glukozaminy cud

1. Data: 2004-03-27 21:22:09

Temat: glukozaminy cud
Od: "alexandra" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wszystko ładnie pięknie, tylko gdy wyjmuję ulotki z poszczególnych
preparatów glukozaminowych nie widzę w nich nic poza ankietami/ kuponami..
Czy natkneliście się może kiedykolwiek na skargi ze strony pacjentów
dotyczące jakichkolwiek działań niepożadanych, które wystąpiły po dłuższym
stosowaniu tego typu preparatów? (nie musi tu chodzić o samą glukozaminę,
może subst. pomocnicze (?)) Wspominam o tym, bo pojawił się ostatnio w
aptece pacjent z receptą na "leki żołądkowe" i stwierdzeniem : "stosowałem
ArthrostopPlus przez trzy miesiące, teraz mam stan zapalny żołądka" (nie
wiem, czy doszedł do tego wniosku samodzielnie, czy pomógł mu w tym lekarz).
Przy okazji - Artresan, ArthrostopPlus, Stavomax, Flexodon,
ZdrovitGlukozamina i ewentualne itd - oprócz glukozaminy zawierają różne
"wspomagacze" (np. Atrtresan vitaminę C, Arthrostop - boswelia i cos
jeszcze...) Który z w/w preparatów jest Waszym zdaniem najbardziej skuteczny
i dlaczego?

Pozdrawiam!

alexandra

2. Data: 2004-03-28 08:07:04

Temat: Re: glukozaminy cud
Od: "Walentyn" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Taki sam problem miałem w swoejej praktyce. Uważam, że najskuteczniejsza
jest Zdrovitowska Glukozamina - nie dość że jest stosunkowo duża dawka (nie
porównuję do Arthrylu !) przy tym jeszcze jest to czysta glukozamina bez
dodatków tak jak w Arthrostop czy Flexodonie, tudzież innych Stavomaxach.

Pozdrawiam,
Wall

3. Data: 2004-03-30 05:58:04

Od: "Pharmacist" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> "wspomagacze" (np. Atrtresan vitaminę C, Arthrostop - boswelia i cos
> jeszcze...) Który z w/w preparatów jest Waszym zdaniem najbardziej

Witam
Moim zdaniem jeden z nich: Glukozamina+chondroityna (nazwy handlowej nie
podaje, bo i tak chyba kazdy wie, jakby co to na priv, nie bedziemy
reklamowac :-).
Pzdr. Pharmacist.

4. Data: 2004-04-03 11:02:33

Od: "artur" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Za 2 tygodnie pojawi się na rynku nowy preparat z Glukozaminą - Artrelux MS
Oprócz glukozaminy Artrelux zawiera MSM oraz kurkumę.
Jak wiadomo stosowanie samej glukozaminy nie daje pozytywnych rezultatów.
Opiszę w skrócie działania powyższych składników:

Glukozamina:
Substancja, która bierze udział w budowie chrząstek,
a także chroni i wzmacnia stawy, łagodząc ból i sztywność.
Organizm sam wytwarza glukozaminę, ale żeby osiągnęła dawki lecznicze,
należy przyjmować ja w postaci preparatów.
Niektóre preparaty oprócz glukozaminy zawierają podobną do niej substancję
występującą w chrząstkach, zwaną siarczanem chondroityny.
Uważa się, że wspomagają one odbudowę chrząstek,
lecz nie ma badań naukowych potwierdzających tę tezę.

MSM - Metylosulfonylometan
Związek siarki, pełniący rolę surowca do wytwarzania ważnych enzymów,
przeciwciał, tkanki łącznej, takiej jak chrząstka i kolagen oraz włosów,
paznokci i skóry.
MSM bierze udział w syntezie aminokwasów. Nawet niewielki niedobór tego
związku może prowadzić
do wielu problemów zdrowotnych. Badania wykazały systematyczne
obniżanie się poziomu MSM w organizmie wraz z wiekiem, co powoduje większą
podatność na stres,
zmęczenie i choroby, stąd konieczność jego uzupełniania.
MSM pomaga w leczeniu stanów zapalnych stawów, zmniejsza ból, sztywność i
tkliwość uciskową,
jest pomocny w leczeniu zwyrodnienia stawów związanego z zanikiem chrząstki.
Zmniejsza lub eliminuje problemy z nadwrażliwością na przyjmowane
doustne leki (takich jak np. niesterydowe leki przeciwzapalne). Redukuje
skurcze mięśni rąk i nóg,
ostre bóle pleców, stawów oraz bóle po wysiłku fizycznym. Powoduje wzrost
energii,
sprawności fizycznej i umysłowej, zwiększa wigor, ułatwia koncentrację.

Kurkuma
Jest substancją przeciwutleniającą (bardzo skutecznie zwalcza komórki
nowotworowe,
zwłaszcza komórki najbardziej oporne) i przeciwzapalną, mającą ochronny
wpływ na układ krążenia
między innymi poprzez regulowanie stężenia cholesterolu w surowicy.

Jeżeli będzie potrzeba, to mogę udzielić więcej informacji na temat tego
preparatu.
Pozdrawiam
Artur

Użytkownik "alexandra" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> "wspomagacze" (np. Atrtresan vitaminę C, Arthrostop - boswelia i cos
> jeszcze...) Który z w/w preparatów jest Waszym zdaniem najbardziej

Re: Szukam leku z "Equisetum arvensis", tzn, raczej herbata, wyciag ?
Re: Szukam leku z "Equisetum arvensis", tzn, raczej herbata, wyciag ?
Re: Szukam leku z "Equisetum arvensis", tzn, raczej herbata, wyciag ?
Re: Szukam leku z "Equisetum arvensis", tzn, raczej herbata, wyciag ?
krople oczne w recepturze