gruczolak przysadki

11. Data: 2004-07-07 14:43:04

Temat: Re: gruczolak przysadki
Od: "agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

może jakieś wskazówki, bo już nie wytrzymuję tego bólu głowy
Znowu dostałam skierowanie na badania tylko prolaktyne z testami z
metoclopramidem i nic więcej
O co powinnam prosić lekarza o jakie badania, czy naciskać o zrobienie
rezonansu

Proszę o poradę
Agnieszka

12. Data: 2004-07-07 14:57:29

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Jul 2004 16:43:04 +0200, agnieszka wrote:

> [...]
> metoclopramidem i nic więcej
> O co powinnam prosić lekarza o jakie badania, czy naciskać o zrobienie

Nie wiem o Tobie prawie nic, ale pozwolę sobie podjąć próbę
interpretacji tego, co napisałaś do tej pory.

Miałaś hiperprolaktynemię. Wykonano TK, które wykluczyło duży guz. W
teście czynnościowym wyszło coś, co kazało lekarzowi rozpoznać gruczolak
i właczyć leczenie. Lecznie przyniosło skutki i zostało przerwane (nie
wiem, czy za wiedzą/zgodą lekarza, czy nie). Po jakimś czasie nastąpił
nawrót dolegliwości, i wszystko wskazuje na to, że ich część wynika z
obecności gruczolaka, w związku z tym podjęto kroki celem ponownego
włączenia leczenia.

Obecność mikrogruczolaka IMHO nie tłumaczy jednak ani nadciśnienia, ani
masywnych bólów głowy, a przynajmniej w hiperprolaktynemii nie widuje
się takich objawów typowo.

Czy rezonans jest konieczny?... Trudno mi na tak postawione pytanie
odpowiedzieć. Może tak, ale z drugiej strony kiedyś wykonane TK nie
wykazało organicznej przyczyny bólów głowy, a gruczolaka trzeba leczyć
niezależnie od tego, czy go widać w NMR, czy nie.

Podsumować mogę to tylko w jeden sposób: jeśli nie masz zaufania do
lekarza, który Cię prowadzi - poszukaj drugiej opinii.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

13. Data: 2004-07-07 15:05:46

Od: "agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

--
> [...]
> nawrót dolegliwości, i wszystko wskazuje na to, że ich część wynika z
> obecności gruczolaka, w związku z tym podjęto kroki celem ponownego

leczenie zostało przerwane, bo tak lekarz kazał, zaszłam w ciąże i skoki
ciśnienia były nadal, całą ciążę jak i po porodzie, potem karmiłam i leków
nie było żadnych.

Teraz nie karmię już 0,5 roku, ale tak nasilonych bóli głowy nie miałam
nigdy i przy każdym bólu głowy ciś skacze do poziomu 180+/- 20/// 140+/-20
Od dwóch tygodni ten ból jest stały w jednym miejscu

Pozdrawiam aga

14. Data: 2004-07-07 15:10:12

Od: "agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Podsumować mogę to tylko w jeden sposób: jeśli nie masz zaufania do
> lekarza, który Cię prowadzi - poszukaj drugiej opinii.

Tu nie chodzi o brak zaufania, bo wiem,że prowadzący lekarz ma bardzo dużą
wiedzę i jestem zadowolona z niego jako z lekarza i osoby

Ale wiadomo, że często chodzi o pieniądze na drogą diagnostykę i może jest
to tym spowodowane że Np. nie zrobił poziomów hormonów kory nadnerczy, bo
może to ciś i bóle głowy są od tego.

Pozdrawiam Aga

15. Data: 2004-07-07 15:15:46

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Jul 2004 17:10:12 +0200, agnieszka wrote:

[...]
> Ale wiadomo, że często chodzi o pieniądze na drogą diagnostykę i może jest
> to tym spowodowane że Np. nie zrobił poziomów hormonów kory nadnerczy, bo
> może to ciś i bóle głowy są od tego.

Z trzeciej strony nadciśnienie w ciąży i w związku z ciążą się zdarza.
Może u Ciebie nadciśnienie (i bóle głowy które moga być z nim związane)
i gruczolak przysadki to zupełnie osobne sprawy.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/

16. Data: 2004-07-07 15:21:48

Od: "agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Z trzeciej strony nadciśnienie w ciąży i w związku z ciążą się zdarza.
> Może u Ciebie nadciśnienie (i bóle głowy które moga być z nim związane)
> i gruczolak przysadki to zupełnie osobne sprawy.

Ale skoki nadciśnienia były też przed ciążą i to nie jest stałe nadciśnienie
średnio zawsze dwa razy dziennie po około 0,5h przeraźliwy ból głowy ze
wzrostem ciśnienia a teraz od dwóch tygodni ze 4 razy dziennie, który trwa
1-2 h z silnym skokiem ciś.

Pozdrawiam Aga

17. Data: 2004-07-07 15:36:00

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 7 Jul 2004 17:21:48 +0200, agnieszka wrote:

> [...]
> wzrostem ciśnienia a teraz od dwóch tygodni ze 4 razy dziennie, który trwa

Mogę tylko napisać, że to wymaga diagnostyki. I raczej nie od rezonansu
głowy należało by zacząć. IMHO oczywiście.
Może oprócz endokrynologa warto by było się skonsultować po prostu z
rzetelnym internistą, który siła rzeczy będzie miał szersze spojrzenie
(i zrobi EKG, oceni funkcję nerek itp)...
(tzw. prawo nadspecjalizacji brzmi: jeśli jesteś młotkiem - świat
wygląda jak gwóźdź... Innymi słowy każdy wąski specjalista jest świetny
- w zakresie swojej wąskiej działki, i w obrębie tej właśnie działki
przede wszystkim szuka rozwiązań problemu swojego chorego...)

18. Data: 2004-07-07 15:48:04

Od: "agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - w zakresie swojej wąskiej działki, i w obrębie tej właśnie działki
> przede wszystkim szuka rozwiązań problemu swojego chorego...)

masz rację,
jak ktoś ma być dobry to zazwyczaj w jednej specjalizacji, bo wielką sztuką
jest być dobrym specjalistą w swojej dziedzinie.

Tylko już nie mam siły chodzić po lekarzach, po prostu się sypnęłam po ciąży
poważnie,
dodatkowo skierowanie na operację 4 dysków, której nie chcą się podjąć ze
względu na to ciś.

Jak to jeden lekarz stwierdził, że jestem ciekawym złożonym przypadkiem
klinicznym

Pozdrawiam i dziękuję za dyskusję
Agnieszka

19. Data: 2004-07-07 18:41:54

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@r...am.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cipramil i dipromal a alkohol
Prosze o pomoc - szukam spisu publikacji Pana W. Markwitz
tabletki uspokajające Labofarm
bol zeba a bol glowy ???
Świnka