grzyby

11. Data: 2006-08-17 20:45:53

Temat: Re: grzyby
Od: "Agnieszka" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" <a...@y...com> napisał w wiadomości
news:ec2gjq$hoq$1@news.lublin.pl...
> Witam serdecznie
>
> w moim ogrodzie pojawiły się grzyby - kozaki i maślaki.
> ale jestem pełna obaw, czy aby na pewno są to kozaki i maślaki???
>

> http://ana.pollub.pl/grzyby/
>
> druga moja gorąca prośba - kupiłam sporo bylin, doniczki nie
> były oznaczone i nie zapamiętałam wszystkich nazw. Te zostały do
> rozpoznania:
>
> http://ana.pollub.pl/do_rozpoznania/
>
> czy mogę znowu liczyć na Waszą pomoc??
>
> pozdrawiam,
>
> Anka

Witam

Z maslaka zdejmiesz łatwo skórę z kapelusza .

12. Data: 2006-08-17 21:00:08

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Wiązówka, tylko inna...Filipendula rubra na przykład. Ładna, ale niemile
> łazi :[

Gdzie łazi? U mnie F. rubra rośnie w ładnej kępce.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2006-08-17 21:01:33

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz napisał(a):

> Wiązówka, tylko inna...Filipendula rubra na przykład. Ładna, ale niemile
> łazi :[, osobiście wolę ulmarię, bo rośnie kępiasto:)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Dzięki Basiu, zupełnie jakbyś była przy tych moich zakupach !

Dziękuję Wam wszystkim :-)

pozdrawiam, Anka

14. Data: 2006-08-17 21:34:39

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:sN4Fg.64710$u11.27312@tornado.ohiordc.rr.com...

> Gdzie łazi? U mnie F. rubra rośnie w ładnej kępce.

U mnie pod płotem od strony południowej i w bluszczu od strony wschodniej -
dla ścisłości:)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

15. Data: 2006-08-17 21:47:55

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ania" <a...@y...com> wrote in message
> Michal Misiurewicz napisał(a)

> Wyglądają jak maślaki, tylko takie jasne?
> Wcześniej już były w tym miejscu maślaki, takie z brązowymi
> kapeluszami - te są jaśniejsze i to mnie zaniepokoiło.
> Czy są takie jasne maślaki?
>
> http://ana.pollub.pl/grzyby/target4.html
>
> Anka

Jeżeli i z wierzchu są takie pomarańczowe/żółte to maślaki modrzewiowe.

16. Data: 2006-08-18 10:31:17

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> w moim ogrodzie pojawiły się grzyby - kozaki i maślaki.
> ale jestem pełna obaw, czy aby na pewno są to kozaki i maślaki???

Kozaki babki pierwsza klasa :-)
Maślaki sitarze pierwsza klasa w swojej (drugiej) klasie ;-)
Smacznego smakowania (bo mało.. :-)
--

pozdrawiam :-) piotrh

17. Data: 2006-08-18 18:19:03

Od: Ania <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

piotrh napisał(a):
> Użytkownik "Ania" <a...@y...com> napisał w wiadomości

> Kozaki babki pierwsza klasa :-)
> Maślaki sitarze pierwsza klasa w swojej (drugiej) klasie ;-)
> Smacznego smakowania (bo mało.. :-)

właśnie, że dużo !!
dzisiaj zebrałam jeszcze 4 kozaki (dwa zostały do podrośnięcia)
i 18 maślaków - niektóre ciemniejsze, brązowe, większość jaśniejszych.

A propos tego podrośnięcia. Znajomy twierdzi, że jak się grzyba widzi,
to trzeba go zabrać, bo on już nie podrośnie. Co do kozaków, to
nieprawda, bo wczoraj zostawiłam malutkiego i dzisiaj był całkiem duży.
Natomiast maślaki faktycznie, nie podrosły, na domiar złego podjadły je
ślimaki. Czy jest na to jakaś naukowa teoria, czy to tylko takie sobie
gadanie?

Anka

18. Data: 2006-08-18 21:42:58

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ania napisał:

> [...]
> Natomiast maślaki faktycznie, nie podrosły, na domiar złego podjadły je
> ślimaki. Czy jest na to jakaś naukowa teoria, czy to tylko takie sobie

Małe kanie trzeba brać z trzonem i wstawić do wody, jak bukiet. Urosną
przez noc.

Pozdrawiam, Barbara

19. Data: 2006-08-20 08:44:42

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wiadomości news:sN4Fg.64710$u11.27312@tornado.ohiordc.rr.com...

> U mnie pod płotem od strony południowej i w bluszczu od strony

U mnie też blisko płota od strony południowej a lezie na południe coby z
idącym od strony przeciwnej miskantem chińskim się zrosnąć zarastajac przy
tym wszytsko to co rośnie po drodze (miskant jest w tym niedościgniony
wiązówka to pryszcz) :(((

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

20. Data: 2006-08-20 09:05:27

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> idącym od strony przeciwnej miskantem chińskim się zrosnąć zarastajac przy
> tym wszytsko to co rośnie po drodze (miskant jest w tym niedościgniony

Ja już miskanta wywaliłam :)

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/