grzyby

1. Data: 2006-08-17 19:38:34

Temat: grzyby
Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie

w moim ogrodzie pojawiły się grzyby - kozaki i maślaki.
ale jestem pełna obaw, czy aby na pewno są to kozaki i maślaki???

http://ana.pollub.pl/grzyby/

druga moja gorąca prośba - kupiłam sporo bylin, doniczki nie
były oznaczone i nie zapamiętałam wszystkich nazw. Te zostały do
rozpoznania:

http://ana.pollub.pl/do_rozpoznania/

czy mogę znowu liczyć na Waszą pomoc??

pozdrawiam,

Anka

2. Data: 2006-08-17 20:02:47

Temat: Re: grzyby
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> w moim ogrodzie pojawiły się grzyby - kozaki i maślaki.
> ale jestem pełna obaw, czy aby na pewno są to kozaki i maślaki???
> http://ana.pollub.pl/grzyby/

Kozaki na pewno. Czy maslaki - trudno powiedzieć, bo za mało
widać. Jak wyglądają od spodu?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2006-08-17 20:08:10

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@y...com> napisał w wiadomości

> druga moja gorąca prośba - kupiłam sporo bylin, doniczki nie
> były oznaczone i nie zapamiętałam wszystkich nazw. Te zostały do
> rozpoznania:
>
> http://ana.pollub.pl/do_rozpoznania/

A jakieś wiązówki bulwkowate i runianki japońskie kupowałaś?

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

4. Data: 2006-08-17 20:17:33

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a)

> Kozaki na pewno. Czy maslaki - trudno powiedzieć, bo za mało
> widać. Jak wyglądają od spodu?
>
> Pozdrowienia,
> Michał

Wyglądają jak maślaki, tylko takie jasne?
Wcześniej już były w tym miejscu maślaki, takie z brązowymi
kapeluszami - te są jaśniejsze i to mnie zaniepokoiło.
Czy są takie jasne maślaki?

http://ana.pollub.pl/grzyby/target4.html

Anka

5. Data: 2006-08-17 20:22:32

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisał(a):
> [...]
> Wcześniej już były w tym miejscu maślaki, takie z brązowymi
> kapeluszami - te są jaśniejsze i to mnie zaniepokoiło.

Maślaków jest sporo.
http://www.grzyby.pl/findexpl.htm

> http://ana.pollub.pl/grzyby/target4.html

Pasuje na :
http://www.grzyby.pl/gatunki/Suillus_bovinus.htm
pozdr. Jerzy

6. Data: 2006-08-17 20:27:04

Od: "Elzbieta Berlicka" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> druga moja gorąca prośba - kupiłam sporo bylin, doniczki nie
> były oznaczone i nie zapamiętałam wszystkich nazw. Te zostały do

Witaj!
Roslinka na zdjeciu piatym 0482 to wyglada jak nachyłek -Coreopsis , na dwóch
poprzednich to runianka-Pachysandra.

Pozdrawiam , Elzbieta

7. Data: 2006-08-17 20:27:26

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Ania wrote:

> [...]
> Wcześniej już były w tym miejscu maślaki, takie z brązowymi
> kapeluszami - te są jaśniejsze i to mnie zaniepokoiło.

Są: http://grzyby.feedle.com/galeria/ak/strony/Maslaki_z
olte.html

Pozdrowienia,
Michał

8. Data: 2006-08-17 20:29:21

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Są: http://grzyby.feedle.com/galeria/ak/strony/Maslaki_z
olte.html

Jakoś nie widać obrączki jak u tych:
http://www.grzyby.pl/gatunki/Suillus_grevillei.htm
pozdr. Jerzy

9. Data: 2006-08-17 20:31:16

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> A jakieś wiązówki bulwkowate i runianki japońskie kupowałaś?
>
> Pozdrawiam, Basia.

taaaaaaaaaaaaaaaak !! runianka japońska, już mnie oświeciło!

kupowałam też wiązówki, ale za wiązówkę bulwkowatą wzięłam takie podobne
do parzydła leśnego - w takim razie co to jest takie podobne do parzydła
leśnego, tylko ma kwitnąć na różowo??

Anka

10. Data: 2006-08-17 20:42:57

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kupowałam też wiązówki, ale za wiązówkę bulwkowatą wzięłam takie podobne
> do parzydła leśnego - w takim razie co to jest takie podobne do parzydła
> leśnego, tylko ma kwitnąć na różowo??

Wiązówka, tylko inna...Filipendula rubra na przykład. Ładna, ale niemile
łazi :[, osobiście wolę ulmarię, bo rośnie kępiasto:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

Koszenie trawnika