frywolitki igłą-mam kłopot

1. Data: 2003-06-29 10:41:49

Temat: Re: frywolitki igłą-mam kłopot
Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> I jeszcze jedno. Trenuję frywolitki. Ponieważ czółenko doprowadziło mnie do
> szału, zarzuciłam je i wzięłam się za frywolitki igłą, co okazało się o
> niebo prostsze. Jedank nie mogę wykombinować, jak zrobić takie coś, co nie
> wiem jak się nazywa, czyli przejście między kółeczkami z jednej pojedyńczej
> nitki.
Igla nie wiem, czolenkiem to robisz kolko, zaciagasz, i teraz robisz ODSTEP
(np. mierzysz sobie sztywnym kartonikiem, zazwyczaj ok 5-6mm przy grubosci
nitki 20-30 <<znam tylko takie oznaczenie,nie znam polskich...>>> )
i nastepne kolko robisz PO TEJ PRZERWIE. Trzeba trzymac nitke naciagnieta
dosc mocno.
Aha, NIE WSZYSTKO co mozna zrobic czolenkiem, wychodzi igla we frywolitkach,
sproboj jeszcze raz... ;-))))
Pozdrawiam,
Anna
Coś takiego jak np. łączniki w bieliźnie frywolitkowej, do której
> link niedawno podawała moja imienniczka. O tu:
> www.7ya.ru/photos/private.asp?login=Nikiforovavv67nt
&RubrID=3684&Show

1. Data: 2003-06-30 10:21:26

Temat: frywolitki igłą-mam kłopot
Od: "Profil1" <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]
nitki. Coś takiego jak np. łączniki w bieliźnie frywolitkowej, do której

1. Data: 2003-06-30 11:56:04

Od: "Anna" <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dosc mocno.
> Aha, NIE WSZYSTKO co mozna zrobic czolenkiem, wychodzi igla we

No właśnie, Moja Imienniczko, może to właśnie jest jedna z tych rzeczy,
których nie da się zrobić igłą? Bo nadal mi nie wychodzi, tzn. ciągle w
przejściu są dwie nitki. Chyba jednak przeproszę czółeka, ale to już nie
dziś (jak nadwerężona cierpliwość po kolejnym roku szk. wróci mi do norny
;-).
Pozdrowionka,
Anna vel Gratka

1. Data: 2003-07-01 07:45:14

Temat: Re: frywolitki igł?-mam kłopot
Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 30 Jun 2003 12:21:26 +0200, "Profil1" <a...@x...wp.pl>
wrote:

> [...]
>nitki. Coś takiego jak np. łączniki w bieliźnie frywolitkowej, do której
>link niedawno podawała moja imienniczka. O tu:

Nie wiem o ktory wzorek chodzi, ale daje Ci glowe, ze sie da
zrobic :-) Mnie wychodzi igla w s z y s t k o to co czolenkiem
:-) Split ring itepe tez.
Robisz igla koleczko na nitce, ktora biegnie do igly, nie do
motka. Zaciskasz koleczko, robisz odstep (np.1 cm) ta nitka
ktorej uzylas do zacisniecia koleczka i ta sama nitka robisz
nastepne koleczko. Wtedy miedzy koleczkami masz tylko 1 nitke.
Druga smetnie zwisa na samym poczatku robotki i n i e jest juz
uzywana. Ten wzor tak ma :) O to chodzilo?

Pozdrawiam,
Anula

1. Data: 2003-07-01 08:14:04

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> O to chodzilo?
>
> Pozdrawiam,
> Anula

Anula!
Pewnie, że o to chodziło!
Wyszło mi ! :-))))))
Dzięki !
Pozdrawiam w prawdziwie pierwszym dniu wakacji
Gratka

1. Data: 2003-07-01 11:21:00

Od: "Mira Z. \(Wrocław\)" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A gdziem kupiłaś igłę do frywolitek
i czy trzeba miec jedną czy dwie?
Pozdrawiam
Mira Z. (Wrocław)

1. Data: 2003-07-01 11:35:32

Temat: Re: frywolitki igBą-mam
Od: " Anna" <c...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem o ktory wzorek chodzi, ale daje Ci glowe, ze sie da
> zrobic :-) Mnie wychodzi igla w s z y s t k o to co czolenkiem
> :-) Split ring itepe tez.

Paszczaki jak powszechnie wiadomo sa pedantyczne, ja twierdze, ze sie nie
da!

Zrobienie takiego np. wzoru kolko, luk, kolko, luk BEZ SKRZYZOWANIA NITKI,
jest igla nie mozliwe.
Ale jezeli sie myle to prosze o wiadomosc jak to zrobic.

Na tym wlasnie polega roznica miedzy frywolitkami robionymi czólenkiem igla.
Wzory wychodza tak samo, ale nie do konca. Sa roznice, które w niektórych
wzorach nie maja najmniejszego znaczenia, a w innych tak.

Sproboj na przyklad zrobic wzor podwojnej koniczynki z Kramu z robotkami nr
1.03 (jak nie masz wzoru to podesle) igla....

> Pozdrawiam okropna Ciotka Paszczaka,
Anna

1. Data: 2003-07-01 13:29:40

Od: Anula <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 1 Jul 2003 11:35:32 +0000 (UTC), " Anna"
<c...@N...gazeta.pl> wrote:

>Zrobienie takiego np. wzoru kolko, luk, kolko, luk BEZ SKRZYZOWANIA NITKI,
>jest igla nie mozliwe.

Dlaczego? Co to znaczy bez skrzyzowania nitki? Wychodzi idealnie
takie samo jak czolenkami wg mnie. Zalezy po prostu czy robie
kolka nitka "od igly" czy nitka "z klebka" a potem zaciagam to
kolko przez petelke. Tym drugim sposobem wychodzi mniej nici "od
igly" za to wygodniej, bo wiecej "z klebka". Tylko wzor sie
gorzej uklada, wiec nie robie tak.

>Sproboj na przyklad zrobic wzor podwojnej koniczynki z Kramu z robotkami nr
>1.03 (jak nie masz wzoru to podesle) igla....

Nie mam Kramu, ale chetnie spojrze. Ciekawa jestem, w czym
problem :-)

Pozdrawiam,
Anula :-)

1. Data: 2003-07-01 14:03:54

Od: "Anna B. " <a...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mira Z. (Wrocław)" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> A gdziem kupiłaś igłę do frywolitek

Hmm, skąd wzięłam igły do frywolitek pisałam w pierwszym poście tego
wątku. ;-)
cytuję:
> [...]
paznokci i już. Nie są idalne, bo są lekko elastyczne no i mają tylko jedną

Na raz trzeba mieć jedną. Kupiłam dwie, bo tak były zapakowane w
kompleciuku. Ponieważ jednak to moje frywolitkowe początki, to może jeszcze
się okaże, że dwie na raz też się przydadzą.

1. Data: 2003-07-01 14:31:19

Od: "Elżbieta" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> materiałów' o dł. 9 i 13 cm, spiłowałam ich ostre końce pilniczkiem do
> paznokci i już. Nie są idalne, bo są lekko elastyczne no i mają tylko

A nie masz klopotu z przeciagnieciem igly z nitka przez wykonane juz slupki?
Wyobrazam sobie, ze prawdziwa igla do frywolitek ma nieco inna koncowke te z
dziurka na nici, probowalam taka igla, to po pierwsze tylko do b. grubych
nici, no i wlasnie nie moglam swobodnie przeciagnac igly :(, to mnie zmusilo
do opanowania czolenka.

Elzbieta

kanwa po praniu
do szyjacych - Warszawa, tkaniny