gotowanie ziemniaków

1. Data: 2006-08-29 20:26:16

Temat: gotowanie ziemniaków
Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiem, że temat brzmi śmiesznie, ale chodzi mi o krojenie ziemniaków przed
gotowaniem. Im mniejsze tym szybciej się gotują dlatego zastanawiam się, czy
są jakieś przeciwwskazania?

Pozdrawiam
Teli.
-która nie je chleba i ziemniaków :)

2. Data: 2006-08-29 20:37:24

Temat: Re: gotowanie ziemniaków
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"księżniczka Telimena" <b...@m...pl> wrote in message
> [...]
> gotowaniem. Im mniejsze tym szybciej się gotują dlatego zastanawiam się,

Nie. Ale jest też ciekawsza sprawa - gdy wsypiesz pół żyżeczki soli na dwie
godziny przed gotowaniem to będą osolona jakbyś wsypałą pół łyżki stawiając
na ogień.
Zmniejszysz zasolenie rzek...

3. Data: 2006-08-29 21:13:38

Od: "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Nie. Ale jest też ciekawsza sprawa - gdy wsypiesz pół żyżeczki soli na
> dwie godziny przed gotowaniem to będą osolona jakbyś wsypałą pół łyżki

rozumiem, że żyżeczka jest czymś mniejszym od łyżeczki?
:)
Pozdrawiam
Teli.

4. Data: 2006-08-29 21:13:47

Od: "cherokee" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "księżniczka Telimena" <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gotowaniem. Im mniejsze tym szybciej się gotują dlatego zastanawiam się,

Ja gotuję je na parze więc mogę kroić na małe kawałki bez obawy, że dużo
witamin się wypłucze.

pozdr

cherokee

5. Data: 2006-08-30 01:26:31

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> rozumiem, że żyżeczka jest czymś mniejszym od łyżeczki?
> :)
> Pozdrawiam
> Teli.

Odkrywcze!!! 8-P))))

6. Data: 2006-08-30 04:43:58

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"cherokee" <n...@n...pl> wrote in message

> [...]
> czy
>
> Ja gotuję je na parze więc mogę kroić na małe kawałki bez obawy, że dużo

To podstaw miskę i wypij wywar. Czy zadałaś sobie trud zbilansowania, w
których warzywach, jedzonych przez Ciebie, jest tyle witamin, że możesz
machnąć ręką na straty z gotowania drobno pokrojonych ziemniaków?
Znałem panią, zmarła tego samego dnia, w którym urodziło mi się pierwsze
dziecko, malarka kwiatów, która odcedzała ziemniaki do osobnego garnka i
wykorzystywała wywar do gotowania zup...

7. Data: 2006-08-30 07:25:10

Od: "radzio" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znałem panią, zmarła tego samego dnia, w którym urodziło mi się pierwsze
> dziecko, malarka kwiatów,

nie zniosła widoku, że wśród kwiatów pojawiła się zdarta skórka z tatusia
radzio

8. Data: 2006-08-30 07:57:10

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"radzio" <r...@o...pl> wrote in message

> nie zniosła widoku, że wśród kwiatów pojawiła się zdarta skórka z tatusia
> radzio

GWno prawda, przekazała odchodząc uzdolnienia artystyczne mojej córce...
Bardzo mnie lubiła. Szlachcianka.

9. Data: 2006-08-30 08:37:03

Od: "radzio" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> GWno prawda, przekazała odchodząc uzdolnienia artystyczne mojej córce...

coprawda NTG, ale mógłbyś rozwinąć temat pod płaszczykiem topicu, czyli jak
z ziemniaka zrobić ananasa

> Bardzo mnie lubiła. Szlachcianka.

kudy jej tam do hrabinii
radzio

10. Data: 2006-08-30 08:46:02

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> coprawda NTG, ale mógłbyś rozwinąć temat pod płaszczykiem topicu, czyli
> jak z ziemniaka zrobić ananasa

Są na grupie cudotwórczynie...

> kudy jej tam do hrabinii

Prawda. Kobiety nie dostawały urzędów i herbów też nie miały (no chyba, że
walczyły orężnie np. Emilia Plater, czy Joanna d'Arc...
Czyli hrabiną zostaje żona hrabiego - może być szlachcianką, lub nawet
pańszczyźnianą, jeżeli czymś się wyróżnia: urodą, mądrością, wiedzą,
odwagą... Lub została wybrana.
Jak wybranka skrzydlatego demona - serafa Abaddona...
Ale bez dziecka - to tylko nałożnica... :-P))) Nazwijkownica?!

PYCHOTKA...
PIEROGI
dużo mięsa - co zrobić ??
Ośmiornica z grilla i .....