filmy i ksiazki spod znaku slodyczy

1. Data: 2005-03-03 18:59:29

Temat: filmy i ksiazki spod znaku slodyczy
Od: "Joanna Pol" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,
Liste czytam juz od dawna i dosc czesto korzystam z podawanych przez Was
przepisow.
Chcialam zaproponowac troche odmienny temat... Wlasnie robiac porzadek na
polce zorientowalam sie, ze wsrod moich ulubionych sa az 3 dotyczace
slodyczy... "Willy Wonka w fabryce czeoklady", "Chitty Chitty Bang Bang" i
oczywiscie "Czekolada"! Znacie jeszcze jakies - filmy, ksiazki? Dorzuccie!
Te z dziecinstwa i te przeczytane niedawno. Na pewno kazdy ma chociaz jedna
taka.
Juz nie filmowo, ale przypominaja sie Telesforowe papierki od cukierkow:
"... ale juz nie pachna, nie pachna..."
jonpol

1. Data: 2005-03-03 19:39:45

Temat: Re: filmy i ksiazki spod znaku slodyczy
Od: Magdalena Bassett <m...@o...com> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Pol wrote:
> [...]
> taka.
> Juz nie filmowo, ale przypominaja sie Telesforowe papierki od cukierkow:

Z filmow to Uczta Babette, a z ksiazek "Like Water for Chocolate", ale
nie znam polskiego tytulu, choc wiem,ze byla tlumaczona. Autorka jest
Laura Esquivel i "The Art of Eating" M.F.K. Fisher

Magdalena Bassett

1. Data: 2005-03-03 19:54:11

Od: "agi-(-fghfgh-)" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Pol napisał(a):

> [...]
Dorzuccie!
> Te z dziecinstwa i te przeczytane niedawno. Na pewno kazdy ma chociaz

F. Flagg "Smazone zielone pomidory"

pzdr
agi

1. Data: 2005-03-03 19:54:33

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett wrote:

> Z filmow to Uczta Babette, a z ksiazek "Like Water for Chocolate", ale
> nie znam polskiego tytulu, choc wiem,ze byla tlumaczona. Autorka jest
> Laura Esquivel i "The Art of Eating" M.F.K. Fisher

"Uczta Babette" to rozwniez (a moze przede wszystkim) ksiazka Karen
Blixen ;) Poza tym polecam "Mistrzyni przypraw" Chitra Banerjee
Divakaruni, smakowito - aromatyczna. A Laury Esquivel to przede
wszystkim "Przepiorki w platkach rozy".

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2005-03-03 20:11:07

Od: "Hupu" <m...@f...ppolbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Blixen ;) Poza tym polecam "Mistrzyni przypraw" Chitra Banerjee
> Divakaruni, smakowito - aromatyczna. A Laury Esquivel to przede

przyłączam się do "Przepiórek..." coś pięknego no i do "Mistrzyni Przypraw",
jest jeszcze "Afrodyta" Laury Esquivel podobno rarytas tylko, że dla mnie za
drogi ok.100 zeta niestety. polecam też "Balsam dla duszy-Książka
Kucharska", ludziska podaja przepisy o ulubionych potrawach i wspominają
stare dobre czasy jak im babuszka albo ciotuszka gotowały :))
a jeśli chodzi o filmy to'Delicatessen' duetu Jeunet &Caro hi, hi to o
jedzeniu ale nie bezpośrednio, że sie tak wyrażę no i film Petera
Greenaway'a "Kucharz, złodziej, jego żona i jej kochanek" też się cosik
znajdzie. jeszcze mi sie przypomniał "Vatel" z Gerardem Depardieu, tam
więcej o przygotowaniu potraw niż jedzeniu ale polecam.
Posssdrafffffiam
HuPu

1. Data: 2005-03-04 08:04:57

Od: "Aska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Hupu" <m...@f...ppolbox.pl> napisał w wiadomości

> jest jeszcze "Afrodyta" Laury Esquivel podobno rarytas tylko, że dla mnie
za
> drogi ok.100 zeta niestety.

"Afrodyta" to chyba Isabel Allende? Stomma napisal tez niedawno cudowna
ksiazke o smakach i kuchni, ale nie pamietam tytulu, okladka czerwona,
nieladna, zawartosc - super!
Pozdrawiam
Joanna

1. Data: 2005-03-04 08:34:54

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Pol" <j...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
jedna
> taka.
> Juz nie filmowo, ale przypominaja sie Telesforowe papierki od cukierkow:

...Telesfor rzeczywiscie jak dostal czekolade to nie chcial jej zjesc a
potem ten papierek wachal...hehehehe a ja sie slinilam przed magnetofonem ;)

a ja z troszke innej jeszcze strony...
Byly w dziecinstwie ksiazki w ktorych bohater "cos" jadl....i mnie brala na
to ogromna ochota!

Np. w niepozornej ksiazce "Gdzie jest zegar mistrza Kukulki"...babcia
jednego z bohaterow smazyla konfitury i na gorace konfitury z talerzyka
przylatywaly dzieciaki. Matko jak mi sie to podobalo!

Jak "Chłopow" czytalam to mi sie kiszonej kapusty chcialo...i w ogole jesc

Z Pottera to ja bym taka czekoladowa zabe zjadla...ale nie z gorzkiej
czekolady ma byc

Dzieci z B. mnie fascynowaly sklepem ze slodyczami (wyobrazalam sobie takie
sloje z kolorowymi landrynkami) i lemoniada

A z filmow w Podrozach Pana Kleksa...przepiekne byly desery podwodn w
krolestwie ksieznej Abby

agataw

1. Data: 2005-03-04 10:43:34

Od: "Hupu" <m...@f...ppolbox.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Afrodyta" to chyba Isabel Allende? Stomma napisal tez niedawno cudowna
> ksiazke o smakach i kuchni, ale nie pamietam tytulu, okladka czerwona,
> [...]
przepraszam najmocniej o czywiście, że Allende. tak mi sie napisało, bo one
chyba są jakoś spokrewnione, no i lubie je czytac:)
HuPu

1. Data: 2005-03-04 12:17:29

Od: "Tomaso Burkaso" <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jedna
> taka.
> Juz nie filmowo, ale przypominaja sie Telesforowe papierki od cukierkow:

Vatel z Gerardem Depardieu. Może słodycze nie są głównym tematem, ale z
pewnością nie dadzą się pominąć.
Tomaso

1. Data: 2005-03-04 12:30:24

Od: "Aska" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> przepraszam najmocniej o czywiście, że Allende. tak mi sie napisało, bo
one
> chyba są jakoś spokrewnione, no i lubie je czytac:)

I ja lubie - pasjami!
Joanna

czy pstrąga skrobać ?
kotlety rybne - ?