gotowanie w mikrofali :))

1. Data: 2004-02-22 16:26:27

Temat: gotowanie w mikrofali :))
Od: "Olka" <O...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Zakupiłam ostatnio mikrofalę + grill. Doceniam jej wspaniałą pomoc przy
odgrzewaniu :)))) ale chciałabym nauczyć się w niej gotować. W papierach
dołączonych do mikrofali nie znalazłam żednego przepisu. Słyszałam że
istnieją specjalne książki kucharskie. Szukałam w archiwum grupy ale
znalazłam tylko przepis na kalafiora i jajka :)
Dzięki za przepisy
Pozdrawiam
Olka

1. Data: 2004-02-23 08:29:55

Temat: Re: gotowanie w mikrofali :))
Od: "-=Elwood=-" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Papu z mikrofali ma jakośc odżywczą taką samą jak lignina.

Our Knowledge Is Our Power
-=Elwood=-

1. Data: 2004-02-23 08:45:15

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 2004-02-23 at 09:29, -=Elwood=- wrote:
> Papu z mikrofali ma jakośc odżywczą taką samą jak lignina.

Ech, przesady...

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-02-23 09:10:31

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In <1077525508.30381.15.camel@cosmos> Kot wrote:

> Ech, przesady...

Co więcej, o ile niektóre potrawy z mkrofali nie będą smakować tak
dobrze, jak zrobione tradycyjnie, to ich wartość odżywcza jest często
większa.

Władysław

1. Data: 2004-02-24 09:17:27

Od: "Tomek Zalas" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Papu z mikrofali ma jako?c odżywcz? tak? sam? jak lignina.

Co za bzdury !!!

Danie gotowane (nie podgrzewane) czasami smakują inaczej (ale czy
gorzej to już tylko kwestia gustu) to fakt. Faktem jest też, że często
zachowują więcej składników mineralnych oraz witamin bo są gotowane
szybciej i/lub w mniejszej ilości wody.
Ja od wielu lat gotuję wiele potraw w mikrofali i uważam że jest to
szybkie, proste i zdrowe. A te wywody pseudo znawców że mikrofale
niszczą wszystko co dobre w pożywieniu są żałosne. Więcej złego niosą
przegrzane tłuszcze, szczególnie zwierzęce. A wygotowane warzywa po
godzinie siedzenia w wodzie są w zasadzie bez witamin i wartości
odżywczej.

1. Data: 2004-02-24 09:56:42

Od: Grzegorz Mucha <m...@z...mielonka.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Feb 2004 10:17:27 +0100, Tomek Zalas wrote:

> Ja od wielu lat gotuję wiele potraw w mikrofali i uważam że jest to
> szybkie, proste i zdrowe. A te wywody pseudo znawców że mikrofale
> niszczą wszystko co dobre w pożywieniu są żałosne. Więcej złego niosą

Dokladnie. I do tego jak sie sprobuje na przyklad kukurydzy czy ziemniakow
gotowanych w mikrofali - ziemniaki nawet bez soli sa dobre, kukurdza jest
duzo lepsza, a o takiej np. fasolce szparagowej to nawet nie mowie.

To samo rybki - losos z grilla+mikrofale - na patelni sie takiego nie
zrobi.

mucher

1. Data: 2004-02-29 10:04:06

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Danie gotowane (nie podgrzewane) czasami smakujš inaczej (ale czy
> gorzej to już tylko kwestia gustu) to fakt. Faktem jest też, że często
> zachowujš więcej składników mineralnych oraz witamin bo sš gotowane
> szybciej i/lub w mniejszej iloœci wody.
> Ja od wielu lat gotuję wiele potraw w mikrofali i uważam że jest to
> szybkie, proste i zdrowe. A te wywody pseudo znawców że mikrofale
> niszczš wszystko co dobre w pożywieniu sš żałosne. Więcej złego niosš
> przegrzane tłuszcze, szczególnie zwierzęce. A wygotowane warzywa po
> godzinie siedzenia w wodzie sš w zasadzie bez witamin i wartoœci

No wlasnie. A propo's zdrowia i mikrofali. Moze ktos polecic jakies sensowne
opracowanie na temat wartosci odzywczej potraw tak przyrzadzonych? To co wyzej
napisane brzmi sensownie ale moze jakis autorytet zywieniowy sie w tej sprawie
juz gdzies wypowiedzial?

pozdrawiam
Bosk'y

Melon miodowy