frywolitki - szczegoly techniczne

1. Data: 2003-06-11 11:58:07

Temat: Re: frywolitki - szczegoly techniczne
Od: "Iwetka" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wiecie sztuke frywolitkowania opanowuje mozolnie i podoba mi sie coraz
> bardziej. Najwiecej jednak klopotu sprawia mi zakonczanie nitki. Jak to
> robicie, zeby wygladalo estetycznie?
> Grazyna

Końcową niteczkę zostawiam dłuższą, nawlekam na igiełkę i przewlekam
wewnątrz lub jak się nie uda (za ciasno), to pomiędzy słupkami ostatniego
motywu. A potem ciach i gotowe.
Grażynko, a czy można już gdzieś obejrzeć schemat tego przepięknego
naszyjnika Twojej roboty, czy nadal nad nim (schematem) pracujesz?
Iw.

1. Data: 2003-06-11 14:35:33

Od: "Grazyna" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwetka" <i...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Grażynko, a czy można już gdzieś obejrzeć schemat tego przepięknego
> naszyjnika Twojej roboty, czy nadal nad nim (schematem) pracujesz?

Schematu jeszcze nie ma w takiej postaci, jaka mozna by zaprezentowac
publiucznie - -tylko moje robocze bohomazy.
Po 21.06, kiedy slub syna bede miala za soba postaram sie narysowac to jakos
tak, zebym sie nie musiala wstydzic i zeby sie mozna zorientowac. Niestety
rysunek to dla mnie trudniejsze niz skomplikowane zaganie z geometrii z
elementami trygonometrii :-))
Dzieki za wskazowki. A tak przy okazji - jest grupa frywolitkowa na yahoo -
http://groups.yahoo.com/group/e-tatters/
Ucestnicy prezentuja adresy do swoich stronek - jeszcze nie mialam czasu
dokladnie wszystkiego przejrzec, dopiero po 21,06....

pozdrowki
Grazyna

1. Data: 2003-06-11 16:39:58

Od: "Iwetka" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

ciach
> [...]
> Ucestnicy prezentuja adresy do swoich stronek - jeszcze nie mialam czasu
> dokladnie wszystkiego przejrzec, dopiero po 21,06....

Chi, chi...
wyobraziłam sobie schemat frywolitkowy wykonany linijką i ekierką :-P
Dzięki za adres grupki - chętnie zajrzę, a 21.06 się nie martw - po chwilach
podniosłych będzie świetna zabawa.
Pozdrawiam upalnie,
Iw.

1. Data: 2003-06-12 10:03:45

Od: "skrzacik" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grazyna" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Ucestnicy prezentuja adresy do swoich stronek - jeszcze nie mialam czasu
> dokladnie wszystkiego przejrzec, dopiero po 21,06....

Bog Ci zaplac Dobra Kobieto!

toz tam sa nie tylko zdjecia i wzory ale tez i mnostwo informacji, pod
warunkiem, ze sie zna co nieco angielski.

Dzieks
skrzacik

1. Data: 2003-06-12 20:32:10

Od: o...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> bardziej. Najwiecej jednak klopotu sprawia mi zakonczanie nitki. Jak to

Ja zakanczam troche inaczej. Nie wciskam nitki pod slupki, ale tez nawlekam na
igle (polecam te wkladane od gory) i na okretke wbijam sie w kazdy slupek.
Mniej roboty a nie widac. Szczegolnie jak odcinam nitke dopiero przy pierwszej
pikotce.

Pozdrawiam
Ola

1. Data: 2003-06-13 23:39:37

Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak wiecie sztuke frywolitkowania opanowuje mozolnie i podoba mi sie
> coraz bardziej. Najwiecej jednak klopotu sprawia mi zakonczanie
> nitki. Jak to robicie, zeby wygladalo estetycznie?

To ja się wypowiem. Nauczyła mnie tego sposobu Anula (wielkie dzięki Dobra
Kobieto - skrzacik).
Sposób przekazuję dalej:
w trakcie roboty obcinam nitkę PRZED KÓŁECZKIEM, robię supełek i jeden
koniec nitki wrabiam w trakcie robienia kółeczka przez kilka słupków,
nakładająć na nitkę na której oplatam słupki. To chyba nitka prowadząca?
Drugi obcięty koniec wrabiam w łańcuszek lub kolejne kółeczko, co tam mam
następnego. Żeby nie było zbyt grubo - rozkręcam te obcięte niteczki i
obcinam jedno włókienko - zwykle nitka składa się z trzech skręconych
włókien.
Efekt - jak metodą Iwetki - wciskanie za pomocą igły między słupki. Ale ma
tę zaletę że zakańcza się w trakcie roboty, nie zostaje mi kilkanaście
frędzelków odbierająch zapał do dalszej pracy.
Po zakończeniu motywu tez robię jak Iwetka - nawlekam na igłę - i między
słupki- wcześniej obcinam jedno włokienko żeby było cieniej.

Nie namieszałam zbytnio?

Pozdrawiam
Ela

spiworek