flaki nie z flaków?

1. Data: 2004-12-09 09:52:24

Temat: flaki nie z flaków?
Od: "Iwona M." <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, mam pytanko, czy ktoś może ma przepis na flaczki nie z flaków,
tylko np. z kurczaka. Chodzi mi o to, że bardzo polubiłam smak samego
"rosołku" z flaków, ale tych wnętrzności jakos nie mogę przełknąć, ani nawet
kroić. Chciałabym przygotować flaki z "normalnego" mięska.

1. Data: 2004-12-09 09:53:35

Temat: Re: flaki nie z flaków?
Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Majeranek to podstawa

1. Data: 2004-12-09 10:02:44

Od: "Iwona M." <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ale to chyba nie wszystko, bo wyszłaby zupa majerankowa :)

1. Data: 2004-12-09 10:02:46

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <cp975a$2lkk$1@mamut1.aster.pl>,
"Iwona M." <i...@w...pl> wrote:

> [...]
> "rosołku" z flaków, ale tych wnętrzności jakos nie mogę przełknąć, ani nawet
> kroić. Chciałabym przygotować flaki z "normalnego" mięska.

Nie radzę. Kilka dni temu moja żona zrobiła taki eksperyment i mimo
doprawiania na rozmaite sposobu nie udało się zrobić nic sensownego,
stale to przypominało tandetne danie barowe.

Władysław

1. Data: 2004-12-09 10:06:03

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl>
> Nie radzę. Kilka dni temu moja żona zrobiła taki eksperyment i mimo
> doprawiania na rozmaite sposobu nie udało się zrobić nic sensownego,
> stale to przypominało tandetne danie barowe.

I tu się zgodzę, można flaków nie lubić, można je robić na różne sposoby
ale "podrobić" się ich nie da.
:-(
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-09 10:10:59

Od: "tomkar" <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl> napisał w wiadomości

> ...można flaków nie lubić, można je robić na różne sposoby
> ale "podrobić" się ich nie da.

Przecież flaki to podrób.

1. Data: 2004-12-09 10:23:23

Od: "harpia" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Polecam zamiast wołowych flaków zrobić z zołądków drobiowych, dla
delikatniejszych łatwiejsze do obróbki, krócej się gotują a całość jest prawie
identyczna co flaczków z flaczków :D

Żołądki na paseczki, marchewke zetrzeć, razem pogotować (ja dodaje startą
pietruszke i troszke selera, kocham ten smak) doprawić pod koniec i gotowe ;)

1. Data: 2004-12-09 10:36:44

Od: "Iwona M." <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

No to mnie zmartwiliście. Bo z flakami mam ten sam problem, co ostatnio z
pstrągiem. Ale wydaje mi się, że jadłam u kogoś flaki kurczakowe i
smakowały całkiem fajnie. Może jest taki sposób, żeby gotować zwykłe flaki,
potem je wyrzucić a zastąpić kurczakiem? Czy cos takiego ma sens i szanse
powodzenia?

1. Data: 2004-12-09 10:38:06

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomkar" <t...@i...pl>
> Użytkownik "JerzyN" <N...@m...pl>

> Przecież flaki to podrób.

Prawie dobrze, prawie ...
:-(
Zauważ "...".
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

1. Data: 2004-12-09 10:46:48

Od: "batory" <b...@p...wywaltoonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona M." <i...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
flaki,
> potem je wyrzucić a zastąpić kurczakiem? Czy cos takiego ma sens i szanse

Oczywiście, że ma. Nie będzie to takie samo, ale będzie przypominało
prawdziwe flaki. Gotujesz rosołek na wołowinie. Jak się już trochę pogotuje
(tak z godzinkę) wkładasz pokrojonego kurczaka. Jak będzie całkiem miękki,
rosołek odcedzasz, przyprawiasz majerankiem, imbirem i gałką muszkatułową.
Wkładasz do niego pokrojone mięsko z kurczaka, skóra też może być. I jak
lubisz to również pokrojone warzywa z rosołu (albo ich częśc). Można
doprawić zasmażką.
I mam jeszcze flaki wege, które robiła moja mama. Rosołek robimy warzywny
(choć lepszy byłby wołowy), przyprawiamy jak powyżej, a za flaki będą robiły
dosyć twarde naleśniki pokrajane w paski (coby owe flaki udatnie udawały).
Pozdrówka - Agnieszka

Dobra książka
Jak zrobić masło?
Powtorka domku z piernika