fundusz socjalny

1. Data: 2003-11-24 19:04:16

Temat: fundusz socjalny
Od: "pierwek" <n...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy regulamin do korzystania z funduszu socjalnego może wykluczyć osoby
zatrudnione na pełnym etacie, ale pracujące w danej szkole pierwszy rok?

--
m.

2. Data: 2003-11-24 20:36:25

Temat: Re: fundusz socjalny
Od: "Roman Stachowiak" <r...@a...odn.zgora.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy regulamin do korzystania z funduszu socjalnego może wykluczyć osoby
> zatrudnione na pełnym etacie, ale pracujące w danej szkole pierwszy rok?

Tak. W różnych szkołach może to bardzo różnie wyglądać. U nas jest właśnie tak,
jak piszesz. W innych szkołach spotkałem się z proporcjonalnym do czasu
zatrudnienia (w miesiącach) stosowaniem wypłat.
Należy przy tym wszystkim pamiętać, że ZFS jest funduszem zbiorowego spożycia,
zatem żadne kartoteki, czy wypłaty proporcjonalne do pensji, czy obligatoryjne
wypłaty równo dla wszystkich są niedopuszczalne. Żeby być w zgodzie z ustawą,
wszystkie świadczenia - również bony towarowe (bo o nie z pewnością ci chodzi)
powinny być zrożnicowane pod względem wielkości stosownie do sytuacji
materialnej pracownika (dochód na osobę w rodzinie). Wszak to socjal...
W naszym funduszu (a jestem w komisji socjalnej) różnicujemy świadczenia w
zasadzie tylko w przypadku zapomóg socjalnych, zasiłków związanych z leczeniem
(tylko dla nauczycieli - zgodnie z ustawą) oraz dofinansowania do wczasów
(turystycznych i rodzinnych). Bony są w jednakowej wysokości.

--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja

3. Data: 2003-11-24 21:51:28

Od: "taxi1" <t...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie powinno się dyskryminować pracownika pod żadnym pozorem! ZFŚS jest
funduszem zbiorowego spożycia i mają do niego prawo wszyscy zatrudnieni w
danej chwili. Korzystają z niego również emeryci i renciści. Uzależnianie
korzystania ze świadczeń z tego funduszu od czasu (okeresu) zatrudnienia
jest nieporozumieniem i działaniem niezgodnym z prawem. Wyobraźmy sobie, że
nowoprzyjety nauczyciel (np. we wrześniu br. znalazł się w trudnej sytuacji
życiowej (zapomoga losowa). Czyżby nie przysługiwało mu prawo do
skorzystania z ZFŚS?? Otóż, z całą pewnością - TAK. Zatem, dlaczego nie
miałoby mu przysługiwać prawo do bonów z okazji Świąt?

4. Data: 2003-11-24 22:07:10

Od: "pierwek" <n...@s...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę to wszystko nieuczciwe. W ten sposób wypracowuję fundusz socjalny już
w trzeciej szkole, nic z tego nie korzystając, jako nowo-zatrudniony
nauczyciel. Czy rzeczywiście jest to w zgodzie z ustawą? Nigdzie w ustawie
nie widzę takich ograniczeń.
--

pozdrawiam- m.

5. Data: 2003-11-25 07:39:52

Od: "Agata" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pierwek" <n...@s...o2.pl> napisał
w wiadomości news:bptvie$i74$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> w trzeciej szkole, nic z tego nie korzystając, jako nowo-zatrudniony
> nauczyciel. Czy rzeczywiście jest to w zgodzie z ustawą? Nigdzie w ustawie

...hmm, w mojej pracy kiedyś powstał taki problem, o ile pamiętam chodziło
także o to, że regulamin przewidywał, ze się po 1 roku pracy nie należy.
Nowo zatrudniona osoba zbuntowała się, sprawdziła u prawnika i okazało się,
że jednak ma prawo do funduszu socjalnego, bo jest przez nią również w 1
roku wypracowany, a regulamin jest sprzeczny z aktami prawnymi, które to
regulują (no ale z jakimi, bo przecież nie KN? Może chodziło o KP, lub coś w
tym rodzaju...)

Agata

6. Data: 2003-11-25 07:50:46

Od: "Ewa W" <e...@b...wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

To ja jeszcze tak nieśmiało.......co w sytuacji, gdy zatrudnienie nastąpiło
dopiero w listopadzie? Wiem, że wtedy nie mogę już rozpocząć stażu, ale czy
mam prawo do funduszu socjalnego?

--
Pozdr. Ewa

7. Data: 2003-11-25 09:21:34

Od: "A. Ryszkiewicz" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

tak, ja wlasnie pracuje w danej szkole rok pierwszy i, co prawda bony
dostalam, ale najnizsza stawke, bo jestem nowa, nikt nie wzial pod uwage
mojej sytuacji rodzinnej (matka z dzieckiem) o ktorej wszyscy wiedza. ja
rozumiem, ze kazdy nauczyciel jest malo bogaty, ale sytuacje zyciowe sa
rozne, a ktos, kto mieszka jeszcze z rodzicami i w ogole nie ma wydatkow
dostal prawie cztery razy tyle co ja. to chyba kazda szkola sobie sama
ustala bo jest jakas komisja socjalna. w innej szkole jak pracowalam
dostalam w pierwszym roku najwyzsza stawke (i po co ja z niej
odeszlam!sic!:)

--
aleksandra
gg 493103

8. Data: 2003-11-25 21:25:26

Od: "Jarek" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy regulamin do korzystania z funduszu socjalnego może wykluczyć osoby
> zatrudnione na pełnym etacie, ale pracujące w danej szkole pierwszy rok?
IMHO niestety może, bo ustawa (o ZFŚS) tego nie zabrania, natomiast określa
tryb uchwalenia regulaminu ZFŚS, którego zapisy mogą takie ograniczenie
sankcjonować.
zgodnie z "prawem" o przyznaniu świadczenia z tego funduszu może decydować
jednoosobowo(!) dyrektor szkoły, który może powołać komisję socjalną jako
ciało doradcze. opinie tej komisji nie są dla niego wiążące, co daje mu
kolejny element nacisku na podwładnych.
nie chcę jednak kategorycznie twierdzić, że ta pseudoprawna paranoja jest
bezwzględnie obowiązująca i chętnie poznam fakty świadczące o jej
zanegowaniu jeśli takowe istnieją.

jarek

ps. byłem członkiem komisji socjalnej kilka lat i współtworzyłem regulamin
ZFŚS

[spam] Angielski - rozumienie ze słuchu
Gazeta IT -- 10 (18) -- Spis Tresci
PLAN MARKETINGOWY
PRACA OFEROWANA DLA NAUCZYCIELI woj. Śląskie -NIEPUBLICZNE POLICEALNE STUDIUM ZAWODOWE
Kalendarz 2004