gdzie kupić - Paulownia tomentosa sadzonki

1. Data: 2008-05-07 20:00:20

Temat: gdzie kupić - Paulownia tomentosa sadzonki
Od: "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie - może ktoś się orientuje - chciałbym kupić - najlepiej przez
internet sadzonkę Paulownia tomentosa - cesarskie drzewko szczęścia.

W okolicznych sklepach nie ma takiego wynalazku.

Jedyny sklep jaki znalazłem w internecie - nie sprzedaje wysyłkowo a jest
600 km ode mnie

Może ktoś z was zna jakąś szkółkę która sprzeda wysyłkowo sadzonkę takiego
drzewka ?

--
PawełJ

2. Data: 2008-05-08 05:15:58

Temat: Re: gdzie kupić - Paulownia tomentosa sadzonki
Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

pawelj <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał(a):

> Witam.
> Mam pytanie - może ktoś się orientuje - chciałbym kupić - najlepiej przez
> internet sadzonkę Paulownia tomentosa - cesarskie drzewko szczęścia.

Jeżeli interesuje Cię kupno innych roślin również, to u mnie. Jeśli tylko
jedna roślina, to nie u mnie.
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2008-05-08 09:51:32

Od: "Konrad L" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez szukalem, bo na allegro pelno.... ale nasion.
No i zastanawiam sie czy to dobrze rosnie w naszym klimacie??? Bo wydaje mi
sie ze gdyby tak bylo to jest to na tyle ladna roslina ze goscilaby w wielu
ogrodach... A tak sie sklada ze w PL to jedynie na zdjeciach widzialem :)

Pozdr.

4. Data: 2008-05-08 11:31:36

Od: "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i zastanawiam sie czy to dobrze rosnie w naszym klimacie???

Rośnie dobrze, ale zimą obmarza.Po zimie należy przyciąć przy ziemi. Jak
bedzie starsza, to obmarzną tylko końce pędów.Ma wyjątkowo piękne liscie
i najlepiej traktować ją jako ozdobną z liści, pąki kwiatowe tworzą się u niej
jesienią, ale też przemarzają.We Wrocławiu kwitnie i nie marznie.

5. Data: 2008-05-08 11:51:44

Od: "Konrad L" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niej
> jesienią, ale też przemarzają.We Wrocławiu kwitnie i nie marznie.

To moze kilka pytan bo w ogolnosci ciekawi mnie to drzewko :)
- Czy dobrze rozumiem ze trzeba przycinac przy samiutkiej co sezon ziemi
przez pare pierwszych lat?
- Na aukcjach pisali ze ma bardzo duzy przyrost roczny. Czy to prawda ze
przycinajac wczesna wiosna do zera przez 1 sezon odbije sie do 2 metrow
wysokosci?
- Czy jeszcze w tym roku wysiewajac nasionko prosto do gruntu mozna czego
oczekiwac? Czy nie ma takiej szansy i wysiac w doniczce za wczasu pod koniec
nastepnej zimy?
- Jedna taka rzecz mnie zdziwila na zdjeciach.... Roslinka we wczesnej
fazie/młodym wieku sklada sie z cienkiego kijka otoczonego GIGANTYCZNYMI
lisciami, a w fazie duzego drzewa raczej liscie nie byly widoczne, wygladalo
to tak jak by na drzewie byly same kwiaty.

Pozdr.

6. Data: 2008-05-08 14:05:26

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miroslaw zaniewski" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości news:fvuoao$t32$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
niej
> jesienią, ale też przemarzają.We Wrocławiu kwitnie i nie marznie.

E tam marznie. Nawet w czasie zimy 2005/06 nie zmarzła :) I ja nie obcinam.

Pozdrawiam, Basia.

7. Data: 2008-05-08 14:14:58

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Konrad L" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

> - Na aukcjach pisali ze ma bardzo duzy przyrost roczny. Czy to prawda ze
> przycinajac wczesna wiosna do zera przez 1 sezon odbije sie do 2 metrow
> wysokosci?

Nie wiem, jak przy przycinaniu. Przyrosty roczne rzędu ponad metra to
rzeczywistość na nieprzycinanej roślinie:)

> - Czy jeszcze w tym roku wysiewajac nasionko prosto do gruntu mozna czego
> oczekiwac? Czy nie ma takiej szansy i wysiac w doniczce za wczasu pod
koniec
> nastepnej zimy?

A sprawdź sobie, czy tego nie trzeba stratyfikować, bo nie pamiętam. Ale
jednoroczne siewki miały chyba z 20 cm wysokości.

> [...]
> lisciami, a w fazie duzego drzewa raczej liscie nie byly widoczne,
wygladalo
> to tak jak by na drzewie byly same kwiaty.

Mam nadzieję że nie myślisz, że roślina kwitnie od maja do listopada :D
Weź poprawkę na reklamiarstwo...

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2008-05-08 16:28:21

Od: "Lapageria" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> E tam marznie. Nawet w czasie zimy 2005/06 nie zmarzła :) I ja nie
> obcinam.
>
> Pozdrawiam, Basia.

Potwierdzam ! Od kilku lat nie zabezpieczam na zimę. Właśnie doczekałem się
pierwszych kwiatów.
Roślina wyprowadzona z nasion drobnych jak pyłek. Ma 5-6 lat. Rośnie na
otwartej przestrzeni z widokiem na Szyndzielnię i ma się znakomicie.

Pozdrawiam
Mietek

9. Data: 2008-05-08 17:40:11

Od: "mirzan" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

> E tam marznie. Nawet w czasie zimy 2005/06 nie zmarzła :) I ja nie obcinam.

W tym roku nie obcinałem,zima była łagodna. Ale pąki kwiatowe i tak zmarzły.
Bo mieszkam Na Dolnym Ślasku, gdzie podobno jest najcieplej.

10. Data: 2008-05-08 22:53:52

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pawelj" <pawel_jajko. antyspam .@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:fvt24g$et1$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> 600 km ode mnie
>
> Może ktoś z was zna jakąś szkółkę która sprzeda wysyłkowo sadzonkę takiego

Jeżeli chciałbyś ukorzenić sobie sam, to zobacz tutaj:
http://pl.kpr.sk/trees.php

--

Pozdrawiam!
piotrh :)