gorączka po kleszczu

1. Data: 2002-08-04 19:24:37

Temat: gorączka po kleszczu
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W zeszłym tygodniu na Mazurach zostałem ugryziony przez kleszcza, w dniu
dzisiejszym dostałem małej gorączki, brak rumienia w miejscu ugryzienia.
Z tego co już od rana przeczytałem jest prawdopodobne że zostałem zarażony
kleszczowym zapaleniem mózgu. Mam pytanie, co można zrobić aby choroba
przebiegała łagodnie.

2. Data: 2002-08-04 22:35:53

Temat: Re: gorączka po kleszczu
Od: "Norbert" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

jejku, ile to razy miales goraczke bez ugryzienia kleszcza? A jesli trzeba
to do lekarza, bo sam sie nie wyleczysz...

3. Data: 2002-08-05 07:03:42

Od: "Tomasz Bandurski" <d...@a...gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Z tego co już od rana przeczytałem jest prawdopodobne że zostałem zarażony
> kleszczowym zapaleniem mózgu. Mam pytanie, co można zrobić aby choroba

Przede wszysttkim nie panikuj. Z Twojego postu wynika ze prawie pogodzilas
sie z faktem zarazenia kzm. Goraczka jest objawem na tyle niespecyficznym,
ze tylko moze ale nie musi odpowiadac reakcji na ukaszenie kleszcza. Poza
tym kleszcz wstrzykuje okolo 400 roznych substancji, moze ktores z nich
wywoluja goraczke. Jesli chodzi o kzm AFAIK, w czasie do dwoch dni po
ukaszeniu mozna stosowac surowice, ale po tym juz niewiele. Zamiast
zamartwiac sie (to tez moze wywolac goraczke) powinnas porozmawiac z
lekarzem, najlepiej chorob zakaznych - rozmowa bedzie lepsza, zwlaszcza na
uspokojenie niz czytanie postow.
Tez bylem na Mazurach i wyjelem sobie 2 kleszcze - znam to uczucie,
niepewnosci, niedlugo minie 28 dni, na razie jest dobrze.

T.

4. Data: 2002-08-05 10:27:25

Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tez bylem na Mazurach i wyjelem sobie 2 kleszcze - znam to uczucie,
> niepewnosci, niedlugo minie 28 dni, na razie jest dobrze.

Dzięki za odpowiedź
Dziś byłem u swojego lekarza rodzinnego, jutro spotkam się z nim jeszcze raz bo
musi coś sprawdzić. Narazie pozostaje mi czekać.

Akomodacja(??) galki ocznej.
Przedluzajaca sie zoltaczka u noworodka
na co przepisuje sie luteine? czy to lek na raka? pomozcie!!!!
(3M) Stomatolog poszukiwany.
ochrona oczu