gotowanie .... - pomozcie

11. Data: 2005-12-31 11:14:51

Temat: Re: gotowanie .... - pomozcie
Od: "mIcHaL" <n...@U...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecanie Kuchni Polskiej na początek to lekki sadyzm ;) Ja polecam: Aliny
> i Pauliny Fedak "ABC sztuki kulinarnej". Widziałam na kilku aukcjach
> internetowych, bo ksiązka jest już dość wiekowa (1986 bodajże). Podstawowe
> terminy i zasady kuchenne są tam wyłożone prosto i dowcipnie, a potem już
> można zabierać się za próbowanie przepisów. Kuchnia polska IMO jest zbyt
> "ciężka" na początek (dosłownie i w przenośni).

szukalem na allegro ale na razie nie ma wspomnianej pozycji "ABC sztuki
kulinarnej" , ale bede zagladal tam caly czas i mzoe uda mi sie ja
kupic,dziekuje za podpowiedz.

Michal

12. Data: 2005-12-31 11:17:01

Od: "Aicha" <m...@p...strone> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mIcHaL" napisał:

> pomysl na ksiazeczke w ktorej znajde wyjasnione takie podstawowe
> zasady

Patrz mój post niżej (wyżej?:)). Moim ulubionym przepisem z niej jest
ten na pizzę. Rozbawiła mnie sąsiadka, która po poleceniu jej owego
przyszła do mnie z pytaniem, czy 2/3 szklanki to tyle ile do niej
wlała czy nie ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

13. Data: 2005-12-31 11:18:24

Od: "Aicha" <m...@p...strone> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mIcHaL" napisał:

> szukalem na allegro

Są jeszcze inne aukcje :D Wrzuć tytuł w googla, po prostu.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

14. Data: 2005-12-31 12:35:20

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Aicha napisał:

> Polecanie Kuchni Polskiej na początek to lekki sadyzm ;)

Nie, to prosta i przystępna podstawa. Owszem, może brak tam
wyrafinowania, ekstrawagancji i pola do rozwijania fantazji, ale napierw
trzeba opanować podstawy warsztatowe, by moc potem dać się ponieść
wyobrażni z pozytywnym skutkiem.

We wszystkim tak jest ;)

Poza tym jeszcze coś - trzeba wiedzieć, w czym mozna sobie pozwolić na
dowolność, a w czym absolutnie nie, bo potrawa nie wyjdzie. A tego
niestety trzeba się nauczyc z ksiązek lub od kogoś, jeśli się nie
wyniosło z domu.
--
pa, BBjk
www.republika.pl/bajarka

15. Data: 2005-12-31 13:07:54

Od: " " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

BasiaBjk <b...@q...pl> napisał(a):

> [...]
> dowolność, a w czym absolutnie nie, bo potrawa nie wyjdzie. A tego
> niestety trzeba się nauczyc z ksiązek lub od kogoś, jeśli się nie

Znów - popieram w całości. Poza tym - Kuchnia Polska to nie tylko zbiór
konkretnych przepisów. Na początku każdego działu jest wstęp obejmujący
ogólne zagadnienia i opisujący techniki kulinarne, a że nie każdy to
zauważył, bo np. nie zadał sobie trudu choćby przewertowania całości, to już
inna sprawa, nie uważasz?

Ania - lubiąca wertować :-)

16. Data: 2005-12-31 13:10:45

Od: "czeremcha " <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<c...@W...gazeta.pl> napisał(a):

> Ania - lubiąca wertować :-)

Znowu zapomniałam kulturalnie się przedstawić /w poście wyżej/.

Ania - chyba jednak też i od zapominania :-)

17. Data: 2005-12-31 13:11:28

Od: "Aicha" <m...@p...strone> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik napisał:

> nie każdy to zauważył, bo np. nie zadał sobie trudu

OK, poddaje się pod osądem wszystkowiedzących. Wolę książki, które nie
zabijają na śmierć przy zdejmowaniu z półki ;)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18:
http://aicha.opowiadania.org

18. Data: 2005-12-31 13:18:42

Od: "czeremcha" <c...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha <m...@p...strone> napisał(a):

> OK, poddaje się pod osądem wszystkowiedzących. Wolę książki, które nie
> zabijają na śmierć przy zdejmowaniu z półki ;)

Ależ nie uważam sie za wszystkowiedzącą... A książkę można umieścić na
specjalnej podstawce i nie zdejmować jej stamtąd...
Piszę to bez cienia sarkazmu, przemądrzania się, naprawdę z uśmiechem i
przyjaźnie. Nie jestem taka zła...
A książek, broszur itp. wydawnictw dotyczących kulinariów mam naprawdę dużo.
Ale skoro padło pytanie o "lekturę obowiązkową" - to wymieniłam ją bez
wahania.

Poza tym można sobie półkę na książki zamontować nawet przy ziemi - ale
wtedy, wiem, będzie ciężko dźwigać...

Ania - serdeczna :-)))

19. Data: 2005-12-31 13:25:32

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik czeremcha napisał:

> Ależ nie uważam sie za wszystkowiedzącą...

Ja oczywiście też nie, niemniej wiem, że należy poczytać Kuchnię Polską,
by poznać jej podstawy ;)
--
pa, BBjk
www.republika.pl/bajarka

20. Data: 2005-12-31 13:56:56

Od: chrisfox <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aicha napisał(a):
> Polecanie Kuchni Polskiej na początek to lekki sadyzm ;) Ja polecam:
> Aliny i Pauliny Fedak "ABC sztuki kulinarnej"

Owszem, tam rzeczywiście to i owo jest (bez urazy, sam korzystałem)
łopatologicznie.
Krzysztof M. Gajda
www.chrisfox.kolej.szczecin.pl

gdzie dostac bouquet garni?