glutaminian sodu

1. Data: 2009-11-25 10:48:50

Temat: glutaminian sodu
Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Próbowałam w wielu sklepach znaleźć przyprawę, która nie zawierałaby
glutaminianu sodu. Z przykrością informuję, iż moje poszukiwania
zakończyły się niepowodzeniem.
Glutaminian sodu jest uważany za substancję szkodliwą, rakotwórczą.
Dlaczego nas tym karmią?

2. Data: 2009-11-25 12:33:29

Temat: Re: glutaminian sodu
Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakończyły się niepowodzeniem.
> Glutaminian sodu jest uważany za substancję szkodliwą, rakotwórczą.

Będe zgadywał - bo ludziom smakuje ? ;)
Słodycze też są szkodliwe...

Pozdrawiam,
Aleksander.

3. Data: 2009-11-25 13:19:01

Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Wiking pisze:
> Próbowałam w wielu sklepach znaleźć przyprawę, która nie zawierałaby
> glutaminianu sodu.

Że co?
Z mojej półki z przyprawami:

bazylia, oregano, kminek, majeranek, tymianek, gorczyca, ziele
angielskie, liść laurowy, cząber, jałowiec.....i jeszcze kupa innych.
Zero glutaminianu sodu.
Wszystko kupiłam w zwykłym supermarkecie.

Jeżeli się nie chce jeść glutaminianu należy się nauczyć używać
prawdziwych ziół i przypraw. Dużo zdrowiej i równie smacznie.

Na początku może będzie Ci sie wydawało, że czegoś brakuje.
Glutaminianu właśnie!

Bo to czego szukasz tak namiętnie to właśnie glutaminian sodu. Gdybyś
nie pożądała tak jego smaku doprawiałabyś potrawy własną mieszanką
przypraw. Bo glutaminian sodu to jedyna różnica i to on daje ten
charakterystyczny smak gotowych mieszanek "do wszystkiego". Reszta to
dostępne na rynku przyprawy, sól i suszone warzywa.

A więc ruszaj do działu z przyprawami i zobacz jakie bogactwo dała nam
natura.

--
Maddy

4. Data: 2009-11-25 14:28:27

Od: "Basia Wiking" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jeżeli się nie chce jeść glutaminianu należy się nauczyć używać
> prawdziwych ziół i przypraw. Dużo zdrowiej i równie smacznie.

Właśnie to robie od lat. Mój post jest wynikiem mego protestu
p/ko stosowaniu glutaminianu sodu w przyprawach.
Jeśli szkodliwy i o tym oficjalnie się mówi i pisze,
dlaczego nie jest wycowany????

5. Data: 2009-11-25 15:20:21

Od: "Jarek" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli szkodliwy i o tym oficjalnie się mówi i pisze,
> dlaczego nie jest wycowany????

Dlatego, że przynosi krociowe zyski firmom je sprzedającym i dopóki nie
odczują ich zmniejszenia np.w wyniku zmniejszonej sprzedaży, to żadne
argumenty nie będą maiły znaczenia. Po prostu nie trzeba tego kupować.

Pozdrawiam,
Jarek

6. Data: 2009-11-25 15:27:19

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Wiking" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> p/ko stosowaniu glutaminianu sodu w przyprawach.
> Jeśli szkodliwy i o tym oficjalnie się mówi i pisze,

a dlaczego papierosów nie wycofano?

7. Data: 2009-11-25 18:08:24

Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zakończyły się niepowodzeniem.
> Glutaminian sodu jest uważany za substancję szkodliwą, rakotwórczą.

"Jednak dokładna weryfikacja danych nie potwierdziła, aby przyczyną tych
dolegliwości był glutaminian sodu, zaś pewne typy reakcji alergicznych na
potrawy kuchni chińskiej mogą być powodowane innymi jej składnikami jak np.
grzyby, orzechy i zioła."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Glutaminian_sodu

Konrad

8. Data: 2009-11-25 20:44:11

Od: "tomek wilicki" <j...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Konrad <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> http://pl.wikipedia

i w tym momencie rozsądni ludzie powinni przestać czytać.

9. Data: 2009-11-25 21:31:40

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeżeli się nie chce jeść glutaminianu należy się nauczyć używać
> prawdziwych ziół i przypraw. Dużo zdrowiej i równie smacznie.
Nalezy wcześniej kupić książkę z pszepisami zawierającymi dokładne ilości
używanego zioła, nie tymianku do smaku, tylko 1/2 łyżeczki tymianku itp.

Ktos kiedyś pisał, że żeby uzyskać podobny efekt wystarczy mniej
glutaminianu niż czystej soli (więc może jest lepszy od soli dla tego, komu
jej nie wolno jeść).
A może to środek konserwujący (ale zwykłe NaCl tez konserwuje)?

10. Data: 2009-11-25 21:33:24

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper pisze:
> Użytkownik "Basia Wiking" <b...@n...pl> napisał w wiadomości

> a dlaczego papierosów nie wycofano?

Tak samo jak nie wycofano słodziku i aspartamu.
Chyba przestanę używać past do zębów :-(

--
animka

interpretacja wyników
grypa a czosnek i szczepionki
biosolone mikstura słoneckiego
Urografia z kontrastem a hydrografia MR
problem z bólem podbrzusza i jądra/jąder