glebogryzarka ?

1. Data: 2007-08-13 20:39:42

Temat: glebogryzarka ?
Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam dzialke.. Na niej mam ziemie :) W 99% glina, z wierzchu calkiem mocno
ubita i "zakorzeniona" trawka. Ziemi w tym stanie nikt nie ruszal od wielu
lat. Wyrownanie terenu (spad 30cm na 3 metrach) pod standardowy garaz
blaszany 5x3m zajelo nam (2 osoby) dwa dni! Lopatami oczywiscie.. Nie ma
lekko, szczegolnie wierzchnia warstwa jest mocno "zakorzeniona" trawa :)
Ponizej jakos idzie, choc glina tez jest ubita i dosyc twarda.

Poniewaz w najblizszych planach mam wyrownanie terenu pod fundamenty domu
(to juz bedzie ze 150m2), a koparka nie dojedzie.. A tam juz spad wynosi 2m
na ~14 metrach.. :) Pytam wiec Was o te zmyslne urzadzenie jakim jest
glebogryzarka! I moze lepiej, szybciej bedzie jak te moje pytania
wypunktuje:

1. Czy wogole dobrze mysle, ze "przejechanie" takiego terenu glebogryzarka
spowoduje spulchnienie ziemi, zmiekczy ziemie na glebokosci ok 15-20cm
(zalezy od urzadzenia oczywiscie) ?

2. Czy jest sens kupowac glebogryzarke glownie z mysla o tym zeby
"rozbijac" nia wierzchnie warstwy twardej ziemi pod wykop, po to zeby
latwiej sie lopatami machalo ?:) Docelowo mysle ze urzadzenie przyda sie
takze w uprawianiu przydomowego ogrodka.

3. Jaka glebogryzarke kupic.. Nie ukrywam, ze nie chce na nia wydac
fortuny, pozatym rolnikiem nie jestem i wykorzystywac ja pewnie bede w
przyszlosci "od swieta" ;) Spalinowe z dwoma ostrzami i silnikami ~3,5HP
mozna kupic za 600-900 pln. Spalinowe z czterema ostrzami i silnikami ~5HP
za jakies 1,2-1,5k pln. Na drozsze nie patrze - moj gorny pulap to
najchetniej ok 900-1000 pln.

A co powiecie na elektryczne ? Nie mam coprawda jeszcze pradu na dzialce
ale za ~300 pln moglbym kupic glebogryzarke ok 800W i do tego za ~800 pln
agregat 2kW jednofazowy, ktory tak czy siak prawdopodobnie jeszcze w tym
roku bede musial zanabyc :) Czy taka "zabawka" cokolwiek pomoze w mojej
sytuacji ?

Ogolnie to w zyciu nie widzialem glebogryzarki "w akcji", boje sie ze wydam
pare stow, a ta zamiast mi rozdrabniac twarda ziemie - bedzie sie ledwo
ocierac (i gasnac ;) o grunt :)

Pomocyyyy... 150m2 przy spadzie w najnizszym miejscu ~2m lopata nas
przeciez zabije :-) A tak myk cyk i ziemia jak piasek :-) Marzenia ?
pozdr.

PS. FUT na pl.rec.ogrody.

--
Adam Sz.

2. Data: 2007-08-13 21:11:57

Temat: Re: glebogryzarka ?
Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Aug 2007 22:39:42 +0200, Adam Szendzielorz napisał(a):

> 3. Jaka glebogryzarke kupic.. Nie ukrywam, ze nie chce na nia wydac

Co myslicie o tej:

http://allegro.pl/item222843742_glebogryzarka_silnik
_tecumseh_3_7km_2_l_gwarancji.html

?
pozdr.

--
Adam Sz.

3. Data: 2007-08-13 21:12:49

Od: "Tadeusz Smal" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@N...pl> napisał w
wiadomości news:tzd3z5b0ylgq.soss3zc3172z.dlg@40tude.net...

> Pomocyyyy... 150m2 przy spadzie w najnizszym miejscu ~2m lopata nas
> przeciez zabije :-) A tak myk cyk i ziemia jak piasek :-) Marzenia ?
> pozdr.
:)))))
tak to tylko w ERZE,
ze glebogryzarka zmieli Tobie zaschnieta gline w mialki piasek
:)
mam u siebie gline i glebogryzarke ALKO Farmer MH5001R
a wiec z tych wiekszych i mocniejszych ale dosc duzy ogrod
:)
W sumie to bardzo fajana sprawa taka maszynka
na piasku ona smiga ale na glinie trzeba wyczekac moment kiedys nieco
popada
a o elektrycznych na gline to zapomnij
:)
a tak wogole, to zanim wjedziesz glebogryzarka to wpierw wybierz z ogrodu
amerykanami perz i powoj
bo pozniej nie dasz sobie rady
:)
z pozdrowieniami i usmiechami
smal

4. Data: 2007-08-13 21:25:26

Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Aug 2007 23:12:49 +0200, Tadeusz Smal napisał(a):

> :)))))
> tak to tylko w ERZE,
> ze glebogryzarka zmieli Tobie zaschnieta gline w mialki piasek

No moze troche przesadzilem ;-)
Wystarczyloby mi zeby na tyle spulchnic ziemie, zeby moznabylo spokojnie w
nia lopate wbic :)

> :)
> mam u siebie gline i glebogryzarke ALKO Farmer MH5001R
> a wiec z tych wiekszych i mocniejszych ale dosc duzy ogrod
> :)

Z tego co widze 3,7kW / 47kg, rzeczywiscie bydlaczek :)

> W sumie to bardzo fajana sprawa taka maszynka
> na piasku ona smiga ale na glinie trzeba wyczekac moment kiedys nieco
> popada

Hm. Czyli radzisz, zeby jednak odpuscic ? W sumie najwiekszym problemem nie
jest u mnie twardosc ziemi tylko korzenie traw! Jak pisalem - tej ziemi
nikt nie pielegnowal od lat :)

> a o elektrycznych na gline to zapomnij
> :)

Tak myslalem ;)

> a tak wogole, to zanim wjedziesz glebogryzarka to wpierw wybierz z ogrodu
> amerykanami perz i powoj
> bo pozniej nie dasz sobie rady
> :)

Mozesz jasniej ? "Amerykanami" ? Wybacz, lama ze mnie ogrodowa :))
pozdr.

--
Adam Sz.

5. Data: 2007-08-13 21:28:51

Od: bynio <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomnij o ma ych maszynach.Za ma a moc na te warunki.Nawet 12-to-
konna nie ugryzie.One nadaj si do gleby w dobrej kulturze. Je li
chcesz poprzesuwa ziemi zatrudnij spychacz na g sienicach albo
koparko spychark . Wyjdzie mo e taniej niz zakup i utrzymanie
glebogryzarki (która i tak ci nie pomo e) a zakres zrobionej roboty
setki razy wi kszy.

6. Data: 2007-08-13 21:30:36

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Szendzielorz napisał(a):

> Wystarczyloby mi zeby na tyle spulchnic ziemie, zeby moznabylo spokojnie w
> nia lopate wbic :)

Kilof.

> Hm. Czyli radzisz, zeby jednak odpuscic ? W sumie najwiekszym problemem nie
> jest u mnie twardosc ziemi tylko korzenie traw! Jak pisalem - tej ziemi
> nikt nie pielegnowal od lat :)

Roundup.

> Mozesz jasniej ? "Amerykanami" ? Wybacz, lama ze mnie ogrodowa :))

Widły z grubymi zębami.

--
richo

7. Data: 2007-08-13 21:40:45

Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Aug 2007 23:30:36 +0200, richo nazca napisał(a):

> Kilof.

Tym sie posilkowalismy ale wiadomo.. trzeba energie wlasna w to wlozyc ;-)
I potu duzo wylac :-) Myslalem ze sie da prosciej :(
pozdr.

--
Adam Sz.

8. Data: 2007-08-13 21:41:36

Od: Adam Szendzielorz <a...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 13 Aug 2007 14:28:51 -0700, bynio napisał(a):

> [...]
> koparko spychark . Wyjdzie mo e taniej niz zakup i utrzymanie
> glebogryzarki (która i tak ci nie pomo e) a zakres zrobionej roboty

OK, wielkie dzieki za uswiadomienie. Odpuszczam wiec sobie poki co
glebogryzarke :( Jeszcze raz dzieki wszystkim!
pozdr.

--
Adam Sz.

9. Data: 2007-08-13 21:49:59

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

10. Data: 2007-08-13 21:51:23

Od: bynio <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zapomnij o tych zabawkach (nic nie ugryz w tych warunkach) i wynajmij
za t kas spychacz lub koparko-spychark . Przygladaj si z usmiechem
jak szybko post puj prac i pomy l ile opat z ama oby si w tej
nierównej walce. Zauwa ysz te brak b bli na rekach i zero upania w
krzy u. Na g sienicach wsz dzie mo na dojecha .

ekipybudowlane.pl
Roślinka doniczkowa o dziwnej nazwie
co to za drzewo i co to za roslina
Co to za gruszki?
dab z zoledzia, jak i ile czesu to zajmuje?