Re: grzyb na scianie a zdrowie

From: "Sark" <s...@t...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: grzyb na scianie a zdrowie
Date: Sat, 18 Aug 2001 16:44:48 +0200

Użytkownik "Mkl" <m...@i...lublin.pl> napisał w wiadomości
news:9lldtk$i36$1@news.lublin.pl...

> Ostatnio w pracy musze jakis czas przebywac w pomieszczeniu w ktorym na
scia
> nie zacza sie powaznie rozwijac jakis grzyb, pomimo to ze jest to nowy
budyn
> ek.

Budynek nowy, pomieszczenia penie słabo wentylowane, okna tez pewnie nowe,
plastkiowe, bardzo szczelne, bez możliwości mikrowentylacji. Wzrasta
zawilgocenie i zarodniki pleśni i grzybów otrzymują dobre warunki do rozwoju

> W zwiazku z tym mam pytanie czy przebywanie w takim pomieszczeniu moze b
> yc niebezpieczne dla zdrowia, ewentualnie jakie konsekwencje moga z tego
wyn
> iknac, jak sie zabezpieczyc i ile mozna w miare bezpiecznie przebywac w
taki
> m pomieszczeniu.

Oczywiście że może być bardzo niebezpieczne. Przecież one co pewien czas
emitują w powier\trze swoje zarodniki, ty to ciągle wdychasz. Zależnie od
twoich inklinacji można się nabawić alergii lu czegoś gorszego

> Moj post spowodowany jest tym ze jeden kolega przestraszyl
> mie jakimis zarodnikami itp.

I dobrze zrobił. Założyć maskę co najmniej przeciwpyłową, grzyba zerwać np
szpachlówką a nawet skuć), posmarować dokładnie preparatem grzbo i pleśnio
bujczym np. polskie (nie są wcale drogie)

- MUROTEX firmy Inco-Veritas

- BORAMON firmy Altax (na murach - służy do zwalczania grzybów domowych i
pleśniowych występujących powierzchniowo na ścianach.)

No i przedewszystkim wentlacja w pomieszczeniach !!!!!

Sark