gatunek glogu na zywoplot

1. Data: 2006-08-06 14:53:11

Temat: gatunek glogu na zywoplot
Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

jaki gatunek glogu najlepiej wybrac na zywoplot? chodzi mi oczywiscie o
gatunek jak najbardziej odporny i malo wymagajacy a przy tym szybko
rosnacy. naczytalem sie mnostwo na temat zalet tej rosliny jako ochrony
posesji... chce go miejscami przeplatac dzika roza - czy to dobry pomysl?

skad wziac sadzonki / nasiona glogu? i kiedy najlepiej wysadzac, bo nie
ukrywam ze chcialbym jeszcze na jesieni.

pozdrowienia

opera for MAC OSX

2. Data: 2006-08-06 16:30:37

Temat: Re: gatunek glogu na zywoplot
Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Głóg ostrogowy.
Bardzo długie mocne kolce, nadaje się szczególnie dobrze
na żywopłoty obronne.
florpak.pl - tam kupisz za grosze nasiona.

Pozdrawiam calvi

3. Data: 2006-08-06 17:13:52

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 06 Aug 2006 18:30:37 +0200, calvi <c...@b...pl> wrote:

> Głóg ostrogowy.
> Bardzo długie mocne kolce, nadaje się szczególnie dobrze
> na żywopłoty obronne.
> florpak.pl - tam kupisz za grosze nasiona.

tam jest tylko jednoszyjkowy i szkarlatny. ostrogowego nie widze w cenniku.
czy nasiona wysiewac bezposrednio do gruntu? i kiedy?

opera for MAC OSX

4. Data: 2006-08-07 05:20:29

Od: "calvi" <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gustaw H. napisal:

> tam jest tylko jednoszyjkowy i szkarlatny. ostrogowego nie widze w cenniku.
> czy nasiona wysiewac bezposrednio do gruntu? i kiedy?

Nu jak?...
W cenniku nasion znajdziesz Crataegus crus-galli.
Co do wysiewu, nasiona trzeba stratyfikować,
ale dokładnych danych nie pamiętam.

Pozdrawiam calvi

5. Data: 2006-08-07 06:41:29

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Aug 2006 07:20:29 +0200, calvi <c...@b...pl> wrote:

> Nu jak?...
> W cenniku nasion znajdziesz Crataegus crus-galli.
> Co do wysiewu, nasiona trzeba stratyfikować,
> ale dokładnych danych nie pamiętam.

nawet nie wiem jak to zrobic :(
chyba jednak pozostaja sadzonki.

opera for MAC OSX

6. Data: 2006-08-07 12:40:45

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości

> nawet nie wiem jak to zrobic :(
> chyba jednak pozostaja sadzonki.

http://www.florpak.pl/cennik/florpak-cennik-2006.zip
Rozpakować, otworzyć w Acrobacie, str. 25
--

pozdrawiam :-) piotrh

7. Data: 2006-08-07 14:26:02

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 07 Aug 2006 14:40:45 +0200, piotrh <p...@t...pl> wrote:

> Użytkownik "Gustaw H." <n...@n...nocom> napisał w wiadomości

> http://www.florpak.pl/cennik/florpak-cennik-2006.zip
> Rozpakować, otworzyć w Acrobacie, str. 25

aaa, z tym juz sobie poradzilem. czyli co - nasiona bezposrednio do
ziemi?..

opera for MAC OSX

8. Data: 2006-08-07 15:05:04

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> aaa, z tym juz sobie poradzilem. czyli co - nasiona bezposrednio do
> ziemi?..

Posiałbym bezpośrednio do ziemi jesienią (2-3 cm głęboko)
gdyby były zbierane w tym roku i potrzebowałyby stratyfikacji.
Okryłbym też na zimę cienko liśćmi lub gałązkami iglastych .
Na wiosnę powinny wzejść.
Jednak od producenta dobrze byłoby się dowiedzieć o konkretne
zalecenia do siewu :-) będzie najpewniej.
--

pozdrawiam :-) piotrh

9. Data: 2006-08-09 07:39:46

Od: "Gisio" <g...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Na wiosnę powinny wzejść.
> Jednak od producenta dobrze byłoby się dowiedzieć o konkretne
> zalecenia do siewu :-) będzie najpewniej.

Hej,
a nie można po prostu do lokalnej szkółki leśnej i tam sadzonki wyrośnięte
jedno lub dwuszyjkowego, niezniszczalnego w naszym klimacie po ,20gr/szt?

Pozdrawiam
Gelus

10. Data: 2006-08-09 18:20:32

Od: "Gustaw H." <n...@n...nocom> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 09 Aug 2006 09:39:46 +0200, Gisio <g...@p...pl>
wrote:
(...)

> Hej,
> a nie mo?na po prostu do lokalnej szkó?ki le?nej i tam sadzonki
> wyro?ni?te
> jedno lub dwuszyjkowego, niezniszczalnego w naszym klimacie po ,20gr/szt?

nawet za polowe tego. tyle, ze maja tylko jedno/dwuszyjkowy, a ja chcialem
jeszcze urozmaicic porzeczkowym i syberyjskim, bo podobno jesienia bardzo
ladnie przebarwiaja mu sie liscie.

sprobuje te troche nasion wysiac bezposrednio do gruntu.

opera for MAC OSX

paulownia puszysta
podziekowania :)))))
jeszcze raz strelcja (musze sie pochwalic :))
STIHL a KAWASAKI
zaległe - maj i czerwiec