frywolitki help

1. Data: 2006-01-26 14:49:26

Temat: frywolitki help
Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

kobitki dostaje szalu,jestem leworeczna mam opis na fotkach dla
leworecznych i nie umiem tego wykonac ,czy jestem az tak tepa? jak wam
to szlo?
nie potrafie pojac przeskakujacych wezelkow wrrrr....
szarpie sie z tym i szarpie
zrozpaczona kasias

2. Data: 2006-01-26 17:38:04

Temat: Re: frywolitki help
Od: Beata Mateuszczyk <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia wrote:
> [...]
> to szlo?
> nie potrafie pojac przeskakujacych wezelkow wrrrr....

Też wysłałam tu tydzień temu rozpaczliwego maila, a dzis skońćzyłam
frywolitkową opaske dla córki :).
Pod tym linkiem jest dobrze pokazane o co chodzi z tym przeskokiem:
http://www.geocities.com/tatrasutra/how2tat3.html
Jest tu pokazane specjalnie na 2 kolorach nitek żeby wyjaśnić ten
przeskok. Normalnie oczywiście jest to jedna nitka.
Najlepiej weź do ćwiczeń jakiś grubszy sznurek i poćwicz bez czółenka,
zeby zrozumieć ideę.
W skrócie dla osoby leworęcznej:
Bez przeskoku jest tak, że nitka z lewej ręki oplata (tworzy supełek) na
nitce z prawej ręki. Jak chcesz przeskok to robisz normalny półsłupek
(czyli nitka z ręki lewej oplatasz nitkę na prawej), ale go nie
zaciskasz, tylko luźno oplatasz. Nitkę w prawej ręce trzymasz BARDZO
luźno a lewą ręką mocno ciągniesz nitkę, aż supełek Ci przeskoczy i
nitka w lewej ręce będzie prosta, a nitka z prawej ręki będzie sie
wokół niej oplątywać.
Trochę mi to zagmatwanie wyszło, ale obrazek pod podanym linkiem
powinien Ci sporo wyjaśnić.
A jak jesteś z W-wy, to możemy się umówić i Ci to pokażę.

Pozdrawiam
Bea (Marki)

3. Data: 2006-01-26 21:04:07

Od: "Abulinka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia <k...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> to szlo?
> nie potrafie pojac przeskakujacych wezelkow wrrrr....

Moze na tej stronie znajdziesz jakąs podpowiedź:
http://inkubusnet.internetdsl.pl/robotki/jak_zrobic/
frywolitki/index.html
Miłej nauki:)
Pozdrawiam-Abulinka

4. Data: 2006-01-26 22:30:01

Od: kasia <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Abulinka napisał:

> Moze na tej stronie znajdziesz jakąs podpowiedź:
> http://inkubusnet.internetdsl.pl/robotki/jak_zrobic/
frywolitki/index.html
> Miłej nauki:)
> Pozdrawiam-Abulinka

bardzo wam dziekuje za podpowiedzi,zniszczylam chyba caly klebek nici
zanim udalo mi sie to opanowac ,ale hurrra udalo mi sie!!!!
chociaz na jakosc wykonania narazie przymykam oko ;)
kasias

5. Data: 2006-01-26 23:27:43

Od: "Abulinka" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo wam dziekuje za podpowiedzi,zniszczylam chyba caly klebek nici
> zanim udalo mi sie to opanowac ,ale hurrra udalo mi sie!!!!
> chociaz na jakosc wykonania narazie przymykam oko ;)
> kasias

Pamietam jak sama mialam problem z pojęciem w jaki sposób wiazac nitki, ale
sie uparłam i już potrafię zrobić kółeczko z pikotkami:),ale to dopiero
początek...pierwsze wiązania też były nieudane-na kilka dobrych trafił sie
jakis supełek, ale co tam grunt to wytrwałość:))

Pozdrawiam-Abulinka

[druty] - elastyczne zakończenie robótki
szukam "diana-robótki" 5/2005
szycie-skad czerpac pomysly?
Moje cudo [2 tygodnie roboty!!]
xxx półkrzyżyki