fluoryzacja

1. Data: 2004-09-30 17:45:27

Temat: fluoryzacja
Od: "Leon" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !
Bardzo proszę o sugestie na temat fluoryzacji- jutro będzie przeprowadzona w
szkole u mojej córki. Z różnych źródeł dowiedziałam się, że jest mało
bezpieczna. Proszę o rady.

2. Data: 2004-09-30 17:46:18

Temat: Re: fluoryzacja
Od: "Mermaind" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Leon" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Bardzo proszę o sugestie na temat fluoryzacji- jutro będzie przeprowadzona
> szkole u mojej córki. Z różnych źródeł dowiedziałam się, że jest mało
> bezpieczna. Proszę o rady.

Właśnie piszę pisemko, w którym nie wyrażam zgody na zabieg fluoryzacji
mojej córki (akcja szkolna). Jako taki zabieg ten nie jest on szkodliwy,
słyszałam, że wręcz pożyteczny. Ale na pewno musi być przeprowadzony po
badaniu stomatologicznym. A czy tak będzie w szkole? Ja tej pewności nie
mam.

Zresztą moja córa ma fluorozę - widoczne białe plamki, zmętnienia na
szkliwie zębów. Prawdopodobnie jest to wynik wyskiego poziomu fluoru w
wodzie. Mamy nakaz stosowania past bez fluoru (teraz chyba niewykonalny, do
wszystkich znanych mi past zaczęto go dodawać :( ). Znaczenie ma też poziom
fluoru w powietrzu - dawniej niedoceniany. Nasza dentystka ze pewnym
zaskoczeniem stwierdziła, że coraz więcej trafia jej się dzieci z fluorozą,
choć w wodzie jego poziom jest w normie. Takie dzieci nie powinny mieć
floryzowanych zębów.

Pozdrawiam
Jola

3. Data: 2004-09-30 20:46:21

Od: "sq4ty" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do past, to tacy domokrążcy i uliczni sprzedawcy wciskali ludziom pastę o
jakiejś mało oryginalnej nazwie zaczynającej się od DENT(O) i tam zdaje się
nie było fluoru (tyle zrozumiałam z napisu na opakowaniu po przeczytaniu
składu).

Ja fluoryzację miałam i w podstawówce i w liceum bez badań stomatologicznych
i chyba mi nie zaszkodziła.

M.

4. Data: 2004-10-01 08:36:07

Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "Leon"
<l...@p...onet.pl> grzmiąc na głowami przerażonych
istot przekazał ku Ziemi tę wiadomość:

> [...]
>szkole u mojej córki. Z różnych źródeł dowiedziałam się, że jest mało

Nie jest bezpieczna.
Poczytaj tutaj:

http://www.naturalhealingtoday.com/MAGPOLSKI/txtfluo
rek1.htm

A pastę bez fluoru można kupić.
Natrafilem ostatnio na ziolowa, chińską
albo pasty Stanisława Toupy (Tołpy) (chyba tak się to pisze)

pozdrawiam
Klapuch

-------------------------
//(\ /)\\ Klapuch
(/: ' ' :\) gg: 3736633
^.---.^ www.klapuch.komrel.net
: '._.' : "Bóg jest sprawiedliwy:
mądrzejszym dał więcej rozumu, a głupszym mniej."

5. Data: 2004-10-01 08:48:48

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l> napisał w wiadomości
> [...]
> <l...@p...onet.pl> grzmiąc na głowami > >Bardzo proszę o
sugestie na temat fluoryzacji- jutro będzie przeprowadzona w

A jak to sie ma do podawania niemowletom tabletek wit. D z fluorem? Tak
modnych swego czasu? (Nie mam juz niemowlakow wiec nie wiem co teraz sie
podaje). Mialy podobno wzmacniac przyszle zeby.

Pozdrawiam
Ann

6. Data: 2004-10-02 10:09:25

Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "Ann" <b...@a...pl>
> [...]

>modnych swego czasu? (Nie mam juz niemowlakow wiec nie wiem co teraz sie
>podaje). Mialy podobno wzmacniac przyszle zeby.

Wybacz bezposredniosc, ale jak dla mnie to glupota.
Wit. D, no coz, jak jest porzebna to jak najbardziej (ale nie na
"wszelki wypadek".
Ale podawanie fluoru w tabletkach ... lekka przesada.

pozdrawiam
Klapuch

-------------------------

7. Data: 2004-10-02 14:29:55

Od: "Adam" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości: k...@4...com ,
której nadawcą było Klapuch :-) <k...@o...-p-l> zostało napisane:

> Ale podawanie fluoru w tabletkach ... lekka przesada.

ale napisz czy to twoje zdanie czy poczytales jakies publikacje? bo to wazne
jest.

--
milego dnia
adam, gg# 402495

8. Data: 2004-10-02 14:55:37

Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

Dnia tego, podwoje nieba się rozwarły i głos "Adam"
<a...@p...onet.pl> grzmiąc na głowami przerażonych istot
> [...]

> której nadawcą było Klapuch :-) <k...@o...-p-l> zostało napisane:

>ale napisz czy to twoje zdanie czy poczytales jakies publikacje? bo to wazne

Jesli ja to mowie to moge sobie mowic, a jesli publikacja to naprawde
tak jest? Zresztą nie ważne.

Publikację, przykładową, podalem w poprzednim poscie.

pozdrawiam
Klapuch

-------------------------

9. Data: 2004-10-04 12:51:18

Od: "Ann" <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "wszelki wypadek".
> Ale podawanie fluoru w tabletkach ... lekka przesada.

Ja swoim nie podawalam, bo dentystka przestrzegala mnie przed tym, mowiac
ze wtedy zamiast wapnia, w kosciach odklada sie fluor. Kiedy mowilam
innym, to prawie ze pukali sie w glowe, swiecie wierzac lekarzom, ze ich
dzieci beda mialy super zeby.
Pamietam te reklamy w "Dziecku" i innych gazetach o dzieciach.

Pozdrawiam
Ann

10. Data: 2004-10-06 11:18:55

Od: "Klapuch :-)" <k...@o...-p-l> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>dzieci beda mialy super zeby.
>Pamietam te reklamy w "Dziecku" i innych gazetach o dzieciach.

Dzieki za chociaz jeden przyjazny glos :-)

pozdrawiam serdecznie
Klapuch

-------------------------
//(\ /)\\ Klapuch
(/: ' ' :\) gg: 3736633
^.---.^ www.klapuch.komrel.net
: '._.' : "Bóg jest sprawiedliwy:
mądrzejszym dał więcej rozumu, a głupszym mniej."

co zrobic?
Jaki ciśnieniomierz polecicie?
Badania na chlamydia trach. - wymaz czy IgG/IgM?
białe przebarwienia na paznokciach u rąk
Leki hormonlane a tycie...