forsycja

1. Data: 2003-06-22 13:43:29

Temat: forsycja
Od: j...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Właśnie zostalem obdarowany dwoma sadzonkami forsycji w pojemnikach. Jaka
odmiana to hmmm.. niespodzianka bo nie wiadomo. Jutro chcę je posadzić i jedno
małe pytanie laika - czy forsycje należy przyciąć po posadzeniu czy nie? A
jeżeli tak to o ile? teraz maja ok 50cm.
Pozdrwiam wszystkich!
Marek

2. Data: 2003-06-24 08:42:09

Temat: Re: forsycja
Od: "news" <j...@n...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> małe pytanie laika - czy forsycje należy przyciąć po posadzeniu czy nie? A
> jeżeli tak to o ile? teraz maja ok 50cm.

Witam!
Wiem że forsycje przycinać należy po kwitnieniu o jakieś 1/3 nie wiem czy po
sadzeniu, ale teraz juz za późno!!
jarek

3. Data: 2003-06-24 18:25:07

Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Wiem że forsycje przycinać należy po kwitnieniu o jakieś 1/3 nie wiem czy po
>sadzeniu, ale teraz juz za późno!!
>jarek

Też tak myślałam, ale w lipcowym numerze "Ogrodów" znalazłam:
"Przytnij większość krzewów liściastych (np. forsycje,
pięciorniki,tawuły). Ze zdrewniałych, wierzchołkowych części gałązek
możesz wykonać sadzonki pędowe". Sama już nie wiem - przycinać? Nie
przycinać?

Pozdrawiam
Anna T

4. Data: 2003-06-24 20:59:03

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Anna T." <anka@no_spam.post.pl> wrote in message

> [...]
> pięciorniki,tawuły). Ze zdrewniałych, wierzchołkowych części gałązek
> możesz wykonać sadzonki pędowe". Sama już nie wiem - przycinać? Nie

Jeśli przytniesz teraz, to pozbawisz się części kwiatów w przyszłym roku -
pąki zawiązują się na teraz intensywnie rosnących pędach. Jeśli chcesz
formować krzew, to w przyszłym roku tuż po kwitnieniu.
Tawuł wczesnych też to dotyczy, natomiast pięciorników poza odmładzającym i
sanitarnym cięciem zwykle się nie przycina, no chyba żeby pokrój poprawić -
ale to bardzo wczesną wiosną. Przecież teraz kwitną!
Tylko robienie sadzonek uzasadnia to polecane w "Ogrodach" cięcie...

Pozdrawiam, Basia.

5. Data: 2003-06-25 08:44:11

Od: "Anna T." <anka@no_spam.post.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> [...]
>ale to bardzo wczesną wiosną. Przecież teraz kwitną!
>Tylko robienie sadzonek uzasadnia to polecane w "Ogrodach" cięcie...

Serdeczne dzięki, teraz mam jasność. Wcześniej rozsądek nakazywał mi
właśnie takie działania, ale ten tekst z "Ogrodów" zamieszał
nieco...
Pozdrawiam
Anna T

6. Data: 2003-06-25 21:04:51

Od: j...@p...onet.pl (Marek) szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki za podpowiedzi:) Reasumujac to wyglada tak - teraz
zostawiam te forsycje biedne w spokoju świętym, a na wiosne.....
hmmmm... to zapytam sie jeszcze raz?;)
Serdecznie pozdrawiam!
Marek

7. Data: 2003-06-26 06:49:10

Od: "Marta Góra" <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Wielkie dzięki za podpowiedzi:) Reasumujac to wyglada tak - teraz
> zostawiam te forsycje biedne w spokoju świętym, a na wiosne.....
> hmmmm... to zapytam sie jeszcze raz?;)
> Serdecznie pozdrawiam!

Jak będziesz chciał je przyciąć na wiosnę, zrób to zaraz po kwitnieniu:-)

Pozdrawiam
Marta

8. Data: 2003-06-28 16:51:16

Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tradycyjne forsycje sa dosyc wysokie i 50 cm to niewiele. Teraz moze
spokojnie rosnac. Ciecie krzewów po posadzeniu wskazane gdy rosnie w gruncie
a nie w doniczce i przy przesdzanu (wykopywaniu) traci czesc korzeni. Wowczas
aby nie miala zbyt duzej czesci nadziemnej nalezy przyciac,poniewaz parowanie
wody z lisci przewyzsza mozliwosc pobierania jej z gleby . Mysleze i w
przyszlym roku nie bedzie wymagala ciecia ,chyba ze sanitarne lub zechcesz ja
jakos formowac ,czyli nadawac jakis ksztalt.

10. Data: 2003-06-28 16:51:46

Od: "Henryk " <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

azalia
żywopłot z róży