firanki

1. Data: 2003-02-01 21:12:21

Temat: firanki
Od: a...@x...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

Robię właśnie firankę filetową (vel. siatkową). Nie wiem tylko jeszcze, co na
niej wyszyję. Może macie gdzieś jakieś oryginalne wzory na takie babcine
firanki. Moja babcia ponoć miała w różycczki. Niestety, firanki zniknęły, nim
pojawilam się na tym świecie (a teraz już od dawna nie ma na nim mojej babci).

Pozdrawiam
Anna

1. Data: 2003-02-03 06:38:11

Temat: Re: firanki
Od: "JotHa" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
na
> niej wyszyję. Może macie gdzieś jakieś oryginalne wzory na takie babcine

Aniu bedziesz wyszywala na filecie ? Oczywiscie mozna, ale mozna tez od razu
robic wzor slupkami. :-)))

Pozdrawiam
Asia

1. Data: 2003-02-03 14:47:10

Od: a...@x...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

> Aniu bedziesz wyszywala na filecie ? Oczywiscie mozna, ale mozna tez od razu
> robic wzor slupkami. :-)))
>
> Pozdrawiam
> Asia

Cześć Asieńko!
Ja te firanki robię tzw. igliczką na patyczku (szpatułce). Czyli tak, jak się
robi sieci rybackie.
Anna

1. Data: 2003-02-03 14:54:33

Od: "Anna Deregowska" <a...@k...ae.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aniu, a możesz coś więcej napisać na ten temat? (znaczy się na temat tej
techniki?)
Pozdrawiam
Aneczka (Kraków)
GG 155657

1. Data: 2003-02-03 15:34:49

Od: a...@x...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

Ta technika pobieżnie już była na grupie omawiana. Firanki robione tą techniką
są lekkie, trzymają formę, czego nie można powiedzieć o firankach szydełkowych,
które są ciężkie, zasłaniają dość dużo światła, a zapełnione kratki wypychają
wzór. Niestety, nie udało mi się znaleźć w sieci stronek z takimi firankami.
Może one jeszcze jakoś inaczej się nazywają i dlatego... Jedynie na stronie
http://strony.wp.pl/wp/tomella5/siatki.htm jest zeskanowany kursik tej
techniki. Ale też żadnej gotowej firanki. Ja się tego nauczyłam z 10 lat temu
od jakiejś babuni spod Białegostoku. Chętnie bym Cię tego nauczyła, jeśli
mieszkasz w pobliżu , tzn. Świebodzin w Lubuskim.
Anna (która to już na grupie?)

1. Data: 2003-02-03 18:03:56

Od: "Joanna Huzarska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja te firanki robię tzw. igliczką na patyczku (szpatułce). Czyli tak, jak
się
> robi sieci rybackie.

Wow Aniu !!! Jestem pod wrazeniem ! Moja babcia kiedys jakos platala tak
chyba nitki... Robila wlasnie m.in. podbieraki na ryby ! :-)))

A jak mozna Ci pomoc z tym wzorkiem ?

Asia

1. Data: 2003-02-03 18:29:13

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <a...@x...wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]
temu
> od jakiejś babuni spod Białegostoku. Chętnie bym Cię tego nauczyła, jeśli

Mam wskanowane jakies firanki, komus wysylalam, ale sie nie podobaly:((, mi
sie podobaja:), wysylam.

Elzbieta

1. Data: 2003-02-03 19:20:54

Od: a...@x...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

Elżbieto, aleś mnie urządziła. Teraz będę musiała nauczyć się kolejnej
techniki. Te firanki są śliczne! Te, które ja robię, to te z czarno białych
skanów. A te na kanwie, to coś innego. W każdym razie wykorzystam te wzory na
pewno. Tylko kiedy??? Do emerytury tak daleko....
Dziękuję ślicznie
I pozdrawiam!
Anna

1. Data: 2003-02-03 19:27:45

Od: a...@x...wp.pl szukaj wiadomości tego autora

> Wow Aniu !!! Jestem pod wrazeniem ! Moja babcia kiedys jakos platala tak
> chyba nitki... Robila wlasnie m.in. podbieraki na ryby ! :-)))
>
> A jak mozna Ci pomoc z tym wzorkiem ?
>
> Asia

Asiu, to wbrew pozorom nie jest takie straszne trudne, skoro robili to rybacy,
wyplatając swoje sieci -mężczyźni przecież. A my mamy sprawniejsze ręce, więc
robimy to delikatniej, ładniej po prostu , jak to kobiety. W kursie na podanej
stronie wygląda to dość skomplikowanie, w naturze to prostsze. Dla nabrania
wprawy zrobiłam parę serwetek- takie mgiełki, zazdroskę, jakiś wstawki no i
przyszedł czas na firanki.
Zachęcam do tej techniki.
A jakby ktoś się jeszcze natkną na jakieś wzorki, to polecam się pamięci.
Pozdrowionka
Anna

1. Data: 2003-02-03 20:06:58

Od: drzewko <d...@b...net> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta wrote:

> Mam wskanowane jakies firanki, komus wysylalam, ale sie nie podobaly:((, mi
> sie podobaja:), wysylam.
>
> Elzbieta

Czy to sa firanki robione ta technika siatkowa? Jesli tak, to ja bardzo
prosze o wzorek. A moze masz wzorek jakiejs serwetki robionej w ten sposob?

Pozdrawiam cieplo
drzewko

Do Larysy
Jak zrobic oprawe na kanwe?