia Sat, 18 Jun 2016 14:44:51 -0700 (PDT)
doszła do mnie wiadomość
<a...@g...c
om>
od m...@g...com :
> [...]
komus sol fizjologiczna i pacjent sam poprosi o smierc...
>Jak nie wiadomomomco chodzi znaczy ze chodzi o kase...pod plaszczykiem promowania

Chrzanisz od rzeczy, nie masz najmniejszego pojęcia czym się kończy
podawanie morfiny w coraz większych dawkach, obyś nie musiał tego
widzieć.
--
Całujmy wszyscy dupę Henryka.
http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,1546

9. Data: 2016-06-19 14:30:43

Od: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2016-06-19 o 13:36, Ikselka pisze:

drogimi (i skutecznymi) lekami skoro prosciej zamiast morfiny przez kilka dni podawac
komus sol fizjologiczna i pacjent sam poprosi o smierc...

> 100%

Ciekawe dlaczego Ikselka na 100% popiera tylko idiotyzmy? :)
Przecież to bełkot... 100% bełkot :)

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

10. Data: 2016-06-19 15:12:20

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2016-06-18 23:44, obywatel m...@g...com uprzejmie donosi:
> [...]
komus sol fizjologiczna i pacjent sam poprosi o smierc...
> Jak nie wiadomomomco chodzi znaczy ze chodzi o kase...pod plaszczykiem promowania

Morfina coś leczy?

W Internecie nie ma miejsca na prawdę. [H.J. Wolowitz]

Niespodzianka?
To Kreon miał rację!
Marzy sie fanatyzmowi karać homo
Cywilizacja i dzicz
Polska w koalicji z Iranem i Putinem na zgromadzeniu ONZ