grupa inwalidzka

1. Data: 2008-11-06 11:04:07

Temat: grupa inwalidzka
Od: "IKA" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich
Obecnie pracuje zawodowo.
Zachorowalam powaznie i jestem juz po operacji.
Dostaje rente rodzinna po zmarlym mezu.
-Czy moge starac sie o grupe inwalidzka i czy w moim przypadku nie bedzie to
w niczym przeszkadzac?
-Tzn. czy nadal bede uprawniona do renty po mezu?
-Czy np. przy 2 czy 3 grupie inwalidzkiej bede mogla dalej pracowac?
-Czy pracodawca bedzie mial jakies przywileje, jesli bedzie mnie zatrudnial
z grupa?
-Zbierajac to wszystko razem: czy moge byc na rencie rodzinnej, miec
ustalona grupe inwalidzka na siebie i nadal pracowac?
-A jesli tak, to jakie warunki nalezy spelnic, by taka grupe uzyskac?
Duzo pytan ale mam na utrzymaniu jeszcze nieletnie dzieci i chcialabym, by,
(skoro juz sie tak stalo) nic nie stracic a raczej skorzystac.
Z powazaniem

2. Data: 2008-11-09 10:33:28

Temat: Re: grupa inwalidzka
Od: kynast <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 6 Lis, 12:04, "IKA" <i...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> Duzo pytan ale mam na utrzymaniu jeszcze nieletnie dzieci i chcialabym, by,
> (skoro juz sie tak stalo) nic nie stracic a raczej skorzystac.

Obecnie nie ma takiego pojęcia jak grupa inwalidzka, jest albo
orzeczenia o niepełnosprawności[urząd pracy} lub orzeczenie o
niezdolnośći do pracy i decyzja o przyznaniu renty z tego tytulu
[ZUS}.
Orzeczenie o niepełnosprawności nie daje w zasadzie świadczen
finansowych, ale często ulatwia znalezienie pracy -, pracodawcy mają z
tego tytulu przywileje finansowe, jezeli ilość niepełnosprawnych
przekracza pewien limit. Mają też obowiązki wobec zatrudnionych
niepełnosprawnych.
Zeby takie orzeczenie otrzymać trzeba wziąć druk z UP i poprosic
lekarza rodzinnego o wypełnienie dołączyć wynik i zlozyć w UP, potem
wezwą Cię na badanie. Posiadanie takiego orzeczenia nie koliduje z
rentą rodzinną.
ZUS-owskie orzeczenie o niezdolności do pracy i decyzja o przyznaniu
renty z tego tytulu. może kolidować z rentą rodzinna , o szczegóły
pytaj w ZUS

diazepam - efekty uboczne
(przewlekły) spastyczny nieżyt oskrzeli
nocne porblemy